Neljapäev 8. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Expert Tepee jääb kaubiku ja bussi vahele

Kristo Kiviorg 20. märts 2007, 00:00

Vahe tarbesõidukite ning sõiduautode vahel väheneb iga päevaga. Just seda vahemikku täidabki Expert Tepee.

Esimese asjana märgatakse uue Expert Tepee juures välimust: see kas meeldib või mitte. Külmaks see igal juhul kedagi ei jäta. Kriitikud peavad samas nentima, et ajast ja arust eelmise põlvkonna Experdiga võrreldes on Prantsuse autotootja teinud suure sammu edasi.

Tuleb kohe tunnistada, et proovimasin oli suhteliselt lisavarustuserikas (nagu pea kõikidel proovisõitudel), mis alati mõjutab arvamust masinast.

Võrreldes näiteks Renault Traficu istmetega variandiga on juhi sõidumugavus ning nähtavus ette ning külgsuunas parem, samas jääb Tepee alla sõidumugavuselt. Hinnavõrdluses on need kaks aga enam-vähem ühel pulgal.

Iseenesest pole kaubikust bussi tegemine kuigi keeruline: tõsteti sisemist mugavusastet, kasutati kallimaid siseviimistlusdetaile, põhivarustus on rikkalikum ning müraisolatsiooni on rohkem.

Paraku on just viimaselt Experdi kombiversioonis liialt kokku hoitud. Ei oska öelda, kas viga on Eestimaa teedes (ilmselt nii ongi) või milleski muus, aga veermikust tulenevat teemüra võiks salongis vähem kuulda.

Teiseks. Inimene, kes on harjunud mõnusalt sõiduauto rooli keerama, roolis kohe kõige mugavamat asendit kätte ei saa. Rooli asendit ning istme kõrgust reguleerides saab sellega mõningaid kompromisse tehes siiski hakkama, aga midagi jääb nagu puudu.

Testmasina kaheliitrine 136hobujõuline diiselmootor väärib aga kiitust. Kuigi buss on kogukas, on minek terav. Võimu jätkub ka suurtel kiirustel kuuenda käiguga möödasõite tehes. Selle eest võib Peugeot' meestele viie pihku visata. Tasub teada, et mootorid on valminud PSA grupi koostöös Fordiga.

Lisaks nimetatud mootorile saab valida 2-liitrise 120hobujõulise (kuuekäigulise) ning 1,6-liitrise 90hobujõulise (viiekäigulise) diisel- ning 140hobujõulise 2-liitrise bensiinimootori vahel, mis kõik vastavad Euro4 saastenormidele.

Kui juba hoog sees, tekib kindlasti küsimus: kuidas käitub Expert Tepee kurvides? Lühidalt öeldes väga hästi. Vedrustus on optimaalne, võib-olla kaks grammi pehmem kui Renault Traficul, kuid sellest piisab, et kurve kiiresti ilma karusselliefektita läbida. Kindlasti aitasid heal teel kaasa ka head Michelini rehvid.

Expert Tepee salongist leiab ohtralt panipaiku. Masinaga reisile minnes ei tohiks olla probleemi, kuhu väiksemaid nipsasju panna.

Pikkade küüntega naisterahvad võiksid aga olla ettevaatlikud, võimalus oma küüned murda on Tepees väga suur. Kui tekib vajadus avada päikesesirmis asuv peegel - ettevaatust!

Üllatav oli, et Expert Tepees oli mõeldud asjale, mis sageli kipub autotootjatel ununema: tahavaatepeegli juures rippus ka lisapeegel, millesse vaadates saab hea ülevaate laste tegevusest tagaistmel, seega võiks masinat pidada väikestviisi perelemmikuks.

Tepee võib mahutada ühtekokku üheksa inimest.

Tagumisi istmeid saab nii kokku klappida kui ka välja võtta, tehes nõnda ruumi kaubale. Või mis veelgi parem: istmed välja, poroloon põrandale ja reisile!

Ühest olulisest pisidetailist veel. Tagaluuk sulgub ühe tõmbega erilist jõudu rakendamata, mis teiste kombide puhul sageli ei õnnestu. Ja kui luuk tõesti ei sulgu, ei saa seda uuesti kinni käsi määrimata. Näpu määrimine on aga tänasele päevale iseloomulik.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing