Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Konkurents sunnib koolipinki

    Rahvusvaheline tippjuhtide koolitusprogramm EMBA on mõeldud inimestele, kellel on vähemalt kolmeaastane juhtimiskogemus ja üldjuhul kõrgharidus. Õppetöö toimub üks kord kuus kolm päeva järjest. Kaheaastane õpe, mis lõpeb lõputöö kaitsmisega, läheb ilma käibemaksuta maksma ligi 200 000 krooni. Tasu sees on õppevahendid, õppepäevadel toitlustamine ja ka näiteks lähetus ühenädalasele õppele mõnes välisülikoolis.
    "Paljud juhid on juhiks kasvanud olude sunnil ja neil jääb vajaka strateegilisest juhtimisest," räägib EBS Juhtimiskoolituse Keskuse tegevdirektor Madis Sander. "Enamik kodutöid teevad õppurid oma ettevõtte baasil, et omandatud kogemusi kohe ettevõttes rakendada." Sander, kes enne juhtimiskoolituse keskuse etteotsa asumist oli Georg Otsa Muusikakooli direktor, õpib ise samuti EMBA programmis.
    EMBA õppe cum laude lõpetanud ASi A. Le Coq juhataja Tarmo Noobi sõnul pani tippjuhtidele suunatud õpe enda tegemistele teise nurga alt mõtlema. Noobi kinnitusel on ta oma lõputöös uuritud tulemuskaardi arendusvariante ehk töötajate eesmärkide kontrolli- ja tagasisidesüsteemi otsapidi ettevõttes juba juurutanud.
    ASi Eesti Raudtee veeremidirektor Oskar Kalmus ütles, et kuna viimasest tõsisest õppest - ta on lõpetanud kaugõppe teel Peterburi raudteeinseneride instituudi - oli möödunud 15 aastat, otsustas ta veel kord koolipinki asuda. "Tahtsin veel kord läbi teha distsiplineeriva õppe, enne kui aastaid liiga palju turjale tuleb," lausub Kalmus. Kalmuse lõputöö käsitles võimalusi, kuidas kiirendada vagunite liikumist raudteel. "Lõputöö oli rakenduslik ja osa lahendusi on jõudnud praktikasse," lisab Kalmus.
    ASi Wõro Kommerts juhatuse liikme Kaido Kaare sõnul tuleb pidevalt juurde õppida. "Et muutuvas maailmas paremini orienteeruda ja äris läbi lüüa," põhjendab Kaare. "Igasugune enesetäiendamine ja silmaringi laiendamine tuleb vaid kasuks." Kaare loodab kevadel kaitsta lõputöö, mis käsitleb Wõro Kommertsi strateegiaid, näiteks kuidas välisturgudel löögivõimeline olla.
    Teehooldusfirma ASi SMR Teed juhatuse liige Hannes Hallik märgib, et EMBA programmis osalemise ajal on firma käive kasvanud 41 miljonilt 105 miljonile kroonile. "Raske on öelda, kui palju siin omandatud tarkusest kasu on olnud, kuid tegutsemisjulgust ja enesekindlust on õpingud andnud küll," möönab Hallik.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.