Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Hiiglaslik pensionifond võib veelgi paisuda

    Autotootjate Chrysler ja General Motors võimalik liit võib luua pensionifondi, mille maht on ajalehe Pension & Investments andmeil 148 miljardit dollarit. Tegemist on niivõrd suure numbriga, et Eesti mõõtkavu arvestades on sellele raske võrdlust leida. Võib vaid öelda, et kaheksa miljardi kroonini kasvanud teise pensionisamba varade maht jääb USA fondile paarsada korda alla.
    Isegi ilma Chrysleri liiduta omab General Motors maailma suurimat tööandja pensioniplaani. Praegu on fondis varasid 119 miljardi dollari eest, millest jäävad maha nii General Electricu, IBMi, Boeingu kui ka teiste suurfirmade pensionifondid. DaimlerChrysleri pooldumisel tuleks pensionifondile otsa liita veel ligi 29 miljardit dollarit ning ta kindlustaks oma liidrikohta veelgi.
    Pension & Investmentsi andmeil on nii General Motorsil kui ka Chrysleril neli viiendiku pensionivarasid seotud lepingutega, mis garanteerib tulevikus pensionäridele kindlad väljamaksed. Sellega võtab tööandja enda kanda investeerimisriski ehk riskib väärtpaberituru kõikumisega.
    Ülejäänud viiendik varadest on tagatud pensionilepingutega, mis on sarnased meie teise või kolmanda pensionisambaga, kus investeerimisrisk on jäetud tulevase pensionäri kaela ja pensioni suurus sõltub fondi investeeringute edukusest.
    Kui aastaid on General Motorsi pensioniplaan olnud garanteeritud pensioniväljamaksete pärast defitsiidis, siis viimaste aastate aktsiaturgude areng on autogigandi päästnud.
    Investeerimispanga Merrill Lynch analüütik prognoosis aasta alguses, et General Motorsil on pensionivarasid juba 17 miljardi dollari eest rohkem kui kohustusi. Kuna autogigandi varadest on nii Euroopa kui ka USA aktsiates ligi pool varadest, siis viimase aasta hea liikumine börsidel on kindlasti ka General Motorsi aktsiaportfelli paisutanud. Veel 2002. aastal ulatus autogigandil pensionidefitsiit üle paarikümne miljardi dollari.
    2005. aasta lõpus oli General Motorsi pensioniplaaniga seotud 453 000 inimest. Seda on enam kui praeguse riikliku pensioni saajaid Eestis. Samal ajal töötas autotehases üle maailma kõigest 335 000 inimest.
    Kui USAs ja Kanadas töötavad inimesed on peaaegu kõik pensioniplaaniga seotud, siis välisriikides on pensionimaksmise kohustuse võtnud General Motors vaid pisteliselt. 2005. aastal maksis General Motors välja 7,6 miljardi dollari eest pensione, ületades Eesti riikliku pensionimaksete mahu kaheksakordselt.
    Jagades selle ära töötajate arvuga, teeb see 1400 dollarit iga endise töötaja kohta kuus.
    Pensionikulu ühe auto kohta ulatus 10 000 kroonini.
    Autogigandi 2005. aasta raporti kohaselt peaks kuni aastani 2015 püsima pensionide väljamaksed üsna muutumatuna.
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Balti börsid lõpetasid kvartali tõusupäevaga
Balti koondindeks Baltic Benchmark sulgus kvartali viimasel kauplemispäeval 0,08% plusspoolel, jäädes kvartaliga siiski miinusesse.
Balti koondindeks Baltic Benchmark sulgus kvartali viimasel kauplemispäeval 0,08% plusspoolel, jäädes kvartaliga siiski miinusesse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Eestlane tõusis suure Soome börsifirma ärijuhiks
Varem Kristiine ja Rocca al Mare kaubanduskeskuseid juhtinud Helen Metsvaht läks omanikfirma Cityconi juhatusse ärijuhiks.
Varem Kristiine ja Rocca al Mare kaubanduskeskuseid juhtinud Helen Metsvaht läks omanikfirma Cityconi juhatusse ärijuhiks.