Reede 2. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Detailne töökuulutus müüb

Herdis Ojasu 30. aprill 2007, 00:00

Töökuulutuse koostamist tuleb alustada otsitava ametikoha sotsiaalsete vajaduste väljaselgitamisega. Taustauuringuks võib küsitleda oma töötajaid, et saada üldpilt nende ootustest ja turvatundest.

Neid teadmisi aluseks võttes saame koostada sihtrühmale mõistetava ja turvalise tööpakkumise. Eriti palju lisab väärtust töökuulutuse katsetamine ettevõtte vastava ametikoha töötajate seas.

Näiteks võib koostada mitu tööpakkumist ning paluda sarnase sotsiaalse tausta ning haridustasemega töötajatel neid hinnata ning selgitada, milline pakkumine kutsub teda kandideerima ja miks.

Fantaasia ja loovuse puudumisel printige online-tööportaalidest välja erisuguseid töökuulutusi ning analüüsige neid detailselt oma ettevõtte töötajatega.

Endiselt on liikvel tööpakkumisi anonüümseks jääda soovivatelt ettevõtetelt. Kahtlen väga, kas tööandja, kes ei usalda tööotsijale oma nime, saab mõnegi kandideerija CV.

Üldinfo e-posti aadress või nimetu telefoninumber ei tekita tööotsijas inimlikku kontakti, vaid kujundab temas pigem arrogantse ettevõtte kuvandi.

Kui elementaarne info töökuulutuses on puudulikum kui konkurendil, ei jäta see tööpakkujast usaldusväärset muljet. Kuna eri ametipositsioonidel võib infovajadus täiesti erinevaks osutuda, siis aitab siin jällegi oma töötajate peal järele proovimine.

Võite üllatusega tõdeda, et mõnel ametikohal on oluline kas ettevõtte juurde viiv ühissõidukiliiklus, koolitused, oma söökla või autokompensatsioon.

Lehitsesin hiljuti üht Los Angelese tööpakkumiste lehte, mis tundus väga lustlik. Ettevõtted kirjeldavad, et söövad kõik koos reedeti ettevõtte kulul šokolaadimuffineid, või käivad kord kuus oma ettevõtte lastega loomaaias või magavad töö juures lõunaajal.

Selline lisainfo muudab ettevõtte isikupärasemaks ja loob temast sõbralikuma mulje.

Riikides, kus tööturg on stabiliseerunud ning ametikohtade arvestuses on töötasud üldteada, ei märgita neid ka tööpakkumistesse.

Meil ei ole palgaturg stabiliseerunud ning töötasud sarnastel ametikohtadel võivad ettevõtetes vägagi erinevad olla. Seega tasub töötasu äramärkimisel lähtuda siiski pakutava palga üldisemast konkurentsivõimest.

Kui olete veendunud, et teie ettevõtte pakutav palganumber jääb turu keskmisele alla, jätke see pigem märkimata, kuid valmistuge muude positiivsete argumentide väljatoomiseks.

Arvestatavaid ajakohaseid palgauuringuid ei ole Eestis praegu võimalik operatiivselt hankida, kuid mõned võimalused konkurentsivõrdluste tegemiseks siiski on.

Maailmas on levinud trend saata nädala jooksul pärast töökohalt lahkumist endisele tööandjale tagasisidet. Lahkuva töötajaga saab kokku leppida, et ta täidab teie küsimustiku hiljem, kui ta ei ole enam ettevõttega seotud ning on saanud võimaluse kaugemalt hinnangu kujundamiseks.

Üks oluline küsimus on töötaja uues ettevõttes pakutava palga kohta.

Pakutava ameti tööülesannete kirjeldamisel tuleks lähtuda töötaja üldprofiilist. Kui tegemist on lihttöötajaga, näiteks kojamees, pole mõtet detailselt kuvada kogu protsessi alates lehtede riisumisest lõpetades nende ära viimisega.

Olulise ja sellele töötajale vajaliku info kirjelduse saate sama tööd tegevalt töötajalt. Teie nõudepesija võib teid üllatada väitega, et olulisem selgitusest, et tööd tehakse nõudepesumasinaga, on hoopis asjaolu, kas pesta tuleb ka kokkade poolt kasutatud potte ja panne või ainult söögiriistu.

Samas, võttes aluseks näiteks raamatupidaja ametikoha, võib eeldada, et tegemist on täpsust taga ajavate töötajatega, kellele on oluline, et tööpakkumine sisaldaks peaaegu kogu ametijuhendit.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 10:31
Otsi:

Ava täpsem otsing