Raha pole võluvits ja alati ta võim ei kehti

ÄP 04. aprill 2007, 00:00

Paljude valdkondade firmad on püsti hädas, et leida parematele jahimaadele lahkunud töötajate asemel uusi või on üha rohkem raskustes, üritades välja mõelda uusi nippe, kuidas olemasolevaid töötajaid enda juures hoida.

Äripäev leiab, et juba mõnda aega ei hoia töötajaid kinni oma olemasolevas töökohas või koguni Eestis mitte niivõrd nii või naa suur konkreetne rahasumma, kuivõrd see, mida firmal tervikuna pakkuda on.

Juba aasta tagasi ütles Ariko Reservi juhatuse esimees Igor Päss Äripäeva konverentsil, et paljud kuus-seitse aastat tagasi välismaale rahvusvahelisse firmasse tööle läinud inimesed hakkavad tagasi tulema, kuna raha pole enam kõige olulisem. "Olulised on firma ja selle juhi positiivne imidž ja hea firma sisekliima," ütles ta toona.

Üks võimalik vastuargument sellele on see, et kuni Eesti keskmine palk jääb nii palju maha Euroopa Liidu keskmisest, on palk inimestele väga oluline. Firmapeoga ju kodulaenu tagasi ei maksa.

Teisalt - kui inimesele meeldivad tema töökoht ning -kaaslased, siis võib loota, et ta ka panustab firmasse rohkem ja see võib tuua kaasa palgatõusu.

Seepärast oleks ettevõtjatel mõistlik suurema tähelepanu alla võtta nii-öelda pehmed väärtused ning mitte kaasa minna üldise suunaga meelitada töötajaid üle, pakkudes järjest kõrgemale ronivaid palganumbreid.

Selliste pehmete väärtuste hulka kuuluvad kindlasti ühised üritused firmatöötajatega. Siin ei pea olema kindlasti tegu lihtsalt ühise söömingu-joominguga, vaid mis tahes koosolemise või ühistegevusliku üritusega (näiteks firma spordiklubi ühised tegemised), mis lõpptulemusena parandab kogu firma töökeskkonda.

Selline praktiline näide on tuua ka siitsamast Firmapeo erilehest. Nimelt pakub üsna väike firma oma töötajatele tulemusliku töö eest mitte kuupalgalist preemiat vaid palju meeldejäävamat välisreisi.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 10:30
Otsi:

Ava täpsem otsing