Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ühes rütmis rokiklassikaga ehk Ford Ranger 2007
Igal masinal on oma rütm. Ford Rangeri rütm sobib minu nägemusel kokku kuulsa Queeni looga "Another One Bites the Dust". Kes teab seda lugu, oskab ka ette kujutada vaimusilmas, mis masin Ranger on. Lugu sobib rasketesse tingimustesse (USA sõjaväeraadio mängituim lugu Iraagis), samuti uus Ranger.
Militaarsete elementidega Rangerit sai proovitud nii maastikul, kruusateedel kui ka asfaldil. Tuleb tunnistada, et hakkama sai temaga igal pool. Erinevatel tingimustel sai Rangerit proovitud kokku ligi 400 kilomeetrit. Tegu ei olnud üksnes 50 km läbimisega ja sellest johtuvalt peaks hinnangul rohkem kaalu olema. Kõige tugevam ongi Ranger vahest maastikul, see on märk heast läbivusest. Masinat veab edasi 143hobujõuline 2,5liitrine Duratorq TDCi mootor.
Rangeriga metsa välja vedama siiski ei tihanud, kuigi soov oli. Sellega oleks kindlasti ühele poole saanud, kuid risk kummid lõhkuda oli piisavalt suur, et seda proovimasinaga mitte teha.
Kahtlen, kas linnainimesel on midagi Rangeriga teha, kuid linna lähedal maal või täiesti pärapõrgus elades on masinast igal juhul kasu. Siit soovitus ka uuselamurajoonide asukatele, kellele arendajad pole erinevatel põhjustel suvatsenud korralike ligipääsuteid ehitada - minge ja proovige Rangerit.
Kui masinaga maanteele jõudsin, läks käima AC/DC laul "Highway to Hell", noh, kas tõesti tuleb põrgusse hakata sõitma? Õnneks sinnamaani ma ei jõudnud.
Maanteel käitus sõiduk igati normaalselt, maasturitele omast õõtsumist ei täheldanud. Fordi meestel ongi õnnestunud leida selline optimaalne vedrustuse jäikus, mis võimaldab edukas olla pea igal keskkonnas, kuhu Rangeriga sisenetakse. Tasub õppust võtta Info-Auto väikesest turundusnipist varustada masin proovisõitja muusikalise maitsega ühtiva muusikaga.
Isiklikult ostaksin spartaliku Rangeri, sest see on minu maitse. Lisavarustust peale ei paneks, kabiinidest valiksin rap cab'i (neljakohaline nn poolteistkabiin), kus siis tagumiste istmete alla on võimalik panipaikadesse nipet-näpet panna.
Topeltkabiinist lühem kabiin tähendab aga pikemat veokasti, kuhu siis võib kas või metsakuiva kasti laadida ning sobivasse kohta transportida. Sellise versiooni hinnad algavad 364 900 kroonist.