Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Liisingufirmad naudivad kuldaega
"Eesti liisinguturg on võimsaim maailmas ja kõik teised riigid õpivad meie pealt," ütles ASi Hansa Liising Eesti juhatuse esimees Mart Mägi, kelle sõnul on viimastel aastatel olnud liisingu osakaalu kasv sõidukite ostmisel meeletu. "Praegu kasutatakse 70% juhtudest sõidukite finantseerimisel liisingu abi."
Mägi sõnul on sellel aastal üllatuslikult kujunenud suurimaks kasvutrendiks mootorrattad. "Eks inimeste elujärg on paranenud ja on hakatud mõtlema rohkem oma vaba aja kvaliteetsele veetmisele," rääkis Mägi, kuid märkis, et mootorratas on siiski luksuskaup.
Lisaks mootorrataste arvu kasvule on turule mõju avaldamas ka huvi luksusautode vastu. Samuti on täheldatav perede soov soetada endale teine auto. "On muutunud väga populaarseks, et paljud pered soetavad endale lisaks teise auto, mis on tavaliselt esimesest odavam," märkis Mägi.
Mägi sõnul ei kesta praegune liisimise hoogne kasv igavesti, kuid ta välistas ka järsud muudatused. "Kõige hullem, mis võib juhtuda, on see, et kasv aeglustub, kuid kindlasti ei peatu see järsult."
Uue suunana võib Hansa Liisingu esindajate sõnul välja tuua väikelaevad, mis ohustavad peagi mootorrataste esikohta kasvu edetabelis. Samuti pole välistatud, et kliendid hakkavad huvi tundma väikelennuki soetamise vastu. Millal see võiks juhtuda, pole teada, kuid Hansa Liisingu divisjonidirektori Gunnar Toomemetsa sõnul selleks kindlasti kümmet aastat ei lähe.
"Usun, et see juhtub juba lähiajal, sest kui kliendil on juba olemas mootorratas ja väikelaev, siis on vaid aja küsimus, millal ta maast lahti tahab saada."
Nordea Liisingu sõiduautode üksuse juhi Riivo Tuvikese sõnul on praegu kõigil liisingufirmadel kiire aeg. "Usun, et me kõik teeme praegu rekordeid ja vaevalt, et see ka lähiaastatel muutub." Tuvikese sõnul kasvab järgmise viie aasta jooksul sõidukite ostmine ja liisimine vähemalt 10-15 protsendi ulatuses.
"Täna on eestlased rikkad ning raha on neil küll ja küll, et endale uusi sõidukeid osta," lausus Tuvike.