Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Baltika laieneb ja pumpab kasumit
"Üritame kolmel aastal kiiresti ja kasumlikult kasvada, kusjuures mõlemad sõnad on tähtsad," kommenteeris rõivatootmis- ja -müügiettevõtte Baltika juht Meelis Milder mullust 87,4 miljoni kroonist kasumit.
"Tihtipeale kiire kasvu aegadel ohverdatakse kasumlikkus, meie üritame seda mitte teha," ütles Milder.
2006. aastal avas Baltika 32 uut poodi, sealhulgas 25 uut kauplust Venemaal ja Ukrainas. Investeeringuteks kulus 130,4 miljonit krooni.
Baltika finantsjuhi Ülle Järve sõnul investeeriti mullu jaekaubandusse 75,6 miljonit krooni. Eelmise aasta lõpu seisuga oli palgatud 689 inimest väljaspool Eestit. Töötajate koguarvust moodustas see 36 protsenti.
Käibe poolest järgnevad Eesti poodidele praegu Leedu kauplused. Firma loodab suurimat müügi kasvu Venemaal ja Ukrainas. Tänu osa kaupluste sulgemisele on Poola poed jõudnud plussi ja ületanud isegi müügiplaani.
Võrreldes möödunud aastaga suurendab Baltika tänavu müügitulu vähemalt 40 protsenti, millega jõuab 1,26 miljardi kroonise käibeni. Seejuures avab Baltika aasta jooksul veel 20-25 poodi.
"Tahame suureks kasvada just Kesk- ja Ida-Euroopas," rääkis Milder. "Järgmine turg sõltub suuresti kahest asjast: kas tehakse kaubanduskeskusi ja kas meil on võimalik seal sobilikel tingimustel pinda saada."
Aasta teises pooles avab uksed üks-kaks poodi Tšehhis ja Rumeenias. Suure tõenäosusega läheb ettevõte järgmise kahe aasta jooksul Ungarisse. Ainuüksi Tšehhi ja Rumeeniasse laienemisele kulub 7-8 miljonit krooni.
Tänavu sügisel kolib Baltika tootmise Tallinnas Veerenni tänavalt Lasnamäele, kus asub rõivatootja logistikakeskus.
Rõivatootja PTA Grupi juht Peeter Larin ütles, et peab rõivatootja müügivõrgu üheaegset kiiret laienemist ning kasumlikkuse säilimist võimalikuks.
"See on võimalik, miks mitte," sõnas Larin, "kui on hea ärimudel ja kindel baas, kui olemasolevad kauplused toimivad ning kaubamärgid on juba tuntust kogunud."