Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Enamik matkaautosid suveks juba broneeritud

    Sir Autorendi juhi Hannes Luhti sõnul hakkavad neil broneeringud tulema ka juba detsembris-jaanuaris, kui planeeritakse oma puhkusi. Hansarendi tootejuht Nils Lööne rääkis, et neil on autode kinnipanemisega nii, et veebruaris-märtsis pandi autosid kinni juba septembriks.
    Nüüdseks on enamik aegu kolmeks suvepuhkuse populaarseimaks kuuks juba broneeritud. Mõlemas kohas oli veel mõni tühi auk. Näiteks Hansarendis on neil kuudel 60-70 protsenti aegadest juba kinni. Sestap panid mõlemad mehed inimestele südamele, et tegelikult on Lõuna-Euroopas ka enne juunit ja pärast augustit ka väga soojad ilmad ning matkaautoga väga mõnus reisida. Suureks plussiks on ka see, et näiteks praegu suuri turistide horde veel ei ole ja juunist augustini on ka Eestis reeglina soojad ilmad.
    Samuti on suvekuudel matkaautode rentimine märksa kallim kui hooajavälisel ajal. Kui sügisel saab matkaauto kuuks ajaks kätte 20 000 krooniga, siis suvekuudel tuleb 10 000 krooni rohkem maksta.
    Luhti sõnul küsitakse matkaautot rentides palju kütusekulu kohta. Normaalselt 90 kilomeetrit tunnis sõites jääb kütusekulu reeglina 11-12 liitri kanti 100 kilomeetri kohta.
    Küll tõuseb Lööne sõnul kütusekulu drastiliselt kiiruse kasvades, sest näiteks 105 kilomeetrit tunnis sõites tuleb 100 kilomeetri kuluks arvestada juba 15-17 liitrit kütust.
    Luht paneb südamele ka seda, et matkaautol on sõiduautost kallim laevapilet. Põhjuseks on suuremad mõõdud seda nii pikkuses kui ka kõrguses.
    Lööne sõnul tuleb alati enne kliendile auto andmist teha ka ligikaudu 45minutiline koolitus, et teada anda, kuidas mis autos töötab.
    Kliendid on meeste sõnul seinast-seina. Tavalisteks klientideks on küll kujunenud perekonnad.
    Luht nimetab ka juhust, kuidas on tulnud välismaalased ja rentinud matkaauto, et minna nädalavahetuseks Saaremaale pulma.
    Lööne räägib, et neil on kliendid pooleks, ühed on eurooplased, kes tahavad Baltimaades reisida ja teised on eestlased, kes tahavad Euroopas reisida. Populaarseks on matkaautod muutunud ka ekstreemsportlaste seas.
    Mitmeid kordi matkaautot rentinud Aleksander Suur nendib, et tema võtab auto tavaliselt talvel, sest teedeehitusega tegelemine ei luba suvel Eestist kuskile minna. Käinud on ta autoga mööda mereäärt Lääne-Euroopas. Samuti on ta külastanud Kreetat. Temale pakutud teenusega on ta igati rahule jäänud.
    Küll paneb Suur inimestele südamele, et kui on plaanis talve poole minna, siis tuleks kindlasti lumeketid kaasa võtta, sest mägedes kipub tihtipeale lund sadama ja matkaauto on libedal mägiteel ilma nendeta väga abitu.
    Üheks nüansiks on see, et kui meil kasutatakse AGA gaasiballoone, mille keere on sentimeetermõõdustikus, siis Lõuna-Euroopas on Shelli balloonid, mille keere on tollimõõdustikus, sestap on kaugele reisides mõttekas kusagilt üleminek kaasa võtta.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Facebooki emafirma ületas ootusi ja valmistas pettumust üheaegselt
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.