Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Auto24 tegijad hakkasid tulu korjama

    "Alates 2002. aastast, mil Auto24 sai Eestis internetiportaaliks number üks, on potentsiaalsete ostjate rivi pidevalt ukse taga olnud," rääkis müügikeskkonda haldava OÜ Autoportaal üks omanikest Elmo Sarapuu. Loori tehingu hinna ja sisu kohalt Sarapuu kergitama ei soostunud.
    "Leppisime osapooltega kokku, et ei avalikusta lepingu täpsemaid tingimusi."
    Mitme asjatundja hinnangul võis viiendiku Auto24 müügihind olla üle 20 miljoni krooni.
    Samuti ei soovinud pooled avaldada, miks nõustus üks Euroopa suuremaid meediakontserne SanomaWSOY ostma vaid nii väikse osa portaalist.
    "Selline number saavutati osapoolte kokkuleppel," rääkis SanomaWSOY alla kuuluva Ilta-Sanomat OY tegevjuht Pekka Harju, kelle sõnul on Sanoma hoidnud autoportaalil silma peal juba viimased kaks aastat.
    See pole esimene kord, kus Sanoma tõsist Auto24 ostumõtet mõlgutanud on. Portaal oli müügis ka möödunud aastal, mil investeerimispank LHV püüdis müüa viit Eesti vahendusportaali - CVKeskus.ee, KV.ee, Hydra.ee, Osta.ee ja Auto24.ee. Kõigi viie hinnaks kokku pakuti toona 10 miljonit eurot ehk 156,4 miljonit krooni, mida kosjas käinud ostjad aga liiga soolaseks pidasid. Peale SanomaWSOY tundsid ostu vastu huvi ka Äripäev, Ekspress Grupp ja Postimehe omanikfirma Schibsted.
    Äripäeva peadirektori asetäitja Toomas Truuvergi sõnul oli nende huvi väga tõsine. "Meie jaoks oli hind selgelt liiga kõrge," ütles Truuverk, kelle sõnul asusid huvilised pärast portaalide koos müügi ebaõnnestumist pidama iga portaaliga eraldi läbirääkimisi.
    "Tähelepanuväärne on, et ei avaldata tehingu hinda. Oletatavalt võis see päris krõbe olla," arvas Ekspress Grupi juht Priit Leito, kelle sõnul on veebi kindlale valdkonnale suunatud reklaami turg (autod, kinnisvara, töö) kahtlemata veebireklaamituru atraktiivne osa. "Ilmselt Sanoma leidis, et üksnes Kuldset Börsi arendades Eesti turul edu ei saavuta ning et on vaja kaasa lüüa ka spetsialiseerunud portaalides," selgitas Leito.
    Kui arvestada portaali Auto24 haldava firma hinnaks 10 aasta kasum, võiks firma väärtus olla üle 100 miljoni krooni. Seega võisid soomlased maksta viiendiku eest portaalist vähemalt 20 miljonit krooni.
    Enamasti sõlmitakse sellise vähemusosaluse müügi puhul poolte vahel leping, millega investor ostab kokkulepitud tingimuste täitudes mingi aja pärast firmas kontrollosaluse või ka 100% firmast.
    Autode müügikeskkonna Auto24 taga seisvat kahte koolivenda Marko Miliust ja Elmo Sarapuud tabas portaali suur menu kui välk selgest taevast.
    "Mina alguses ei uskunud üldse, et sellel äril tulevikku on," rääkis portaali haldava firma Autoportaal OÜ üks omanikke Elmo Sarapuu, kelle sõnul alustas Marko Milius sellega üksinda.
    "See läks käima 1997. aastal, mil Marko tegi kodulehekülgi autopoodidele ja pakkus võimalust, et samad kuulutused, mis neil üleval on, võiksid olla avaldatud ka tema loodud portaalis Autoturg.ee," rääkis Sarapuu.
    Tema sõnul oli tollal internetiga üldse kitsas seis ning enamikul autopoodidel seda üldse polnud.
    "Marko mäletab veel, kuidas ta käis kahekilose fotoaparaadiga pildistamas ja näitas pärast oma sülearvutist autopoodidele, milline leht välja nägema hakkab, sest poodidel puudus ühendus internetiga," rääkis Sarapuu, kelle väitel teevad mõned toonased võrguühenduseta autofirmad praegu üle 500 miljoni krooni suuruseid aastakäibeid.
    Sarapuu liitus projektiga alles 2000. aastal. "Mina liitusin siis, kui asi juba käis ja Marko palus mul programmeerida uue veebikeskkonna, mille võimalused oleksid laialdasemad," rääkis ta. Nii panidki poisid pead kokku ja tulemuseks oli Auto24.
    Edu tabas noormehi ootamatult 2003. aastal, kui selgus, et uus portaal hakkab mööduma Kuldsest Börsist.
    Portaaligurud Milius ja Sarapuu elasid noorena naabertrepikodades ja on tundnud teineteist juba 6.-7. eluaastast saati. Mõlemad lõpetasid Tartu Kunstigümnaasiumi ning asusid õppima Tartu Ülikooli ettevõttemajandust, mille lõpetamiseni jõudis vaid Sarapuu. Milius käib seal juba kümnendat aastat.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.