Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Elke ja Amserv loovad Tallinnas ühise pesa

    Uut autokeskust majandava Mustakivi Auto ASi näol on tegu kolmanda ettevõttega, mis hakkab Toyotade müügis konkureerima juba aastaid tegutsenud Elke Auto ja Amserv Auto Tallinna müügisalongidega.
    "Leidsime, et kahte keskust pole mõtet teha," selgitas Amserv Grupi juht Raivo Kütt, "kuid mingil juhul ei tähenda see, et paneksime leivad ühte kappi."
    Kütt märkis, et Amservi ja Elke ühine huvi on suurendada Toyotade turuosa Eestis. Juba praegu on Toyota siinsel turul enimmüüdud sõiduauto. "Kuna Toyotade müük on plahvatuslikult kasvanud, on teeninduses tekkinud pikad järjekorrad. Meie eesmärk on, et teenindusse saaks 10 päevaga," ütles Kütt.
    "Üritame seda vältida, et klient hakkab nüüd pakkumistega kolmnurka jooksma ja igal pool 1000 krooni maha kauplema," valgustas Kütt konkurentsi jätkumise küsimusi. "Hinnakiri on kokku lepitud ja allahindlussüsteem paigas. Hinna kirjutab meile ette Toyota Baltic."
    Mustakivi Auto ASi juht Tanel Teimann ütles: "Pole võimalik täielikult välistada, et kliendid käivad kolme Toyota salongi vahet, kuid iga kord pole oluline hind." Teimanni sõnul võistlevad müüjad iga kliendi pärast, püüdes võita nende usaldust.
    Kindlasti aitab uue keskuse avamine lühendada autohoolduse järjekordi, lisas Teimann.
    Kütt nentis, et ühisettevõtte loomiseks pidid Amserv ja Elke konkurentsiametilt luba küsima. "Konkurentsiametil pole seal midagi öelda," lausus ta aga omavahel seotud jaemüüjate hinnapoliitika kohta.
    Eile komandeeringus viibinud Elke Auto juhilt Riho Sepalt ei õnnestunud kommentaari saada.
    Konkurentsiameti peadirektor Peeter Tammistu andis Amserv Autole ja Elke Autole Toyotade ning Lexuste müüki, hooldust ja remonti hõlmava koondumisloa eelmise aasta mais.
    Koondumisele eelneval aastal moodustas Toyotade jaemüük 13% ning Lexuste jaemüük 0,9% Eestis müüdud uute sõiduautode mahust. Kõigi Elke Grupi ja Amserv Grupi müüdud uute autode turuosa oli 22%, põhjendas konkurentsiamet oma nõusolekut. Konkurentsi vähendavaks peetakse turuosa, mis ületab 40% turu mahust.
    Toyota jaemüüjad on koostööd teinud juba varemgi. Neil on pooleks Tartut ja Viljandit varustav jaemüügifirma Valoor. Võrdselt hakatakse ASi Unelmauto kaudu jagama ka Lexuste müüki.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Balti turul kaubeldi enim tugevast kvartalist teatanud LHV aktsiatega
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.