Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Liiklejal napib hoolivust

    Tallinna transpordiameti liikluskorrralduse osakonna juhataja Vello Lõugas analüüsib, miks jalakäijad ja autojuhid üksteist vaenavad.
    Kas Tallinn on jalakäijate jaoks ohutu?
    Liiklus on alati ohtlik. Probleem on ülekäiguradade valgustamine ja nähtavus. Viimase paari aasta jooksul on mõni ülekäigurada saanud kommunaalameti algatusel erivalgustuse.
    Jalakäijal on eesõigus teed ületada. Kuid ta peaks vaatama, kas tal on võimalik seda eesõigust kasutada, kas autojuht annab talle teed. Ma ei mõista jalakäijaid, kes astuvad kinnisilmi, pea kapuutsi sees, ülekäigurajale. Selline käitumine on ohtlik. Ka autojuhile tuleb anda aega olla viisakas.
    Millal tuleb aeg, kui kõik ülekäigurajad on turvalised ja valgustatud?
    Sellist aega ei tule mitte kunagi, mil ülekäigurajad on turvalised. Sebra ei ole ohutu. Lahendus oleks kahetasapinnalised ülekäigud või fooriobjektid. Samas juhtub, et ka foori all jäävad inimesed auto alla.
    Ka foori puhul ei tohi inimene, kapuuts peas, üle tee minna, ta peab vaatama, kas autojuhil oli võimalus pidurdada. Kas ei olnud kiirabi tulemas - kes võib-olla kasutaks ka helisignaali, sest see sinine vilkur ei levi kapuutsi taha, aga heli levib.
    Tegelikult on väga vahvaid ideid kasutatud sebradele tähelepanu tõmbamiseks. Näiteks vilkuv sebra, või kollased valgusfoorid.
    Tegelikult peaks autojuhi jaoks olema ohumärgiks ikka jalakäijad ise. Aga meile tulevad kirjad: "Ma kolm aastat sõidan iga päev ja alati see jalakäija hüppab sealt nurga tagant ette!" Ma ei saa võtta sellist kirja tõsiselt.
    Autojuht peab ise ka endale tegema selgeks, kus on ohukoht ja tuleb olla ettevaatlik.
    Kollaste fooride eesmärk on konfliktpunkti teadvustamine, et selle koha peal on ülekäigurada. Ideaalne oleks täisfooriobjekti ehitamine, aga see on mitu korda kallim, ligi pool miljonit üks.
    Autojuhi seisukohalt on jalakäijat raske märgata, kui ülekäiguraja ümber pargitakse. Selliseid kohti on Tallinnas palju, kas olukorda annab parandada?
    Parkimiskorraldusega on paraku nii, et meil ei ole anonüümmenetlust parkimise karistamiseks ja paljud autojuhid kasutavad seda kurjasti ära.
    Võib-olla pool protsenti jalakäijatest tuleb teele ootamatult. Autojuht on jätnud midagi tegemata, kui ta neid ei märka.
    Olen sattunud mõnel hommikul vaatama, mida autojuhid rooli taga teevad: nad tegelevad kõige muuga kui autojuhtimisega. Kes sööb hommikust võileiba, kes joonistab endale nägu pähe, kes räägib mobiiltelefoniga.
    Kui autojuhi tähelepanu on suunatud muule, siis ta mõtleb, kui see 80aastane vanatädi on käed sinna kapoti peale toetanud, et kust ta tuli? Aga autojuht peaks mõtlema, mis ta tegi 10 sekundit tagasi.
    Kas mõnes kohas tuleks autojuhtidele järele anda, kuna nad kogu aeg rikuvad oma kohustust olla jalakäijate suhtes tähelepanelik? Kas mõnel pool aitaks sebra nihutamine mujale?
    Me ei saa niimoodi võtta, et 85% rikuvad seadust ja nii peabki. Samal ajal peavad liiklusekorraldajad ja planeerijad mõtlema, kuhu on mõistlik rajada ülekäiku.
    Argumendiga, et selle koha peal jalakäijaid üle tee ei lasta, koristame ülekäiguraja ära, mina nõus ei ole.
    Kui me räägime näiteks Pirita teest, siis see ei ole hea näide, et seal on kiirusrežiim 70 ja tähistatud ülekäigurajad sebradega, kus jalakäijal on alati eesõigus. Seal ma natuke mõistan autojuhte. Ma ei õigusta seda, et nad ei anna teed, kuid seda on seal väga raske teha. Ilmselt me peame muutma kiirusrežiimi 50 kilomeetrile tunnis. Kindlasti ei anna mingi rikkumiste hulk põhjendust anda rikkujatele eelistusi. Küll peame üle vaatama, miks olukord seal nii on, äkki ehitama ümber või kiirust piirama.
    Teie sõnum on seega, et jalakäijad ja autojuhid peaksid olema üksteise suhtes tähelepanelikumad?
    Liiklejad peavad suhtlema. Jalakäija peab otsima autojuhi silma ja autojuht peab otsima jalakäijat.
    Nad peavad üksteist austama. Sest seesama autojuht on täna autojuht, aga homme võib-olla jalakäija ja vastupidi. Minul ei ole probleemi Tallinna linnas üle tee saamisega, liiklusvoogu peab arvestama.
    Ei tohi oma õigust taga ajada, sest kannatajaks jääb ikka jalakäija.
    Koostasime Tallinna liiklusõnnetuste kohtanalüüsi ja uurisime ohtlikumaid ülekäiguradasid.
    Tol korral tõdesime, et Tallinna ülekäiguradade olukord on väga halb. Kusjuures kõige üldisema põhjusena tuli esile asjaolu, et paljud ülekäigurajad olid säilitanud sellise lahenduse, nagu neil oli kümme või enam aastat tagasi, mil mootorsõidukite arv, liiklussagedus ja ka ülekäikude rajamise põhimõtted olid tänasega võrreldes teistsugused.
    Samuti on põhilised probleemid seotud väga laiade sõiduradadega, ohutussaarte ja muude liikluse rahustamisvõtete puudumisega ülekäiguradadel, mis muudavad jalakäijatele, eriti vähemkaitstud liiklejatele - lastele ja vanuritele - teeületuse äärmiselt riskantseks.
    Juhtide seisukohalt vaadatuna on paljud ülekäigurajad viletsalt tähistatud, halvasti nähtavad, halva teekattemärgistuse ja valgustusega, paiknevad ebaloogilises kohas või on neid liiga tihedalt.
    Igapäevaselt läbi autoakna liiklust jälgides tundub, et olukord hakkab siiski paranema. Isegi Pirita teel, kus on küllalt suured kiirused ja ei ole kohe kuidagi tahtmist jalakäijat märgata, lastakse viimasel ajal üllatavalt palju jalakäijaid üle tee. Ning seda teevad selliste sõidukite juhid, mille roolis üldlevinud arvamuse kohaselt on just ülbikud. Ehk hakkame kauboikapitalismist kultuuraega jõudma.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Google koondab teadmata osa töötajatest Protest Iisraeli vastu maksab töö veel kümnetele ettevõtte töötajatele
Lisaks Teslale andis uuest koondamislainest teada ka Alphabeti omanduses olev Google.
Lisaks Teslale andis uuest koondamislainest teada ka Alphabeti omanduses olev Google.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Eelarvenõukogu: riigivõlg kasvab kiirelt
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Everaus rajab Rae valda uue elukvartali
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.