Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Rohkem veokeid, rohkem ummikuid

    Tallinna liikluse umbsõlmede lahtiharutamist lähiajal oodata ei ole. Pigem toovad uued ehitatavad kaid ja lisanduvad laevad Tallinna tänavaile uusi veokeid ja sõiduautosid, mis tähendab veelgi pikemaid ummikuid.
    Äripäeva arvates peaksid laevafirmad, Tallinna Sadam ja Tallinna linn rohkem koostööd tegema, et transiidist põhjustatud autouputust veidigi taltsutada.
    Kõik asjaosalised on ühel meelel, et päevasel või õhtusel ajal väljuvatele laevadele rühkivad veokid on Tallinna liiklusummikute üks kurja juur. Tallinna teed-tänavad on veokitele lihtsalt liiga kitsad.
    Tihti ei jõua ummikute tõttu õigeks ajaks laevale just needsamad veokid, mis on ise liikluse kinni pannud. Seisab ka muu liiklus, juhid on närvilised, õhku paisatakse mõttetult heitgaase.
    Lootused sellele, et veokijuhid võtaks suuna sadamale aegsasti enne väljumist, peavad paika osaliselt: välisriikide autojuhid tulevad tõepoolest varem sadama juurde parklasse, aga kohalikud juhid nii ei tee.
    Aeg, ehkki osa sellest kulub ummikutes, maksab ja kedagi otseselt kohustada ei saa. Siin aitaks nende peamiselt veokitega lastitud laevade sõidugraafikute nihutamine nii, et väljumised-saabumised langeks öisele või varahommikusele ajale.
    Tallinna Sadama andmetel tuleb 2007. aastal sadama kaudu linna keskmiselt 700 veoautot päevas, ent uued kaid ja suuremad laevad kasvatavad selle arvu 2008. aastaks juba 1250 veoautole päevas.
    Kasv peaaegu kaks korda. Umbes veerandi võrra kasvab järgmisel aastal sadamasse minevate ja sealt tulevate sõiduautode arv.
    Võib-olla ei ole uue kai ehitamine Kadrioru kanti, mitte kuigi kaugele Russalka monumendist, samuti just parim mõte. Tallinna linna kõige kitsam koht ongi just Kadrioru kandis, seal pitsitavad ühelt poolt Ülemiste järv ja teisalt Tallinna laht.
    Kogu linna lääne-idasuunaline liiklus peab sealt vahelt läbi mahtuma. Projektid, mis toovad niigi koormatud teedele uusi sõidukeid, pole lõpuni läbi kaalutud.
    Turistid, eelkõige just kruiisituristid, võiks veel jala maale tõsta võimalikult kesklinnas, ent veokitele on kesklinna läbimine pigem nuhtluseks. Mõned kilomeetrid lahedat teed linnast väljas on mõnusam kui kusagil tropis passida.
    Pealinna teedevõrgu arendamine pole siiamaani olnud prioriteet. Alles näost-näkku seismine veelgi tihedama liiklusvooga on pannud linnavalitsuse mõtlema Põhjaväila edasisele väljaehitamisele ja nn Tallinna väiksele ringteele.
    Viimane kätkeb endas tunneli kaevamist lennuvälja alt läbi, aga mis see kõik maksma läheb ja millal valmib, pole teada. Niikauaks üksnes pikka meelt ummikutes istujatele.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Tarmo Virki: õpetajad, palun streikige varsti jälle
Kui talvel õpetajad streikima asusid, siis loodi hetkeks suurepärane võimalus praegust haridussüsteemi lammutama asuda. Sest olgem ausad, selleks on viimane aeg, kirjutab ettevõtja ja Äripäeva iduettevõtete teemaveebi FoundME.io juht Tarmo Virki.
Kui talvel õpetajad streikima asusid, siis loodi hetkeks suurepärane võimalus praegust haridussüsteemi lammutama asuda. Sest olgem ausad, selleks on viimane aeg, kirjutab ettevõtja ja Äripäeva iduettevõtete teemaveebi FoundME.io juht Tarmo Virki.
USA riigivõlakirjade tootlus tõusis viie kuu kõrgeimale tasemele
USA kümneaastaste riigivõlakirjade tootlus tõusis teisipäeval viie kuu rekordtasemele, kuna turud hindasid ümber võimalusi, kui kiiresti võib Föderaalreserv sel aastal intressimäärasid langetada, kui võtta arvesse maailmamajanduse tugevnemise märke.
USA kümneaastaste riigivõlakirjade tootlus tõusis teisipäeval viie kuu rekordtasemele, kuna turud hindasid ümber võimalusi, kui kiiresti võib Föderaalreserv sel aastal intressimäärasid langetada, kui võtta arvesse maailmamajanduse tugevnemise märke.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Finora Pank värbas Tallinna Sadama tippjuhi
Eesti ettevõtjatele kuuluv Finora Pank värbas panga operatiivjuhiks ja juhatuse liikmeks Hanno Hussari.
Eesti ettevõtjatele kuuluv Finora Pank värbas panga operatiivjuhiks ja juhatuse liikmeks Hanno Hussari.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
FT: Venemaal miljardeid teeniv Austria pank reklaamis laienemisplaane
Raiffeisen Bank International, mis teenib poole grupi kasumist Venemaal ja Valgevenes, reklaamis end Venemaal suurte kasvuplaanidega.
Raiffeisen Bank International, mis teenib poole grupi kasumist Venemaal ja Valgevenes, reklaamis end Venemaal suurte kasvuplaanidega.
Raadiohommikus: 5MIINUSE börsirämmarist ja kinnisvarast nii meil kui Hispaanias Uus võimalus: jäta küsimusi hommikuprogrammi külalistele
Teisipäevane hommikuprogramm võtab fookusesse Äripäeva lugejate ja kuulajate kaks meelisteemat – investeerimise ja kinnisvara.
Teisipäevane hommikuprogramm võtab fookusesse Äripäeva lugejate ja kuulajate kaks meelisteemat – investeerimise ja kinnisvara.