Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Elegantne ja turvaline linnamaastur

    Teised maasturid paistavad kuidagi tigedad, Santa Fe mõjub pigem soliidse, kuid siiski mitte igavana. See sobib Lee arvates küpsele naisele, kes teab, mida tahab.
    Siiski ei saanud autoostul väline ilu määravaks, kuigi reklaamiinimesena ei suuda Lee kuidagi disainist mööda vaadata. "Hinna ja kvaliteedi suhe tundus Santa Fe-l väga sobiv. Hindan autot eelkõige kui tarbeeset ja tahan, et see oleks mugav, turvaline ja nõuaks vähe remonti. Ka Tallinna tänavaaukudest sõidan sellega mugavalt ja sujuvalt läbi."
    Samas ei jää Santa Fe disain palju alla Lexusele ja lisaks meeldib Leele, et auto pealtnäha tavaline värv muutub päikese käes rohekaskuldseks ja pakub ka kunstimeelega vaatajale silmailu.
    Lee ostis oma esimese auto Honda Civicu kaheksa aastat tagasi. "Siis tundus, et olen kogu aeg väga madalal ja teised istuvad kusagil kõrgel. Pärast seda hakkasingi kõrgemaid autosid vaatama, sest sinna on parem sisse ronida, ei määri riideid ja ka pika kleidiga pole mul olnud probleemi. Pigem peab madala autoga meie porises kliimas pidevalt jälgima, et pükse või mantlit mudaseks ei teeks."
    Kõrgemal istudes suudab Lee ka varem näha ja ennetada ootamatuid olukordi, mida Tallinna liikluses tihti ette tuleb. "Olen alati olnud tähelepanelik juht, aga eriti turvaliselt mõtlen siis, kui laps on autos. Jälgin pidevalt enda ümber toimuvat peeglitest ja olen valmis, et keegi kõrval või eespool ootamatu manöövri teeb."
    Lee on elus ühte avariisse sattunud, siis põhjendas talle tagant sisse sõitnud juht, et tal olid mõtted mujal ning ta lihtsalt ei märganud, et eespool hakkas keegi ootamatult pöörama ja teised olid sunnitud pidurdama.
    Ka on ta tähele pannud, et kui peres on kaks autot, on üks neist tavaliselt maastur.
    Kuigi tavaliselt ostavad mehed naisele väiksema auto, kasutab mõne aja pärast hoopis naine maasturit, eriti kui perre sünnib laps. "Maasturisse on mugav last sisse tõsta ja tagaistmel on tal rohkem ruumi," põhjendab Lee.
    Sportliku elustiiliga Leele on ka oluline, et suusavarustus ja ratas autosse ära mahuksid ning Euroopa reisi ette võttes ei peaks kartma, et midagi poolel teel katki läheb. Vaid korra on Lee autoga ka hädas olnud. "Kord käisime maal elava kunstniku Seaküla Simsoni juures tööasju ajamas ja kui pimedal talveõhtul tagasisõitu alustasime, selgus, et rehv on katki. Simson mainis siis, et tal vist tõesti värava juures vedelevad mingid naeltega lauajupid."
    Kuna auto oli uus ja sellega polnud varem probleeme olnud, siis ei leidnud Lee ka vajalikke tööriistu üles. Ka müüja ei osanud keset tööd telefoni teel juhendada ja soovitas manuaali lugeda. Õnneks oli see autos ja sealt selgus, et tööriistad on peidetud kuhugi auto külgedele.
    "Leidsime need lõpuks üles ja seltskonnas oli õnneks ka mehi, kes rehvi ära vahetasid, kuigi vajadusel oleksin ehk ka ise sellega hakkama saanud. Aga üks minu põhimõtteid on, et kui seltskonnas leidub mees, siis naine veini ei kalla ja autot ei paranda," räägib Lee.
    Töö tõttu sõidab Lee tihti pikki maid ja siis hoiab diislikütuse pealt oluliselt raha kokku. Samuti pole tänapäeval probleemi, et salong oleks haisu täis või tankima peaks kinnastega.
    Lee arvates on uued autod tehniliste näitajate poolest enam-vähem sama kvaliteediga ja määravaks muutuvadki pisiasjad, mis teevad elu mugavaks - et käeulatusse saaks panna joogitopsi, mobiiltelefoni käekoti.
    "Samuti meeldib mulle, et autol on parkimisandurid, millest on kitsal platsil palju abi. Kontori õuel on ruumiga üsna kitsas ja manööverdamine valmistab parajat peavalu. Siis on hea, kui signaal teada annab, et oled kuhugi liiga lähedale läinud," räägib Lee.
    Leel on kõik autod olnud automaatse käigukastiga. "Automaat on linnasõidul mugav, ei pea pidevalt kangiga edasi-tagasi nikerdama. Soovitan seda eriti noortele ning vanematele juhtidele, kes saavad nii enam tähelepanu liiklusele suunata. Hinnavahe pole ka enam eriti suur."
    Ka on Lee nüüd autos raadiot kuulama hakanud, sest see on uude mudelisse sisse ehitatud. "Eelmises oli raadio lahtine ja arvestades, et meie oludes autosse midagi jätta ei tohi, seisis raadio mul pidevalt kotis ja seetõttu ma seda ei kuulanudki."
    Lisaks pole Hyundai varaste hulgas populaarne ja kindlustus on suhteliselt odav. Lee julgeb jätta auto kontori juurde juurde ega pea öö otsa pabistama, et äkki on see hommikuks ärandatud.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.