Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ekspressi aktsia tsüklis
Kui majanduses oodatakse heade aegade jätkumist, läheb ka meediaäril hästi. Tegu on tsüklilise aktsiaga. Kui majandus kasvab edasi 11 protsendi tempos või kiireminigi, tellitakse heldemalt reklaami. Kui aga majandusaktiivsus langeb, tunneb seda ka reklaamimüügist.
Sarnaselt tsükliline on ka ehitusäri, mille aktsiaid tasub osta, kui majanduses on rasked ajad, eeldades olukorra paranemist. Paraku pole meil majanduses rasked ajad, pigem vastupidi. Seega on hea aeg ettevõtte börsile viimiseks - kuid kas ka ostuks?
Arvestades ka väljalastavaid aktsiaid, tuleb läinud aasta esialgse kasumi põhjal 97kroonise hinna juures, millega huvitatud Eesti investorid peavad aktsiaid märkima, aktsia hinna/kasumi suhteks 19,55. Madalaima võimaliku hinna (81,35 krooni) juures tuleks aktsia hinna/kasumi suhteks 16,4.
Et panna uustulnuka aktsia konteksti, vaatasin põgusalt teisi meediakompaniide aktsiad. Sõelale jäi ka Eestit oma koduturuks pidav Norra meediakontsern Schibsted. Bloomberg näitas Schibstedi aktsia hinna/kasumi suhteks suisa müstiliselt madala 8,2. Seevastu tuli hinna/kasumi suhe erakorralist kasumit arvestamata pea 27 ehk oluliselt kõrgem kui Ekspressil. Analüütikute prognoositud kasumi baasil on Schibstedi aktsia hinna/kasumi suhe 22.
Varssavi börsil on Agora, mille hinna/kasumi suhe on koguni 73. Kuid kui Ekspressi kasum kasvas 134%, kukkus Agora kasum 74%. Ekspressi käive kasvas 24%, Agoral kahanes kuus protsenti.
Selle järgi otsustades võiks Ekspress sobida pikaajalisele investorile, kes kavatseb aktsiat hoida üle enam kui terve majandustsükli.