Saku Õlletehas ahmab suurema turu järele

Sten-Aleks Pihlak 13. aprill 2007, 00:00

"Meie uues visioonis on plaan haarata turge just teiste jookide osas ja me ei lähe sinna nalja tegema ja jalaga vett katsuma," rääkis Saku Õlletehase turundusdirektor Karin Sepp eilsel pressihommikul. "Tahame saada turuliidriteks kõikides enda valitud joogigruppides."

Juba praeguseks on Saku Õlletehase muude jookide osakaal kasvanud algselt 5 protsendilt 20 protsendile ja see kasvab edasi.

Sepa sõnul on õlleturg lihtsalt saavutanud oma kõrgtaseme ning seega peatunud. "Vaatamata kõikidele reklaamikulutustele kasvas õlleturg möödunud aastal vaid 3 protsenti."

Saku uut suunda tähistab ka eilsest kasutusele võetud uus logo. "Kui sa ei ole piisavalt innovaatiline, jääd sa konkurentsist lihtsalt välja," rääkis Saku Õlletehase juhatuse esimees Ireneusz Smaga, kelle sõnul ilmestab uus logo palju paremini ettevõtte tänast äristrateegiat. "Juba praegu on meil palju joogigruppe, mille seos õllega on väga väike või puudub sootuks."

Uus logo läks ettevõttele maksma 6 miljonit krooni, millest poole moodustasid investeeringud uudse Saku Originaali turuletoomiseks.

Sepp ei välista ka võimalust, et tulevikus moodustavad muud joogid suurema osa Saku Õlletehase tooteportfellist. "Järgmisel viiel aastal edestavad meil õlled kindlasti teisi jooke, kuid mis pärast seda juhtub, ei tea ma öelda."

Eesti joogitootjate praeguse liidri ASi A. Le Coq tegevjuht Tarmo Noop ei näe Saku Õlletehase uues suunas mingit ohukollet. "Nii nagu me olime suurim joogitootja esimese vabariigi ajal, oleme me suurim joogitootja ka teise vabariigi ajal," sõnas Noop kindlalt ja avaldas sügavat umbusku selle kohta, et Saku Õlletehas võiks neist kunagi mööda minna.

"Minu meelest on Saku sellest igal aastal rääkinud, kuid meist möödumiseks peaksid nad midagi väga tõsiselt muutma," ütles Noop.

Mitteõllede suunal on A. Le Coq tegutsenud 1999. aastast alates ja seega on neil Saku ees eelis. "Sel aastal võtsime uue segmendina juurde ka energiajoogid ning nüüd on meil kõik karastavate jookide grupid täielikult kaetud," rääkis Noop, kelle sõnul ongi neil turuliidri tiitel puudu vaid õlle ja karastusjookide osas.

Viru Õlu ASi tegevjuht Ott Licht ennustas, et tänu Saku Õlletehase värskele äristrateegiale hakatakse kindlasti ka kliente ümber jagama, kuid siiski ei näinud ta selles midagi hirmutavat. "Väikse firma eelis ongi see, et saame rohkem kasvada, kui kaotada," rääkis Licht, kes uskus, et oma joogigruppides on neil tugev pind jalge alla.

Tänavu tuleb Saku Õlletehas välja 25 uue tootega, millest enamik ongi mitteõlled.

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing