Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Nädalalehe abil miljonäriks?
Äripäeval on hea meel, et Hans H. Luik otsustas Ekspress Grupi börsile viia. Me soovitame lugejatel selle meediagrupi aktsiat märkida. Tegemist on eduka meediafirmaga, millel on tugevad tooted, hea juhtkond ja ajakirjanikud, kellele tasub panustada.
Praegu on meediafirmade jaoks soodne periood, reklaamiturg kasvab kiires tempos, mis tähendab, et ka meediafirmade kasumid suurenevad. Kui vaadata Eesti suurimaid päeva- ja nädalalehti, läheb eranditult kõigil hästi. Aktsiate märkimine annab lugejatele hea võimaluse Eesti ühe tuntuima meediakontserni kasumist osa saada.
Meie optimismi jahutamiseks võib väita, et reklaamiturg on momendil tipus ning kuna majanduskasv hakkab pidurduma, hakkavad ka meediafirmade tulud vähenema. Näiteks Ekspress Grupp saab 48% tuludest reklaamist.
Momendil ei näe Äripäev küll reklaamituru kasvu raugemist. Trükimeedia kõrval on eelmisest aastast alates kiiret kasvutrendi näidanud online-meedia, milles ka Ekspress Grupi juhid näevad tugevat kasvupotentsiaali. Veel on Luik viidanud pooleli olevatele kõnelustele, mille eesmärk on siseneda Läti, Bulgaaria ja Rumeenia turule, ning kõnelustele, millega laiendatakse tegevust Leedus.
Luigele kuuluv nädalaleht Eesti Ekspress on olnud omanikule pikka aega stabiilne rahaveski. Samuti on Ekspress tuntud kaubamärk, mille positsiooni on konkurentidel olnud raske kõigutada.
Grupi teine tugevus on suuromanik Hans H. Luik, kes on nädalalehest Eesti Ekspress ehitanud laiahaardelise meediafirma ning suutnud Skandinaavia meediakontsernidega Eestis edukalt konkureerida. Luige äri on käinud tõusude ja mõõnadega, kuid kindlalt võib öelda, et mees oskab raha teha. Toimetus usub, et börsile tuleku idee ei ole kannustatud mitte niivõrd raha hankimise vajadusest uute projektide tarbeks, kuivõrd Luige soovist tõusta äriliidrite absoluutsesse tippu ehk nende sekka, kes on viinud oma firmad börsile.
Hea idee oli garanteerida kõigile Eesti Ekspressi ja Eesti Päevalehe tellijatele kindel kogus aktsiaid. See aitab tellijate arvu kasvatada ja kui börsidebüüt õnnestub, on mõlemad lehed saanud juurde rahulolevaid kliente, kellele on hea tellimuse pikendamist müüa.
Mis võiks rääkida Ekspress Grupi aktsiate märkimise kahjuks? Kõik võimalikud riskid on prospektis hästi kirjeldatud. Kui investorid nendega arvestavad ning ei usalda Luigele raha, mille kaotamine nad nälga jätab või võlavanglasse ähvardab saata, tasub Ekspress Grupile panustada küll. Ja ega Ekspress Grupp pole ainus Eestis tegutsev meediakontsern, kelle aktsiaid saab osta. Börsil on ka Postimehe omaniku Schibstedi aktsia.
Autor: ÄP