Mitmekihiline haagis veab sama raha eest rohkem

Jaana Pikalev 27. märts 2007, 00:00

Korrushaagis (inglise keeles double-deck) on selline, mille raamile on paigaldatud hulgaliselt kinnitussiine, mis võimaldavad soovi korral kaupa ladustada mitmekihiliselt, paigutades siinidele äranägemise järgi vahetalasid.

Hiljuti võttis Ace Logistics Estonia AS uudse lahendusena kasutusele korrustenthaagise. Ace Logistics Estonia tegevjuhi Maanus Mätliku sõnul on eriline element selle haagise puhul just see, et tegemist on tenthaagisega.

"Külmikhaagiste või siis niinimetatud kõvaseintega haagisena ei ole double-deck-lahendus midagi uut, kuid tenthaagiste hulgas on see Eestis uudne," ütleb Mätlik.

Krone haagiseid müüva Haagisekeskus OÜ tegevjuht Ahto Perling kinnitab, et double-deck-lahendus on külmikhaagistes kasutusel juba aastaid.

"Näiteks piimatoodete ja lillede vedamiseks on see lahendus küllaltki populaarne," nendib Perling, kuid lisab, et tenthaagiste kategoorias on korrushaagised küllaltki uudsed.

Korrushaagise uudsust kinnitab ka DHLi müügi- ja turundusjuht Elar Killumets. "Enamik treilerite rendiga tegelevaid ettevõtteid korrustreilereid ei pakugi," kommenteerib ta.

Korrushaagise eripära tavalise haagisega võrreldes on see, et sellele saab paigaldada euroaluseid kahele korrusele, võimaldades seega paindlikumat kauba paigutust.

"Tavahaagisel on põrandaruumi 34 euroaluse jaoks, korrushaagisel seega 68 aluse jaoks," selgitab Perling ning möönab, et tentkattega poolhaagiste kasulikkus seisneb võimaluses kaupa kiirelt küljelt laadida. Sarnane võimalus puudub aga turul aastaid kasutusel olnud külmikhaagistel.

Maanus Mätliku sõnul on korrushaagis kaubaveoks efektiivne, kuna võimaldab sama raha eest rohkem kaupa vedada. "Näiteks kaupu, mida üksteise peale ladustada ei või, näiteks mööblit või elektroonikat, saame vahetalasid kasutades märksa rohkem ühte haagisesse paigutada," räägib Mätlik ning imestab, et Eestis pole varem tenthaagisega selline lahendus rohkem kasutust leidnud.

Perlingu sõnul võib selliste haagistega vedada keraamikat, põllumajandus- ja keemiatooteid ning tööstuskaupu.

Hea on selline haagis ka juhul, kui kaup koosneb kergetest madalatest alustest, mida ei tohi üksteise peale laadida või siis, kui kogu koorem koosneb lahtisest alusele pakkimata kaubast. Kahele korrusele laadimine vähendab riski, et kaup saab vedamise käigus kahjustada.

Killumets selgitab, et kahekorruselise treileri põhieelis, nimelt suurem mahutavus, avaldub peamiselt grupikaupa vedades, näiteks kuni 1500 kilo kaaluvate kaupade vedamisel.

"Väheneb ka kaupade vigastamise oht, kuna kergemad kaubad on võimalik laadida raskemate kohale nii öelda ülemisele korrusele," lausub Killumets. Siiski kasutab kulleri- ja logistikafirma DHL korrustreilereid enamasti Saksamaa liikluses ning nende kasutamine pole regulaarne, vaid hooajaline ja ka projektipõhine.

Haagisekeskuse OÜ tegevjuhi hinnangul on korrushaagised ligikaudu 15 protsendi võrra kallimad analoogsest tavahaagisest.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing