Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Bjarne Mathiesen: oluline on võita usaldus

    Järgnevalt avaldab Logistika kuukiri telefoniintervjuu Århusi sadamajuhiga, mehega, kes veebruari lõpus külastas ka Tallinna ning Muuga sadamat.
    Kuidas teile tundub, millises seisus Eesti oma konkurentidega võrreldes on?
    Kui üldistada, siis ei saa Eesti sadamate kohta midagi halba öelda. Võiks isegi öelda, et omate parimat stardipositsiooni, võrreldes teiste Balti riikidega.
    Kui rääkida konteinerkaupade impordist Venemaale, siis siinses regioonis käib tugev konkurents. Väikestel tegijatel nagu Eesti on ennast väga raske tõestada, miks peaksid impordivood Venemaale just sealtkaudu käima.
    Mida selleks teha tuleb?
    Tuleb laevaliinidele põhjendada, miks neil on kasulik just kohalikke sadamaid kasutada, kui lihtsalt öelda. On loomulik, et äris otsitakse eelkõige odavaimat kanalit, samas peab see olema kvaliteetne ning turvaline. Loomulikult on ka palju kõrvaltegureid, mis olulist rolli mängivad. Teie põhiküsimus on, kuidas kasvatada kaubamahte.
    Maht on oluline, sest see annab signaali ka laevaliinidele, et vastav sadam on suuteline piisavalt kvaliteetselt ning kiiresti kaupu käsitlema. Tähtis on ka kontsentreerumine - millise kaubatee lüli olla tahate ning lihtsalt mahtusid kasvatada.
    Kas Århusi sadam sõlmis ka koostööleppeid siinsete sadamate esindajatega?
    Ei sõlminud. See polnud ka külastuse eesmärk. Kui koostööst rääkida, siis kahe sadama vahel saaks see kõne alla tulla vaid reisijateveo korral.
    Konteineräris pole headest suhetest vähimatki kasu, kuna laevaliinid on need, kes kõiki tingimusi dikteerivad.
    Samas lähimerevedude koostöö peab jätkuma, sest maismaaühendused Euroopas on ülekoormatud ning on tõenäoline, et erinevad teemaksud tõusevad ka edaspidi, mis loob võimalusi lähimerevedudeks.
    Milline riik omab teie arvates kolmest Balti riigist kõige paremat positsiooni, olemaks osa transpordikoridorist Euroopa ning Venemaa/ Aasia vahel?
    Hea meelega ei tahaks seda teemat kommenteerida, kuid meie seisukohalt omab Eesti head stardipositsiooni, muidugi, kui poliitilised otsused ei saa takistuseks.
    Teil on suhteliselt hea infrastruktuur sadamates, mis loob head eeldused kaupade transpordiks raudteedpidi Venemaale.
    Just Venemaa turg ongi minu arvates ülioluline Balti riikide jaoks.
    140miljonilisest elanikkonnast 20% on maksejõulised. See suurus on piisavalt atraktiivne kõigi jaoks Euroopas.
    Mida arvate meie ettevõtluskeskkonnast tervikuna?
    Ettevõtluskeskkond nii teil kui ka meil on suhteliselt avatud ning läbipaistev. Mida vähem riigid seda reguleerivad, seda parem.
    Loomulikult on ettevõtete tasandil iga ühel oma saladused, mida teistele ei avaldata. See on täiesti normaalne igal pool.
  • Hetkel kuum
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Jeen saavutas 34 aasta madalaima taseme, analüütikud ootavad valitsuse sekkumist
Jaapani jeen langes kolmapäeval 34 aasta madalaimale tasemele, nõrgenedes USA dollari suhtes kuni 151,97-ni, mis on tekitanud turul küsimusi valitsuse sekkumise kohta Jaapani valuuta toetamiseks.
Jaapani jeen langes kolmapäeval 34 aasta madalaimale tasemele, nõrgenedes USA dollari suhtes kuni 151,97-ni, mis on tekitanud turul küsimusi valitsuse sekkumise kohta Jaapani valuuta toetamiseks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Läti keskpank tõmbas kasvuprognoosi allapoole
Läti Pank korrigeeris selle aasta majanduskasvu prognoosi ja näeb nüüd, et riigi majandus võiks sel aastal kasvada 1,8 protsenti.
Läti Pank korrigeeris selle aasta majanduskasvu prognoosi ja näeb nüüd, et riigi majandus võiks sel aastal kasvada 1,8 protsenti.
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.