Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Telli buss suveks juba täna

    Suvi on kohe ukse ees ning suuremad väljasõidud algavad - kellel siis ekskursioonid, matkad, seminarid või suvepäevadele minek.
    Äripäev tegi juhusliku valiku järgi päringud kümnele bussifirmale, et uurida, kas suveks on veel transporti saada ning millise teenusehinnaga peab arvestama.
    Esiteks võtsin kõikide bussifirmadega ühendust tellimistelefoni teel. See tundus kohati vale otsus, sest iga teine vastus klienditeeninduse poolt oli: saatke meile tellimusepäring e-postiga.
    Nii hakkasingi kohe ka tellimust paralleelselt helistamisele elektronpostiga või veebilehel olevalt tellimusvormilt saatma. Klienditeeninduse üle nuriseda ei saa, kõikidelt infotelefonidelt sain vastused oma küsimustele: milliseid busse on võimalik tellida, kuidas tellimus esitada ning mis see maksab.
    Tõsi küll, viimane küsimus oli kõige keerulisem. Väidetavalt kujuneb enamike hind kilometraaži ja tunnihinna järgi, ent ükski bussifirma ei nõustunud avaldama kilomeetri- ega tunnihinda.
    Üllatas Sarbus, kes pakub transporti päevahinnaga 4300 krooni, mis sisaldab 1000 kilomeetri jagu stardikütust. Lisakilomeetrite tarbeks tuleb kliendil ise kütus juurde osta.
    Lisaks hinnale uurisin, kas bussitellimuse vormistamiseks tuleb ka lepingud sõlmida või muid pabereid vormistada.
    Selgub, et suurem osa firmasid usaldab klienti ega vaja ametlikku lepingu täitmist ning teenuse eest tasuda saab endale sobival moel - arvega, ülekandega või sularahas.
    Erandiks oli Bussireisid OÜ, kelle teenindaja rõhutas, et kliendilt vajatakse garantiikirja, samuti nõudis Hansabusside tellimiskord lepingu täitmata jätmisel ettemaksu täies ulatuses.
    Helistamise järel lubas üks bussifirma hinna kalkuleerida ning hiljem ühendust võtta, kuid konkreetset pakkumist ei tulnudki. Veebilehtedelt ja e-kirja teel tehtud päringutele laekus esimene hinnapakkumine juba paarikümne minuti möödudes. Sama päeva õhtuks oli selge, milline firma pakub odavaimat teenust.
    Hinnapakkumistele lisaks oli pea igas kirjas märkus, et soovitud transport tuleb kiiresti broneerida, kuna tellimusi on palju.
    Meie oleme teinud koostööd Hansabussiga, sest nende hinnatase ja suhtumine on kõige parem.
    Nad oskavad kohe tuju heaks teha, on vabad ja avatud. Mõnikord tuleb meil ju bussiga minna nii-öelda allveesukeldumisele. Nad tulevad meile alati vastu ja mõtlevad kaasa, kuidas sobivaimat transpordilahendust leida.
    Oleme kindlasti kasutanud kõikide bussifirmade teenuseid, mis Eestis pakutakse, neist esimene valik oleks ikkagi Hansabuss.
    Inimestele tundub kindlasti, et transport on ürituste juures kõige väiksem detail. Kuid nii ikka ei toimi, et alles neljapäeval märkad, et reedeks on bussi vaja. Kui kuupäev on paigas, tasub buss broneerida juba seitse kuud ette. Meil pole õnneks ükski üritus transpordi tõttu korraldamata jäänud.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Balti turul kaubeldi enim tugevast kvartalist teatanud LHV aktsiatega
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Ukraina säilitas vabastuse tollimaksudest, aga suure erandiga
Euroopa Parlament kiitis heaks Ukrainale tollimaksuvaba kauplemise erandi pikendamise tuleva aasta juunini. Euroopa Komisjon saab aga tugeva tööriista.
Euroopa Parlament kiitis heaks Ukrainale tollimaksuvaba kauplemise erandi pikendamise tuleva aasta juunini. Euroopa Komisjon saab aga tugeva tööriista.
President jätab Venemaal tegutsevale ja laienevale ettevõtjale teenetemärgi alles
Presidendi kantselei jätab alles teenetemärgi ettevõtjale Jaan Puusaagile, kelle firma Wolf Group tegutseb tütarfirmade kaudu Venemaal edasi ja nimetab sõda “erioperatsiooniks”.
Presidendi kantselei jätab alles teenetemärgi ettevõtjale Jaan Puusaagile, kelle firma Wolf Group tegutseb tütarfirmade kaudu Venemaal edasi ja nimetab sõda “erioperatsiooniks”.