Reede 9. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Kevad toob turule uuendused läbinud Renault Maxity

Jaana Pikalev 28. veebruar 2007, 00:00

Aprillis täiustatuna üle maailma müügile jõudvat masinat müüdi mullu ühtekokku 15 000.

Maxity kuulub 2,8-4,5tonniste veokite segmenti, mida võib liigitada kergeks kommertsveokiks. Maxity on üks kolmest Renault' musketärist (lisaks veel Master ning Mascott).

Maxityga mööda Prantsuse kitsaid mägiteid ringi sõites aimasin, kui oluline on selle kompaktsus. Eelkõige väljavaade kabiinist, mis on avar ja mida toetavad piisavalt ka küljepeeglid. Tõsi küll, manööverdamisel tundsin puudust topeltpeeglitest, mis on juba enamikul suurkaubikutelgi.

Rooli taga istudes võis end samuti väga koduselt tunda. Ehkki reguleeritav rool oli suur nagu veokitel kombeks, oli selle keerutamiseks piisavalt ruumi ja istumisasend ainult soodustas juhtimist. Tõsi, juhiistme kõrgust ei olnud võimalik reguleerida. Maxity miinuseks konkurentidega võrreldes on käigukangi asetsemine põrandal, mitte rooli kõrval armatuuril.

Muidu aga veavad veomasinale iseloomulikud lühikesed käigud täiskoorma kindlalt kohalt. Käigukastide valikus on nii viie- kui ka kuuekäiguline manuaal.

Kuna tegemist on kabiinveokiga, põksuvad võimsad mootorid otse juhi istme all. Sellel on ka vähemalt üks miinus, nimelt väiksem turvalisus. Seda ennekõike lauskokkupõrke ajal.

Mootorivalikusse kuulub 110, 130 DXi 2,5 VGT diisel ning 150hobujõuline turbodiisel.

Renault Maxityl on põhivarustuses mägipidur - EHS (easy hill start). See seade lubab sõidukil kallakul tagasi veeremata startida. Mugav on see linnaliikluses valgusfooride taga või ummikutes seistes. Tänapäeval on õnneks enamik veokeid sarnase seadmega varustatud.

Märkimisväärt on pidurdusteekond. Nimelt lubab tootja, et äkkpidurduse korral 100kilomeetrisel tunnikiirusel sõites suudab veok lõplikult seisma jääda 44 meetriga. Veoki kohta tundub see isegi uskumatu, kui kas või maasturitega võrrelda.

Arvestades, et linnad ummistuvad üha enam, on Maxity näiteks Tallinnas vedusid tehes omal kohal. Kergeveokite hulka liigitatava Maxity laiuseks 1870 mm, vähendatud on ka masina pikkust, mis teeb võimalikuks 4,8meetrise pöörderaadiuse. Viimane näitaja on üks paremaid tulemusi oma segmendis.

Töötajale on masinas igatahes mõeldud. Seda näitavad ka rohked panipaigad.

Renault Trucks ise on ristinud Maxity oma tulevaseks müügihitiks.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 10:27
Otsi:

Ava täpsem otsing