Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Robert Antropov: Märksõnaks on kaks T-d

    Millised eesmärgid Teile anti, kui sadamajuhi kohale asusite?
    Algselt oli Paldiski Põhjasadam planeeritud naftasadamana.
    Minu ülesanne oligi tuua linnasadamale kontseptsiooniline muutus, et põhirõhk läheks konteineritele, veokikaubale ning sõiduautodele ja teistele linnatingimustes sobivatele ja suuremat lisaväärtust andvatele kaupadele.
    Kandideerite Reformierakonna nimekirjas Riigikokku. Mis saab sadamatööst, kui valitute sekka pääsete?
    Juhul kui mind peaks Riigikogusse valitama, jätkan ilmselt tööd sadama nõukogus. Poliitikas olengi võtnud eesmärgiks transiidi arendamise küsimused ning sisejulgeolekuga seotud temaatika.
    Tunnen ka tänuvõlga kodumaakonna Lääne-Virumaa ees, kuhu ma tahaksin ka panustada.
    Üks võimalus selleks on tuua investeeringuid maakonda, mis on ka lähituleviku kavva võetud.
    Ukraina ja transpordikoridor läbi Eesti: kui reaalne see idee on, või on tegu rubriigiga "Enne valimisi"?
    Ukraina on kiiresti arenev tööstusriik, kelle kaubavood Euroopa suunal kasvavad pidevalt. Praegu liigub enamik kaupu Eesti konkurentriikide, näiteks Läti, kaudu.
    Rootsi ja Soome liikuvate kaupade puhul on meil paremad kontaktid kui lõunanaabritel, meil peaks olema eelis, mitte vastupidi.
    Kui lisada veel parem tööoskus, usaldusväärsus, siis ei näe ma põhjust, miks valdav osa Ukrainast Euroopasse tulevast kaubavoost Eesti kaudu ei peaks minema.
    Eesti toetab Ukrainat tema arenguteel, nemad on huvitatud koostööst meiega. Selline teineteise mõistmine ning vennatunne on tekkinud. See on hea märk ka ärisuhete tugevdamiseks
    Milles seisneb Eesti transiidi nõrkus? Leian, et väga palju asju on suhtlemises kinni. Pole osatud asju avalikkusele piisavalt hästi selgitada.
    Põhiprobleemiks on ikka liigne keskendumine naftale ning Venemaale. Teised riigid on jäänud põhjendamatult tagaplaanile.
    Teemadega, mida me praegu enda jaoks avastame, oleks pidanud tegelema juba kümmekond aastat tagasi (konteinerveod, sõiduautode transiit - toim).
    Praegu hakkab alles Muuga sadam oma tegevust laiendama, Sillamäel on konteinervedudes omad plaanid.
    Veel läheb meil hästi, majandus kasvab, aga kus me oleme 10-15 aasta pärast?
    Ukraina on näiteks tööstusriik, Hiina panustab elektroonika- ja laiatarbekaupadesse. Me peaksime looma eeldused moodsa infrastruktuuri näol, et olla osa transpordikoridorist ning sellest kasu lõigata ja majanduskasvuga jätkuvalt uhkustada.
    Praegu on transiidimahtude kasv Lääne-Ida suunal keskmiselt 10-20% aastas. Praegu ei suuda me isegi iga-aastase kasvuga kaasa minna. Põhivoogudest pole mõtet rääkidagi.
    Olete nüüd sadama asju ligi aasta ajanud. Kui vabad on üldse ärimehed oma asju ajades ning millist osa mängib transiidiäris riikidevaheline poliitika?
    Ilma poliitilise toetuse või poliitiliste otsusteta pole võimalik selles äris edukas olla.
    Vaadake kas või Soomet. Mille pärast nad ei taha kuuluda NATOsse? Üks põhjus on kindlasti ka selles, et saaks Venemaaga paremini kauba- ja transiidiäri ajada. See on Soome jaoks väga tähtis. Tõsi on see, et kui üks riik paneb ärimeestele käe ette, siis pole midagi teha. Ärimeeste pingutustest ja headest omavahelistest suhetest pole vähimatki kasu, kui valitsuse ja poliitilisel tasemel üldiselt asjad ei suju.
    Et võib kas või pea peal seista, midagi ei muutu?
    Täpselt nii. Peame selgusele jõudma, kes me oleme tulevikus. Praegu üritame tegeleda konteinervedude ning sõiduautode transiidi edendamisega, kuid seda oleks tulnud teha kümme aastat tagasi. Tegeleme mineviku küsimustega, mis oleks pidanud praegu juba reaalselt tulu tooma. Oleme konkurentidele tublisti edumaad andnud.
    Seetõttu peab omama häält poliitikas. Tahame või mitte, aga ainult kingabutiiki on võimalik ilma poliitikata rajada.
    Kui mingisugust suurt ettevõtmist alustada, algab kõik ikkagi kohalikust omavalitsusest ning lõpeb ministeeriumi, valitsuse ja Riigikogu tasandiga. Seetõttu peab ka koostöö nendega olema tõhus.
    Tallinna Sadam sõlmis hiljuti koostööleppe Hiina suuruselt teise sadamaga. Kuidas see mõjutab Paldiski Põhjasadama tegemisi?
    Ükskõik, milline Eesti sadam sõlmib sarnase lepingu: kõigile tuleb see kasuks. Tegu on esimese pääsukesega. Kui Hiina kaubad hakkavad ükskord läbi Eesti minema, saavad sellest kasu kõik sadamad.
    Mida rohkem on Eesti strateegiliste partneritega valitsuse, ministeeriumi ning erasektori vahel kontakte, seda parem.
    Fakt on see, et käideldavate konteinerite hulk, mis sellesse lepingusse kirja pandi on kordi suurem kui Tallinna Sadamal praegu jaksu on. Nii et ka teistele sadamatele jääb sealt oma osa saada.
    Teie parteikaaslane Andrus Ansip tahab pronksmehe Tõnismäelt ära viia. Venemaa on ähvardanud seepeale transiidikraanid kinni keerata. Venemaa suunal logistikaga tegelevad firmad on Logistika kuukirjale kurtnud, et pronkssõduri äraviimine võib tekitada neile ärilisi probleeme.
    Pronkssõdur pronkssõduriks, need on poliitmängud, eriti enne valimisi. Oluline on saavutada kahe riigi vahel mingisugunegi suhete stabiilsus. Kui üksteist pidevalt tümitada, siis ei saa edaspidistest koostöö arengutest rääkida.
    Pronkssõduri küsimustes tuleb leida tsiviliseeritud lahendus, nagu on seda tehtud Saksamaal, Poolas ja teistes ELi riikides.
    Selle asemel, et Venemaad tümitada võiks teda hoopis lüpsta, nagu soomlased teevad.
    Milline on mõlemat poolt rahuldav tulemus?
    Mälestusmärk või -kivi maailmasõjas langenutele, kus pole ei Aljošat ega ka mingeid sõja sümboleid
    Pressiteenistuse kaudu on Severstaltrans üldsusele teada andnud, et ei osale Paldiski Põhjasadama konteinerite transiidiprojektis. Mida see teie jaoks tähendab?
    Ei näe põhjust seda kommenteerida. See väide ei tähenda meie projektile midagi olulist.
    Mida tähendab pikemas perspektiivis Severstaltransiga seotud ettevõtte Trendgate soov koondada enda kätte kogu Eestit läbiv naftatransiit?
    Paldiski Põhjasadamale otseselt ei tähenda see uudis midagi. Kuid üldises plaanis toob monopol nafta transiidis kaasa samu majandusriske mis nafta kui kaubaliigi ja Venemaa kui riigi monopol Eesti transiidis tervikuna.
    Majandus- ja kommunikatsiooniminister Edgar Savisaar on varem öelnud, et Eesti vajab tuntud operaatorit. Kes see olla võiks?
    Nimeliselt on kindlasti midagi välja tuua keeruline ja spekulatiivne. Üks asi on meelitada maailmas tuntud operaator Eesti raudteel ja sadama(te)sse tegutsema. Miks aga anda kasum kellelegi teistele, kui riik ja/või kohalikud ettevõtted võiksid sellest hoopis suuremat kasu saada?
    Pigem tuleks ise luua operaator ning osalus müüa siis mingisugusele tuntud tegijale. Sellest võidaks riik kõige rohkem. Siis kerkib üles investeeringuteks vajamineva raha küsimus, mida saaks lahendada näiteks ka ELi fondide kaudu.
    Olete varem maininud, et ihkate IKEA toodangut sadama kaudu transportida. Kui reaalne see on ning millised on lootused seoses IKEAga?
    Esimene etapp on endale võita väike osa IKEA kaubavoost Hiinast Rootsi.
    Teise etapina loodame, et IKEA rajab Paldiskisse Euroopa jaotuskeskuse. Hiljem võiks ta siia ehitada ka kaubamaja (IKEA on varem teatanud, et Baltimaadesse kaubamaja ei tule- toim).
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Balti börse vedas Leedu energiaettevõte
Kolmapäeval tegi Balti turgudel suurima käibe Ignitis grupe. Balti koondindeks edenes +0,21% ja Tallinna börs +0,26%. Riia börs taandus -0,06% ning Vilniuse börs -0,18%.
Kolmapäeval tegi Balti turgudel suurima käibe Ignitis grupe. Balti koondindeks edenes +0,21% ja Tallinna börs +0,26%. Riia börs taandus -0,06% ning Vilniuse börs -0,18%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Tartu automüüja ostab kodulinna konkurendi
Peugeot’ ja Fiati edasimüüja Ascar Tartu OÜ ostab samuti ülikoolilinnas tegutseva Carring ASi, mis tegeleb Alfa Romeo, Jeep’i ja Opelite müügiga.
Peugeot’ ja Fiati edasimüüja Ascar Tartu OÜ ostab samuti ülikoolilinnas tegutseva Carring ASi, mis tegeleb Alfa Romeo, Jeep’i ja Opelite müügiga.