Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tahad glamuurset elustiili? Võta rahakott välja!
Kuid see pole veel kõik. Ingliskeelne termin lifestyle concierge tähistab palju laiemaid mugava elu teenuseid. Näiteks ei pea sa pärast endale nii-öelda projektijuhi palkamist enam muretsema lekkivate torude pärast köögis, kuidas saab toit külmikusse või lapsed koolist koju sõidutatud.
Elustiiliagentuuri Deluxe PR-juhi Heti Tulve sõnul on teenus suunatud klientide elustiili parandamisele. "Võtmesõnadeks on isikupäraste ning personaalsete lahenduste pakkumine. Teenuste nimistu on pikk ja lai ning teenuse iseärasus sõltub kliendi soovist," sõnab Tulve.
Olgugi, et paljude arvates on avastatud uus elukutse järjekordne viis, kuidas lollidelt raha ära võtta, ei pruugi see päris nii olla. Elustiili parandava projektijuhi saab endale vormistada tunnihinnaga ligi tuhat krooni ning siis tema kaela lükata pea kõik ebaolulised päevatoimetused - laudade broneerimise, autojuhiteenuse, reisi korraldamise.
Nimekirjas on ka välismaalastele suunatud elu sisseseadmise teenus, kus Eestisse kolinud välismaalase eest tehakse ära kõik bürokraatlikud asjatoimetused, nii et tulnu võib rahulikult oma asjadega tegeleda.
"Meie klientideks võivad saada kõik, kellel on vajadus, huvi või soov oma elu muuta mugavamaks, kiiremaks, põnevamaks. Senised kogemused on näidanud, et huvi elustiiliagentuuri vastu on suur ning nõudlus elustiili parandava järele aina kasvab. Teenus on äärmiselt vajalik klientidele, kes reisivad palju ning vajavad elustiiliabi, viibides ise kodust eemal," kinnitab Tulve.
"Elustiilitoodetega turuletuleku ajastus on õige ning kuna meil kõigil läheb hästi, siis ma usun, et seda hakatakse kindlasti kasutama. Samas on Eestis tegemist ikka väikese nišiteenusega, mis on äärmiselt kõikuv ning kinni majandustsüklites," räägib Gild Bankersi partner Rain Tamm. Ta lisab, et suur osa hõivatud inimestest on juba täna paljud abitööd professionaalidele delegeerinud.
"Ettevõttes korraldavad tavaliselt sekretärid restoranikohtade broneerimise või autohooldused, kuid üha enam hakkavad ka eraisikud neid teenuseid kasutama," lisab Tamm. Ta on veendunud, et kuna teenust müüakse kui elustiili muutmist, siis saab selle eest ka raha küsida.
Ise Tamm väga laialdaselt selliseid teenuseid ei kasuta, kuid aja kokkuhoiuks on keemilise puhastuse ja autohoolduse usaldanud teistele.
"Ma ei usu, et eestlane oleks kuidagi umbusklik enda tegemiste delegeerimisel. See sõltub pigem rahakotist ja usaldusest kui karakterist," lisas Tamm.
Elustiiliteenust pakutakse elustiiliagentuuri Deluxe liikmetele, kelleks saab 3000kroonise maksekorralduse täitmise järel.