Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Treilerimüüjatele koidavad head ajad

    Mitte ainult kolme Balti riigi siseturud ei kasvata mahtusid, vaid oma osa mängib ka sõiduautode transiit Venemaale, mis praegu toimub küll peamiselt Soome kaudu, kuid Eesti omab selles suhtes siiski väga head potentsiaali lähimas tulevikus.
    Küsimustele vastab Kässbohrer OÜ Balti turu juht Ardi Sillaorg.
    Kui palju on teie kõrval turul tegijaid?
    Kässbohreri (Austria) kõrval on tuntumad kaubamärgid Rolfo (Itaalia) ja Lohr (Prantsusmaa).
    Kui palju müüakse treilereid, kui suur on turumaht?
    Eestis müüdi eelmisel aastal 220 autoveotreilerit. Potentsiaal turu kasvuks on olemas, kui võrrelda näiteks siinset turgu Leedu omaga.
    Kes selles segmendis tegutsevad, kes nad on?
    Rolfot müüb Autotransport OÜ. Lohri esindus Eestis puudub, lähim asub Vilniuses.
    Kässbohreri toodangut müüme meie.
    Miks on selline äri käima läinud?
    Kuna autod tuleb ju kuidagi tehasest laeva ja laevast kliendini viia.
    Seni ongi autoveotreilerid selleks pea ainus lahendus, kuna alternatiiv - raudtee - ei ole piisavalt paindlik ja puuduvad ka spetsiaalsed autoveovagunid.
    Tegu on kasvava turuga.
    Miks müüakse autoveotreilereid?
    Ainus variant on tuua väikeautod sadamast kliendini.
    Suur äri on ka kasutatud autode vedamine suurriikidest, nagu Saksamaa, Itaalia jne.
    Kuidas, miks ja millal teie äri alguse sai?
    Äri sai alguse 2004, kui loodi Baltic Machine Trade OÜ, Kässbohreri ametlik esindaja kõigis endistes SRÜ riikides.
    Põhiturg ongi ida poole, kus plaanime tänavu müüa orienteerivalt 400 treilerit, mis tooks ettevõtte käibele tublisti lisa.
    Kui palju on kliente, kes vajavad autoveotreilereid?
    Eestis kasutavad treilereid ca 20 firmat, kellest suuri tegijaid on alla kümne.
    Autoveotreiler iseenesest on suur investeering, auto koos pealisehitise ning haagisega maksab uuena ligi 2,5 miljonit krooni.
    Palju on autoveotreilereid Eestis, Leedus, Poolas, Venemaal?
    Hinnanguliselt on Eestis 350 autoveotreilerit. Leedus on neid aga näiteks 3000, seda ennekõike tänu Poola ning Saksamaa autoturu lähedusele.
    Lätis on treilereid kõige vähem, ca 150. Venemaal aga on neid 4000 ringis.
    Kuidas teie kliendibaas jaguneb?
    Enamasti on meie klientideks suuremad firmad, mis omavad kogemust erinevate autoveotreileritega. Treiler valitakse töökindluse alusel, kuna tarnitavad masinad maksavad omajagu ning riske ei soovitata võtta.
    Tulenevalt sellest on 85 protsenti tellimustest korraga viiele või enamale veokile.
    Suurim ühekordne tellimus on 200 autot, mis teenivad omanikku Venemaal.
    Kas praegu ka seadus piirab autoveotreilerite pikkust või saab Eestis täislastiga sõita?
    Lubatud on sõita kuni 20,75 meetri pikkuse autovedukiga ehk siis treilerile mahub kokku 11 autot.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.