Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Taastada või ikka mitte?

    Esimeses järjekorras tasub läbi mõelda firma pikemaajalisem kinnisvarastrateegia ja teha endale selgeks, millised on ettevõtte vajadused selle elluviimisel.
    Seejuures tuleks arvesse võtta kõiki võimalikke stsenaariume, näiteks milliseid võimalusi pakub huvi all olev objekt laienemiseks või millised on võimalused tulevikus kinnisvara realiseerimiseks, kui selline vajadus peaks tekkima.
    Kõige sagedasem viga, mille lao- ja tootmispinna ostjad teevad, seisneb selles, et kui meelepärane hoone on välja valitud, siis sellele hinnangu andmisel vaadatakse ainult ehituslikku poolt: mis seisukorras on hoone ja kui palju renoveerimine maksma läheb.
    Soovitan siiski analüüsida objekti tervikuna: milline perspektiiv on selle asukohal, millised võimalused on autotranspordi ligipääsuks, millised on olemasolevad kommunikatsioonid ja kas need vastavad vajadustele ka suuremate tootmisvõimsuste korral, kuidas mõjutab asukoht tööjõu leidmist jne.
    Hoone või selle ümberehituse projekteerimisel tasuks hoolikalt kaaluda, et ehitatav hoone ei oleks vaid tellija enda vajadustele vastav - sellist spetsiifilist kinnisvara võib tulevikus olla väga raske hea hinna eest müüa. Seetõttu soovitan läheneda ümberehitustele universaalselt: soetatud või ehitatav pind võiks olla ka investeering selle kõige efektiivsemas mõttes.
    Eriti nõukogude ajal ehitatud lao- või tootmispinnad on praeguseks ehituslikult küllaltki kehvas seisus ja uus omanik leiab end küsimuse ees, kas asuda neid renoveerima või lammutada ja ehitada uued hooned.
    Siin on universaalset lahendusmudelit raske välja pakkuda, kuna vastus oleneb paljudest objektiivsetest asjaoludest. Üldiselt kehtib siiski reegel, et kui tegu on kehva, põhikonstruktsioonideni amortiseerunud hoonega väga õiges asukohas, tasub võtta halva planeeringuga hoonestus maha. Õige asukoht kaalub sageli hoonest rohkem. Kui aga asukoht pole kõige sobivam, tasub kaaluda objekti müümist tervikuna: võib-olla vastab see kellegi teise vajadustele hoopis paremini.
    Praeguste ehitushindade ja -võimaluste juures tuleb tõsiselt arvesse võtta ka ehituslikku poolt.
    Nõukogude ajast on jäänud järele suur hulk amortiseerunud väljanägemisega vanu tootmishooneid,
    mille puhul tekib uuel omanikul tihti emotsionaalne kiusatus: lammutame ära ja ehitame "ilusa" nüüdisaegse hoone.
    Siiski tasub enne hoonet põhjalikumalt uurida, sest raudbetoonkarkassiga ehitised, mille karkass on sobiliku mõõtmega, võivad räsitud väljanägemisest hoolimata olla küllaltki heas seisukorras.
    Ehitusfirmad pakuvad igas mõõdus soojustatud paneele, mida on taolise karkassi külge lihtne paigaldada ja mis on hoone renoveerimiseks kiire ja soodne lahendus.
    Vanade hoonete puhul tasub analüüsida ka kommunikatsioonide olukorda.
    Kui uue kommunikatsioonidega varustatud tootmismaa krundi puhul on teada, kui palju vett või elektrit saab sellel krundil kasutada, siis vanemate hoonete puhul võib tulla üllatusi.
    Hoiatav näide on Ülemiste linnak, kus endise Dvigateli tehase territooriumil olid kirjade järgi kommunikatsiooniühendused olemas, kuid tegelikkuses olid need nii amortiseerunud, et tuli üles kaevata ja täielikult uuesti rajada.
    Suure pinnaga (alates 3000 m"), renoveerimata, kuid korraliku betoonkarkassiga tootmishoone leiab kõige suurema tõenäosusega Maardu või Suur-Sõjamäe piirkonnast, mis olid
    nõukogude ajal Tallinna ümbruse juhtivad tööstuspiirkonnad ja kus vahepeal valitsenud vaikelu hakkab kaduma.
    Maardus on tööstusobjektide kinnisvara siiski suures osas amortiseerunud, kuid hea asukoht lubab ennustada Maardusse lähiaastatel taas suurt nõudlust.
    Piirkonna arengule aitab kaasa Maardu väga hea asend äri, tootmise ja kaupade vahendamisega tegelemiseks.
    Muuga süvasadam loob võimaluse kaupade vedamiseks meritsi, Maardu kaubajaam raudteed mööda ning Peterburi maantee ja Tallinna ringtee soodustavad autotransporti.
    Teiseks, tootmistegevuseks on vajalik energiaressurss, mille Maardu piirkonnas tagavad väljaehitatud gaasitrasside võrgustik, elektrienergia jaotusvõrk ja Iru soojuselektrijaama lähedus.
    Praegu toimub Maardus kõige hoogsam lao- ja tootmispindade arendamine Iru soojuselektrijaama territooriumil. Lähemate aastate perspektiivis peaks algama hoonestuse rajamine Muuga sadama laiendusel.
    Ilmselt ei alustata varem renoveerimis- ja ajakohastamistöödega ka endise fosforiiditehase territooriumil, kus leidub rohkesti endiste tootmishoonete kolosse.
    Suur-Sõjamäe puhul on siiani pärssinud piirkonna arengut peamiselt ligipääsetavus, kuid pärast Smuuli tee pikenduse valmimist tekib hea transpordiühendus Peterburi maanteega.
    Autor: Arvo Treier
  • Hetkel kuum
Statistikaamet vastab kriitikale: kuidas kujuneb elektrihinnaindeks?
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Kuudepikkune vaidlus jõuab lõpule: USA näib lõpuks Ukrainale abi andvat
Kuudepikkune vaidlus miljardite dollarite üle vabariiklaste ja demokraatide vahel võib jõuda laupäeval lõpule Ukrainale ja teistele liitlastele abi andmisega.
Kuudepikkune vaidlus miljardite dollarite üle vabariiklaste ja demokraatide vahel võib jõuda laupäeval lõpule Ukrainale ja teistele liitlastele abi andmisega.
Raadiohommikus: seentest elektriautode suuromanikuni Jäta oma küsimus hommikuprogrammi külalistele
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.