Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Expert Tepee jääb kaubiku ja bussi vahele

    Vahe tarbesõidukite ning sõiduautode vahel väheneb iga päevaga. Just seda vahemikku täidabki Expert Tepee.
    Esimese asjana märgatakse uue Expert Tepee juures välimust: see kas meeldib või mitte. Külmaks see igal juhul kedagi ei jäta. Kriitikud peavad samas nentima, et ajast ja arust eelmise põlvkonna Experdiga võrreldes on Prantsuse autotootja teinud suure sammu edasi.
    Tuleb kohe tunnistada, et proovimasin oli suhteliselt lisavarustuserikas (nagu pea kõikidel proovisõitudel), mis alati mõjutab arvamust masinast.
    Võrreldes näiteks Renault Traficu istmetega variandiga on juhi sõidumugavus ning nähtavus ette ning külgsuunas parem, samas jääb Tepee alla sõidumugavuselt. Hinnavõrdluses on need kaks aga enam-vähem ühel pulgal.
    Iseenesest pole kaubikust bussi tegemine kuigi keeruline: tõsteti sisemist mugavusastet, kasutati kallimaid siseviimistlusdetaile, põhivarustus on rikkalikum ning müraisolatsiooni on rohkem.
    Paraku on just viimaselt Experdi kombiversioonis liialt kokku hoitud. Ei oska öelda, kas viga on Eestimaa teedes (ilmselt nii ongi) või milleski muus, aga veermikust tulenevat teemüra võiks salongis vähem kuulda.
    Teiseks. Inimene, kes on harjunud mõnusalt sõiduauto rooli keerama, roolis kohe kõige mugavamat asendit kätte ei saa. Rooli asendit ning istme kõrgust reguleerides saab sellega mõningaid kompromisse tehes siiski hakkama, aga midagi jääb nagu puudu.
    Testmasina kaheliitrine 136hobujõuline diiselmootor väärib aga kiitust. Kuigi buss on kogukas, on minek terav. Võimu jätkub ka suurtel kiirustel kuuenda käiguga möödasõite tehes. Selle eest võib Peugeot' meestele viie pihku visata. Tasub teada, et mootorid on valminud PSA grupi koostöös Fordiga.
    Lisaks nimetatud mootorile saab valida 2-liitrise 120hobujõulise (kuuekäigulise) ning 1,6-liitrise 90hobujõulise (viiekäigulise) diisel- ning 140hobujõulise 2-liitrise bensiinimootori vahel, mis kõik vastavad Euro4 saastenormidele.
    Kui juba hoog sees, tekib kindlasti küsimus: kuidas käitub Expert Tepee kurvides? Lühidalt öeldes väga hästi. Vedrustus on optimaalne, võib-olla kaks grammi pehmem kui Renault Traficul, kuid sellest piisab, et kurve kiiresti ilma karusselliefektita läbida. Kindlasti aitasid heal teel kaasa ka head Michelini rehvid.
    Expert Tepee salongist leiab ohtralt panipaiku. Masinaga reisile minnes ei tohiks olla probleemi, kuhu väiksemaid nipsasju panna.
    Pikkade küüntega naisterahvad võiksid aga olla ettevaatlikud, võimalus oma küüned murda on Tepees väga suur. Kui tekib vajadus avada päikesesirmis asuv peegel - ettevaatust!
    Üllatav oli, et Expert Tepees oli mõeldud asjale, mis sageli kipub autotootjatel ununema: tahavaatepeegli juures rippus ka lisapeegel, millesse vaadates saab hea ülevaate laste tegevusest tagaistmel, seega võiks masinat pidada väikestviisi perelemmikuks.
    Tepee võib mahutada ühtekokku üheksa inimest.
    Tagumisi istmeid saab nii kokku klappida kui ka välja võtta, tehes nõnda ruumi kaubale. Või mis veelgi parem: istmed välja, poroloon põrandale ja reisile!
    Ühest olulisest pisidetailist veel. Tagaluuk sulgub ühe tõmbega erilist jõudu rakendamata, mis teiste kombide puhul sageli ei õnnestu. Ja kui luuk tõesti ei sulgu, ei saa seda uuesti kinni käsi määrimata. Näpu määrimine on aga tänasele päevale iseloomulik.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Raadiohommikus: Sorose tarkus, kuumad investeerimisideed ja tulemustesadu
Kolmapäevases raadiohommikus võtame pulkadeks lahti Eesti suuruselt teise panga SEB ning kodumaise töötuskontserni Harju Elektri värsked tulemused.
Kolmapäevases raadiohommikus võtame pulkadeks lahti Eesti suuruselt teise panga SEB ning kodumaise töötuskontserni Harju Elektri värsked tulemused.