Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Luksuskauba müüjate kuldaeg

    Miljon krooni maksvast autost on saanud tarbeese ning merekaatri ost ei ole enam sündmus, mis kulmu kergitama paneks.
    Kiire majanduskasv on Eestis sissetulekud pärmitaignana kerkima pannud, mis võimaldab inimestel aina enam väljendada oma elustandardit ja staatust luksuskaupade kaudu. Seda kinnitavad ka elustiilikaupu importivate firmade hoogsalt kasvavad käibed.
    "Miljon krooni maksev auto on hea sissetulekuga inimesele praegu juba tarbeese. See on selline karm postulaat, võtke või jätke!" tutvustas Premium Motors Groupi nõukogu esimees Jürgen Vester autoturu käibetõde. Luksuse hõng hakkab autole külge tulema alles kahe miljoni juures.
    Vesteri sõnul on Eestit tabanud nn ameeriklaste ja kolmanda auto buum, kus lisaks juba olemasolevale kahele korralikule suuremat sorti autole soetatakse kaheukseline võimsa mootoriga sportauto, millega Euroopasse elu nautima sõidetakse. Mullu novembris Eestisse jõudnud Porsche baasil ehitatud Gemballa eest on aga üle kolme miljoni krooni välja käinud juba neli eestlast.
    Huvi mootorrataste vastu kasvab BMWd esindava United Motors ASi müügijuhi Kalle Kuuspalu sõnul iga aastaga, eriti suvel ilusate ilmadega. Korralik hea ratas maksab paarsada tuhat krooni ning sellesse hinnaklassi jäävad Yamahad ja Hondad lähevad Velt Motocenteri omaniku Hanno Veldi sõnul aina paremini kaubaks. "Kui peres juba korterid ja autod olemas, siis lubatakse endale kulutusi ka ekstreemsemate lõbustuste peale. Ju siis jääb inimestel aina rohkem vaba raha üle," ütles Velt.
    Mullu kasvas mootorrataste müük Velt Motocenteris 50% ja kõigi näitajate järgi pole huvi kasvu raugemist oodata. Tänavu on nad müünud juba 30 mootorratast.
    Balti Merekaatrid ASi turundusdirektori Tiit Lillipuu sõnul on paljud otsustanud oma investeeringud kinnisvaraturult välja tõmmata ja paigutada vaba raha millessegi hoopis romantilisemasse - merekaatritesse ja jahtidesse.
    Eelmisel aastal libises Eesti vetesse üle poolesaja valge iluduse, mille hind jäi 200 000 krooni ja 20 miljoni krooni vahele. Sellel aastal on endale ujuva kinnisvara soetanud juba 30 inimest ja praegune trend näitab, et huvi kasvab järjest kallimate meresõidukite vastu.
    "Kui enne oli kaatrite keskmine hind miljon krooni, siis viimase kahe aasta jooksul on see tõusnud jõudsalt 2 ja 4 miljoni vahemikku," rääkis Lillipuu. Ka madalama hinnaklassiga kaatrite puhul otsustatakse reeglina ikka kallima kasuks.
    Gloria eliitrestorani ja veinikeldri omaniku Dimitri Demjanovi sõnul pole see, et lõunasöögi juurde valitakse 600-2000 krooni maksev vein, enam haruldane, vaid pigem igapäevane. "Need on tavalised 5-6aastased äriklassi veinid headelt tootjatelt," ütles Demjanov. Mullu toodi Gloria veinikeldri sügavustest välja ka kuus prestiižveini, mille väärtus ületas 40 000 krooni, ning luksuslik konjak, mis maksis 150 000 krooni. Kasvavast kulukast hedonismist annab märku seegi, et üle 30aastaste kallite rariteetveinide osakaal väheneb, kuna need juuakse ära enne, kui oma küpsuse ning potentsiaalse hinnalae saavutada jõuavad.
    Kalleid kaubamärke esindavate firmade käibed kasvavad jõudsalt ning avatakse uusi esinduskauplusi. "Eks majanduskasvu ja palkade tõustes lubavad inimesed ikka endale kallimaid kvaliteetseid riideid. Ja trenditeadlikkus kasvab iga aastaga," ütles Hugo Bossi ja Joop!i kaubamärki maale toova OÜ Versus Invest juht Kerri Ulp. Kui mullu müüdi Hugo Bossi ja Joop!'i rõivaid ja aksessuaare 50 miljoni krooni eest, prognoositakse selleks aastaks 80miljonilist käivet. Järgmisel aastal aga ületab see Ulbi kinnitusel 100 miljoni piiri.
    Kaubamärke D&G, GF Ferre, La Perla, Just Cavalli esindav Leedu firma Apranga Group, kes sügisel Tallinnas Armani esinduspoe avas, kasseeris mullu eestlaste rahakottidest 138 miljonit krooni, mis on pea poole rohkem kui 2005. aastal. Tänavu oodatakse vähemalt 35protsendilist käibe kasvu.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.