Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Pakend tähtis nii transpordil kui müügis

    Kõige üldisemalt öeldes on pakendi kõige peamine funktsioon kaitsta kaupa väliste vigastuste ja määrdumise eest, sealjuures ohustamata teisi kaupu, inimeste tervist, keskkonda ning logistikaettevõtte sõidukeid ja seadmeid.
    Et tänapäeval võrdsustub transpordipakend vahel ka müügipakendiga (näiteks arvutite puhul), peab ümbris olema atraktiivne, kompaktne ning tõmbama endale tähelepanu.
    Logistikafirma palub kliendil kaup pakendada selliselt, et tooted oleksid pakendis kaitstud. Sobilik transpordipakend (lainepappkast, plastkast, puitkast vms), selle kinnitustarvikud (pakkelint, nöör, pakkekile vms), pakketarvikud (nurgakaitsmed, pehmendused, täitematerjal vms) ning märgistus (klaas, kergestipurunev vms) peab olema valitud arvesse võttes kauba iseloomu, kaalu, kuju ja transpordi viisi ning vahemaad.
    Teisalt on logistikaettevõtte jaoks ka väga oluline, et pakend oleks hästi käsitletav. Ennekõike tähendab see, et täidetud on pakendile seatud piirmõõdud ja kaal. See tagab pakkide kiire ja efektiivse sorteerimise liinidel, tööohutuse ning kaupade turvalisuse.
    Pakendamine on kaupade transportimise lahutamatu osa ja koonerdamine pole kindlasti kokkuhoid. Näiteks võib transpordifirma keelduda puudulikult pakendatud saadetise vastuvõtmisest või puuduse ilmnemisel transpordi käigus tagastada saadetise saatjale. See tähendab aga, et klient võib oma tarnega hilineda.
    Samuti ei vastuta logistikafirma kaupade kahjustuste eest, mis on tingitud puudulikust pakendamisest. Hoopis vastupidi. Puudulikult märgistatud pakend ja pakitud kaup võib tuua kahjunõude kliendile, kui see on põhjustanud teiste kaupade, töötajate, keskkonna või seadmete vigastuse. Seega heal juhul tuleb kliendil kuludesse kanda kauba väärtus või väärtuse vähenemine, halvemal juhul aga kanda lisaks näiteks teistele kaupadele tekitatud kahju.
    Hästi pakendamisele kulub aega, see vajab oskusi, õigeid materjale, seadmeid ning oskuslikku töökorraldust, kuid sellesse tasub investeerida. Tõsi, ka puudulikult pakendatud kaubaga ei pruugi transpordi käigus midagi juhtuda ja enamasti ei juhtugi, ent kes meist ei teaks vanasõna: õnnetus ei hüüa tulles.
    Alati ei pruugi olla piisav selline pakend, milles kaup on tarnitud ja seda sõltumata sellest, et edasitransportimise vahemaa, võrreldes esialgsega, on märksa väiksem. Näiteks kui kaup tuleb lattu tootja pakendis ja see on asetatud alusele.
    Alust, mis koosneb pakkidest, võib võrrelda müüriga. Kui nüüd aluselt võtta üks pakk välja, siis see üksik pakk on palju kergemini purunev.
    Pakendamisele kuluvat aega, kulumaterjali ja seadmeid aitab kindlasti säästa eelnev pakendamisalane koolitus pakendajatele.
    Nõu tasuks küsida nii logistikafirmalt kui ka pakkematerjali ning seadmete tarnijalt. Oma kogemusele tuginedes võime öelda, et ettevõtete teadlikkus pakenditest ning pakendamise vajalikkusest on aasta-aastalt kasvanud. Selle kinnituseks on väga väike kahjujuhtumite arv.
    Üha rohkem ettevõtteid oskab valida optimaalset ja õiget pakendamise viisi - pakendid on turvalised, hästi käsitletavad nii laos kui ka transpordi käigus ning mõnel juhul lausa pilkupüüdvad objektid.
    Kaubavedajatele on usaldatud klientide kaubavedu kahe geograafilise punkti vahel.
    Seega on kliendile oluline vaadelda, millise teekonna läbib tema kaup.
    Kahtlemata ei saa tänapäeval üle ega ümber tõsiasjast, et koos kaubaga vahetab omaniku ka kauba pakend.
    Tootjad arendavad toodet pakendi kaudu. Sama kehtib ka kauba saatjate puhul, kus korrektne pakendamine ei ole iseenesest kallis ja võib lisada täiendavaid väärtusi kauba edukaks müügiks. Kõigi osaliste ühine eesmärk on säilitada kauba väärtus transpordil.
    Meie praktikas on üha harvemad juhused, kus tuuakse kuidagimoodi mässitud ja ehku peale pakitud kaup ning väidetakse, et see kaup täiendavat pakendamist ei vaja.
    Kõige paremini teab klient oma kauba iseloomu ja selle iseärasusi, mida peab vedaja transpordi käigus jälgima.
    Lähtudes kauba iseloomust, võib asjakohane pakendivalik kaasa tuua teatava otsese kokkuhoiu, vähendades laadimisaegasid ja isegi ka transpordikulu.
    Meie müüdava teenuse puhul on sagedased juhused, kus klient soovib saada Cargobusi klienditeenindaja abi pakendi soovitamisel ja pakendamisel.
    Kliendi seisukohalt ei ole otstarbekas soetada ja hoiustada pakkevahendeid kiireloomuliste ja ettenägematute kaubasaatmiste juhtumiteks. Sellest tulenevalt oleme ka oma teeninduspunktid varustanud vaid hädavajaliku ja universaalsete pakkevahenditega, lähtudes just kliendi nõudmisest.
    Autor: Janek Kivimurd
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Balti börsid lõpetasid kvartali tõusupäevaga
Balti koondindeks Baltic Benchmark sulgus kvartali viimasel kauplemispäeval 0,08% plusspoolel, jäädes kvartaliga siiski miinusesse.
Balti koondindeks Baltic Benchmark sulgus kvartali viimasel kauplemispäeval 0,08% plusspoolel, jäädes kvartaliga siiski miinusesse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Eestis tegevuse müünud lihatootja loobus ka Rootsi ärist
Möödunud suvel Eesti Rakvere lihakombinaadi müünud Soome toidutootja HKScan on nüüd ära müünud ka tegevuse Rootsis.
Möödunud suvel Eesti Rakvere lihakombinaadi müünud Soome toidutootja HKScan on nüüd ära müünud ka tegevuse Rootsis.