Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Töötajale mõjub nii firma seinte värv kui ka juhtide maailmavaade

    Ettevõtte atraktiivsemaks muutmisel on palju õppida turundusinimestelt. Vaadake näiteks, kui palju teeb Falck Eesti turundustööd just uute töötajate suunas.
    Nad kasutavad välimeediat uute töötajate leidmiseks, ajutise tööjõu leidmiseks korraldavad nad hästisihitud kampaaniaid näiteks üliõpilaste hulgas. Kõik klienditurunduse meetmed on kasutuses: massimeedia, suhtekorraldus, trükised ja plakatid seal, kus potentsiaalsed töötajad liiguvad.
    Töötaja ja tööandja vastastikused ootused olgu võimalikult selged. Tavaliselt ei ole võimalik kõiki omavahelisi kokkuleppeid töölepingusse kirja panna. Täiesti uus kontseptsioon on nn psühholoogiline leping. See sõlmitakse suuliselt ja toimub avameelse aruteluna. Arutatakse poolte veendumusi, väärtusmaailma, detailseid ootuseid, mida tööleping ei kajasta, mitteformaalseid kohustusi, mis võivad lähtuda organisatsiooni tavadest, organisatsioonikultuuri iseärasusi ja muud, mida on raske kirja panna.
    Füüsilise töökeskkonna loomisel tehakse ikka veel palju vigu. Disaini peetakse seinte värvimiseks. Mõned juhid on valmis investeerima palju klienditeeninduse ruumidesse, kuid ei panusta töötajate ruumidesse. Klient ei ole rumal, ta näeb kohe, et siin ei pöörata töötajatele piisavalt tähelepanu ja seega ei saa ta ilmselt ka kuigi kvaliteetset teenust.
    Tööandjabrändi loomine teeb teene ka turundusele: ettevõtte töötajad on kõik huvitatud edukate toodete loomisest ja nende müümisest.
    Eestis on suhe kliendiruumide ja back-office'i kujunduse vahel veel üsna tasakaalus. Näiteks Jaapani keisripalees on keisri elu- ja tööruumid jaapanipäraselt lakoonilised ja ilma ühegi üleliigse asjata, kuid laitmatus korras.
    Samas keisripalee töötajate back-office on 30 aastat remontimata, seda ei peeta vajalikuks. Sama võib näha Euroopa ooperiteatrites - publikupoolele tuuakse kulda ja karda, lavatagusega hoitakse kokku.
    Mõelda tuleb, mida meie töötajad meist räägivad. Kõik ju tunnevad kõiki. Ka töötajate värbamisel ei saa mängida reklaamiga, mis tegelikult tõsi ei ole. Meie uuringud näitavad, et tegelikult kipuvad inimesed sõprade ringis oma tööandjat pigem kiruma kui vabatahtlike värbajatena toimima.
    Negatiivsete sõnumite arv on paraku positiivsetest 1,6 korda suurem. Organisatsiooni sõnumite koos toimima panemiseks tuleb vaadata, mis inimese pühendumist kujundab. Selles mängivad olulist rolli nii väga pragmaatilised tegurid, nagu palk, kui ka pehmem pool - töötajate kaasamine ja organisatsiooni eesmärkidega sidumine.
    Tööandjabrändi väärtust ja sisu on võimalik mõõta. Selleks ei pea tingimata läbi viima suurt uuringut. Küsida võib näiteks kolleegidelt, miks nad tegelikult oma eelmisest töökohast lahkusid ning miks valisid just teie organisatsiooni. Kindlasti tasub uurida, millistesse organisatsioonidesse ja millisele positsioonile on läinud tööle teie endised töötajad.
    Värbajad oskavad öelda, kui lihtne või raske on töötajaid leida. Ja muidugi tuleb tunda tööturu ootuste vastu huvi ka laiemalt, uurida näiteks oma sõpradelt, mille põhjal nad karjääriotsuseid teevad ja jälgida ühiskonnas toimuvaid arenguid, mis mõjutavad töövõtjate ootusi tööandja suhtes. Kuidas palgad arenevad, milliseid ameteid ühiskond väärtustab, millist tulevikku ennustavad Eestile juhid.
    Tööandjabrändi idee looja Simon Barrow väidab, et kui traditsiooniline brändimine tegeleb klientide rahuloluga, siis tööandjabrändimine tegeleb firma kuvandiga tänaste ja homsete töötajate silmis. Kriitilisteks eduteguriteks on tippjuhtkonna kaasatus, sest tippjuhid mõjutavad oma käitumisega ja organisatsioonikultuuri suunates töötajate arvamust organisatsioonist.
    Oluline on anda tööandjabrändimise projektile selge äriline eesmärk. Näiteks töötajate rotatsiooni vähendamine, haiguspäevade vähendamine. Projekti viivad ellu turundusinimesed, personaliinimesed ja otsesed juhid. Seni pole palju just palju olukordi, kus need kolm poolt tihedat koostööd saaksid teha.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.