Pühapäev 26. veebruar 2017

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

BusinessWeek: meie valikuks on Google

Tarvo Vaarmets 26. märts 2007, 00:00

"Selle aasta nimekiri on pungil ettevõtetest, kes kirjutavad ümber oma tööstusharu reegleid. Nad on agitaatorid, pioneerid ja mängumuutjad, kes juhatavad teed 21. sajandil," tutvustab ajakiri järjekorras juba üheteistkümnendasse valikusse kuulujaid.

Kuigi iga meetod ettevõtete järjestamiseks on paratamatult ebatäiuslik, siis tänavuse pingerea koostamisel on parimate ettevõtete välja selgitamiseks parema tulemuse saavutamiseks metodoloogiat võrreldes eelmiste aastatega veidi muudetud. Esiteks keskendutakse kahele põhilisele finantsnäitajale - keskmisele omakapitali tootlikkusele ja käibe kasvule. Mõlemad on arvestatud ümber viimase kolme aasta baasile.

Teiseks võrreldi iga sektori ettevõtteid omavahel. Kokku käsitleti kümmet sektorit. See eelnevatest aastatest erinev aspekt lubab välja tuua firmad, mis on võrreldes teiste sama sektori ettevõtetega näidanud head kasvu. Taoline hindamismeetod välistab olukorra, kus näiteks naftaettevõtted hüppavad nafta hinna tõustes nimekirja etteotsa ja kukuvad sealt siis nafta hinna langedes jälle välja.

Iga sektori ettevõtted järjestati esmalt eraldi, siis kombineeriti erinevate sektorite pingeread omavahel, kusjuures oluliselt rohkem võeti arvesse omakapitali tootlikkust ja vähem käibe kasvu.

Parim edeneja Google kasutab pingerea koostajate arvates uuendusmeelsete teenuste jaoks samasugust algoritmide meistriklassi, nagu ta tegi seda juhtivaks otsimootoriks saades.

Suufirma edu aga ei meeldi paljudele konkurentidele, mistõttu enamik meediatööstusest kannab Google'i peale vimma, väites, et otsingumootorihiid tõlgendab autoriõigusseadusi liiga lõdvalt ja mis veelgi hullem - teenib tänu sellele ka internetireklaamidelt.

Eelmise aastaga teenis Google käibeks 10,6 miljardit dollarit, mida on võrreldava perioodiga 67% enam. Sealjuures Google kirjutab oma kassasse vähemalt 31% kogu interneti reklaamikäibest.

Taoline positsioon on saavutatud eelkõige väikestele tekstireklaamidele, mida kuvatakse otsingutulemuste kõrval ja partnerite kodulehtedel. Nüüd üritab ettevõtte juht Eric Schmidt trügida ka trükireklaamide turule, sõlmides tehinguid ajalehtedega. Samuti tahetakse osa saada raadioreklaamide kasumist, mistõttu juba 2005. aastal omandati reklaamijaid raadioga kokku viiv ettevõte dMarc.

Tänavu on Google otsustanud proovida aga jõudu Microsofti endaga - sihikule on võetud internetiteenuste kaudu konkurentsi pakkumine tarkvarahiiglase kindlale kantsile Office'i kontoritarkvarale.

Ülevõtmiste ja nafta rafineerimisse investeeritud summade taustal on konservatiivselt juhitud Sunoco suutnud oma asja ajades näidata rekordtulemusi.

Alates 2003. aastast on käive üle kahe korra kasvanud ja kasum isegi rohkem kui kolmekordistunud.

Sunoco töötleb kerget toornaftat bensiiniks, kütteõliks, petrooleumiks ja teisteks toodeteks. Kuigi kerge toornafta on kallim kui raske, on seda lihtsam töödelda.

Sunoco John Drosdickiga eesotsas paistab oma konkurentide hulgas silma, sest hoiab suuri osalusi bensiinijaamades, koksitootjates ja teistes keemiliste protsesside ärides. Sunocot peetakse volatiilse rafineerimisäri tasakaalustajaks.

Mullu teeniti 36 miljardi dollarilise käibe juures kasumiks 979 miljonit dollarit.

Tänavu loovutab 23 aastat ettevõtte tüüri hoidnud Reuben Mark juhikoha inglasele Ian Cookile.

Mark on suutnud oma hästi koolitatud juhtkonna eesotsas Colgate'i välja tuua paari aasta tagusest mõõnast, keskendudes varasemast rohkem kõrgemate marginaalidega seepidele, kassi- ja koeratoidule ning suuhügieenitoodetele.

Kuigi konkurentsis Proc-ter&Gamble'iga ei ole Colgate just alati üles näidanud piisavat uuendusmeelsust, siis hiljuti turule paisatud tooted on näidanud korralikku müügiedu. Seda suuresti tänu ettevõtte tublisti kosunud reklaamikulutustele.

Colgate-Palmolive'i käive ulatus eelmine aasta 12,2 miljardi dollarini, millest kasumiks teeniti 1,4 miljardit dollarit.

Kolmeteistkümnendalt kohalt leiame ilutoodete valmistaja Avoni.

Kõrgele positsioonile on ettevõtte aidanud naisjuhi Andrea Jungi viimase 18 kuu jooksul tehtud keerulised, kuid edukad otsused. Pärast kiiret kasvu sai tarbijatoodete valla hiid 2005. aastal näha tugevaid tagasilööke.

Avoni kasvu põhiliselt vedavad arenevad turud Kesk-Euroopas näitasid nõrkust, samuti kannatas tugevasti müük USAs ja Mehhikos. Mõistes, et Avon vajab ümberkorraldusi, kaotas Jung 15tasemelisest juhtimissüsteemis seitse taset ja võttis turustus- ja teiste äriotsuste tegemisel kasutusele karmi analüütilise lähenemise.

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing