Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Telli buss suveks juba täna
Suvi on kohe ukse ees ning suuremad väljasõidud algavad - kellel siis ekskursioonid, matkad, seminarid või suvepäevadele minek.
Äripäev tegi juhusliku valiku järgi päringud kümnele bussifirmale, et uurida, kas suveks on veel transporti saada ning millise teenusehinnaga peab arvestama.
Esiteks võtsin kõikide bussifirmadega ühendust tellimistelefoni teel. See tundus kohati vale otsus, sest iga teine vastus klienditeeninduse poolt oli: saatke meile tellimusepäring e-postiga.
Nii hakkasingi kohe ka tellimust paralleelselt helistamisele elektronpostiga või veebilehel olevalt tellimusvormilt saatma. Klienditeeninduse üle nuriseda ei saa, kõikidelt infotelefonidelt sain vastused oma küsimustele: milliseid busse on võimalik tellida, kuidas tellimus esitada ning mis see maksab.
Tõsi küll, viimane küsimus oli kõige keerulisem. Väidetavalt kujuneb enamike hind kilometraaži ja tunnihinna järgi, ent ükski bussifirma ei nõustunud avaldama kilomeetri- ega tunnihinda.
Üllatas Sarbus, kes pakub transporti päevahinnaga 4300 krooni, mis sisaldab 1000 kilomeetri jagu stardikütust. Lisakilomeetrite tarbeks tuleb kliendil ise kütus juurde osta.
Lisaks hinnale uurisin, kas bussitellimuse vormistamiseks tuleb ka lepingud sõlmida või muid pabereid vormistada.
Selgub, et suurem osa firmasid usaldab klienti ega vaja ametlikku lepingu täitmist ning teenuse eest tasuda saab endale sobival moel - arvega, ülekandega või sularahas.
Erandiks oli Bussireisid OÜ, kelle teenindaja rõhutas, et kliendilt vajatakse garantiikirja, samuti nõudis Hansabusside tellimiskord lepingu täitmata jätmisel ettemaksu täies ulatuses.
Helistamise järel lubas üks bussifirma hinna kalkuleerida ning hiljem ühendust võtta, kuid konkreetset pakkumist ei tulnudki. Veebilehtedelt ja e-kirja teel tehtud päringutele laekus esimene hinnapakkumine juba paarikümne minuti möödudes. Sama päeva õhtuks oli selge, milline firma pakub odavaimat teenust.
Hinnapakkumistele lisaks oli pea igas kirjas märkus, et soovitud transport tuleb kiiresti broneerida, kuna tellimusi on palju.
Meie oleme teinud koostööd Hansabussiga, sest nende hinnatase ja suhtumine on kõige parem.
Nad oskavad kohe tuju heaks teha, on vabad ja avatud. Mõnikord tuleb meil ju bussiga minna nii-öelda allveesukeldumisele. Nad tulevad meile alati vastu ja mõtlevad kaasa, kuidas sobivaimat transpordilahendust leida.
Oleme kindlasti kasutanud kõikide bussifirmade teenuseid, mis Eestis pakutakse, neist esimene valik oleks ikkagi Hansabuss.
Inimestele tundub kindlasti, et transport on ürituste juures kõige väiksem detail. Kuid nii ikka ei toimi, et alles neljapäeval märkad, et reedeks on bussi vaja. Kui kuupäev on paigas, tasub buss broneerida juba seitse kuud ette. Meil pole õnneks ükski üritus transpordi tõttu korraldamata jäänud.