Elegantne ja turvaline linnamaastur

Teeli Remmelg 11. aprill 2007, 00:00

Teised maasturid paistavad kuidagi tigedad, Santa Fe mõjub pigem soliidse, kuid siiski mitte igavana. See sobib Lee arvates küpsele naisele, kes teab, mida tahab.

Siiski ei saanud autoostul väline ilu määravaks, kuigi reklaamiinimesena ei suuda Lee kuidagi disainist mööda vaadata. "Hinna ja kvaliteedi suhe tundus Santa Fe-l väga sobiv. Hindan autot eelkõige kui tarbeeset ja tahan, et see oleks mugav, turvaline ja nõuaks vähe remonti. Ka Tallinna tänavaaukudest sõidan sellega mugavalt ja sujuvalt läbi."

Samas ei jää Santa Fe disain palju alla Lexusele ja lisaks meeldib Leele, et auto pealtnäha tavaline värv muutub päikese käes rohekaskuldseks ja pakub ka kunstimeelega vaatajale silmailu.

Lee ostis oma esimese auto Honda Civicu kaheksa aastat tagasi. "Siis tundus, et olen kogu aeg väga madalal ja teised istuvad kusagil kõrgel. Pärast seda hakkasingi kõrgemaid autosid vaatama, sest sinna on parem sisse ronida, ei määri riideid ja ka pika kleidiga pole mul olnud probleemi. Pigem peab madala autoga meie porises kliimas pidevalt jälgima, et pükse või mantlit mudaseks ei teeks."

Kõrgemal istudes suudab Lee ka varem näha ja ennetada ootamatuid olukordi, mida Tallinna liikluses tihti ette tuleb. "Olen alati olnud tähelepanelik juht, aga eriti turvaliselt mõtlen siis, kui laps on autos. Jälgin pidevalt enda ümber toimuvat peeglitest ja olen valmis, et keegi kõrval või eespool ootamatu manöövri teeb."

Lee on elus ühte avariisse sattunud, siis põhjendas talle tagant sisse sõitnud juht, et tal olid mõtted mujal ning ta lihtsalt ei märganud, et eespool hakkas keegi ootamatult pöörama ja teised olid sunnitud pidurdama.

Ka on ta tähele pannud, et kui peres on kaks autot, on üks neist tavaliselt maastur.

Kuigi tavaliselt ostavad mehed naisele väiksema auto, kasutab mõne aja pärast hoopis naine maasturit, eriti kui perre sünnib laps. "Maasturisse on mugav last sisse tõsta ja tagaistmel on tal rohkem ruumi," põhjendab Lee.

Sportliku elustiiliga Leele on ka oluline, et suusavarustus ja ratas autosse ära mahuksid ning Euroopa reisi ette võttes ei peaks kartma, et midagi poolel teel katki läheb. Vaid korra on Lee autoga ka hädas olnud. "Kord käisime maal elava kunstniku Seaküla Simsoni juures tööasju ajamas ja kui pimedal talveõhtul tagasisõitu alustasime, selgus, et rehv on katki. Simson mainis siis, et tal vist tõesti värava juures vedelevad mingid naeltega lauajupid."

Kuna auto oli uus ja sellega polnud varem probleeme olnud, siis ei leidnud Lee ka vajalikke tööriistu üles. Ka müüja ei osanud keset tööd telefoni teel juhendada ja soovitas manuaali lugeda. Õnneks oli see autos ja sealt selgus, et tööriistad on peidetud kuhugi auto külgedele.

"Leidsime need lõpuks üles ja seltskonnas oli õnneks ka mehi, kes rehvi ära vahetasid, kuigi vajadusel oleksin ehk ka ise sellega hakkama saanud. Aga üks minu põhimõtteid on, et kui seltskonnas leidub mees, siis naine veini ei kalla ja autot ei paranda," räägib Lee.

Töö tõttu sõidab Lee tihti pikki maid ja siis hoiab diislikütuse pealt oluliselt raha kokku. Samuti pole tänapäeval probleemi, et salong oleks haisu täis või tankima peaks kinnastega.

Lee arvates on uued autod tehniliste näitajate poolest enam-vähem sama kvaliteediga ja määravaks muutuvadki pisiasjad, mis teevad elu mugavaks - et käeulatusse saaks panna joogitopsi, mobiiltelefoni käekoti.

"Samuti meeldib mulle, et autol on parkimisandurid, millest on kitsal platsil palju abi. Kontori õuel on ruumiga üsna kitsas ja manööverdamine valmistab parajat peavalu. Siis on hea, kui signaal teada annab, et oled kuhugi liiga lähedale läinud," räägib Lee.

Leel on kõik autod olnud automaatse käigukastiga. "Automaat on linnasõidul mugav, ei pea pidevalt kangiga edasi-tagasi nikerdama. Soovitan seda eriti noortele ning vanematele juhtidele, kes saavad nii enam tähelepanu liiklusele suunata. Hinnavahe pole ka enam eriti suur."

Ka on Lee nüüd autos raadiot kuulama hakanud, sest see on uude mudelisse sisse ehitatud. "Eelmises oli raadio lahtine ja arvestades, et meie oludes autosse midagi jätta ei tohi, seisis raadio mul pidevalt kotis ja seetõttu ma seda ei kuulanudki."

Lisaks pole Hyundai varaste hulgas populaarne ja kindlustus on suhteliselt odav. Lee julgeb jätta auto kontori juurde juurde ega pea öö otsa pabistama, et äkki on see hommikuks ärandatud.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 10:30
Otsi:

Ava täpsem otsing