Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Sajandivanune õpik räägib tänases vaimus

    "Kuigi tuhanded töötajad otsivad müügialal tööd, segavad enamikul head müügitööd teha ebasoodsad olud, kiiresti tegutsemise vajadus, halb kaup. Nad ei ole müüjad, nad on tellimuste vastuvõtjad. Otsitakse tegijaid." Nii kirjutas Orison Swett Marden, müügi- ja saavutamaõppimise guru 90 aasta tagasi.
    1916. aastal andis müügitöö suuri kasumeid ning paljud ihkasid seda ametit pidada. Ometi arvasid nad, et neil ei ole selleks piisavalt kaasasündinud võimeid. Marden kinnitab, et nagu spordis, nii ka müügitöös ei suuda treenimata mees treenitud mehega võistelda. Koolituse osas on ta veendunud, et kui tahes talendikad on inimesed, peavad nad edu saavutamiseks ikkagi end pidevalt täiendama.
    Ka tänapäeval propageeritakse elukestvat õpet, ometi pöördutakse raamatute, koolitajate ja konsultantide poole tihti alles siis, kui probleemid käes. Mardeniga ühte sammu käies on paljud tänased koolitajad Eestis keskendunud oma klientide pidevale ja probleeme ennetavale arendamisele.
    Müügi valdkonnas on viimasel kümnendil enim räägitud väärtuste müügist. Selline mõtlemine oli tuttav ka eelmise sajandi alguses. Marden kirjutab: "Iga müüja õpetab kliendile midagi müüdava toote või teenuse kohta. Ta tutvustab selle väärtusi, olles omamoodi ärimisjonär."
    Täna arvatakse tihti, et riie ei riku meest. Mardeni hinnangul pole see teiste inimestega suhtlemise töös päris nii. See, kuidas ärimees välja näeb, millised on tema kombed ja suhtlemismaneer ning millise esmamulje ta suudab jätta, on Mardeni arvates parim soovitus. Ta kirjutab: "Müügimehe isiksus on tema suurim vara. Soodsa esmamulje jätmine säästab palju aega ja säästab sind alandusest, mis võib tekkida oma tähtsuse tõestamisel. Liiga alandlik müügimees jätab mulje, et tema missioon ei ole oluline. Üleolev müügimees on solvav. Kõrge enesehinnang ja enesekindlus on hea esmamulje jätmise alus."
    Raamatus on palju viiteid ka tänapäeva edukate ärimeeste mõtetele. Näiteks leiab ülaloleva kohta tsitaadi: "I take it granted that first class propositions are presented by first class man." ("Ma eeldan, et esmaklassilisi pakkumisi teeb esmaklassiline inimene." - E. R.) Seda ei tasuks unustada ka täna, mil käitumises ja riietumises on palju vabadust.
    Raamatus on palju praktilisi nõuandeid, mida kohtab ka tänapäevastes müügiõpikutes. Olukorras, kus klient ei pruugi olla kohe ostust huvitatud ja tegemist on n-ö raske kliendiga, soovitab Marden taktitunnet ja empaatiat. Ainult taktitundeline ja empaatiavõimeline inimene suudab mõista kliendi tegelikke soove ega proovi "ruudukujulist klotsi ümmargusse auku toppida".
    Kliendi "surnuks rääkimist" käsitleti raamatus sugestiooni kaudu. Enese häälestamiseks aga soovitati enesesisendust. Legendaarne mõtleja James Allen ütles juba enne Mardenit: "Nii nagu mees mõtleb, selline ta ka on." See on sugestiooni aluspõhimõte. Sugestiooni on defineeritud kui "mis tahes, mis tekitab või inspireerib mõtteid ja mõtlemist". Heade ja halbade ärimeeste erinevuseks peetakse ka seda, et halvad proovivad kasutada sugestiooniks ebaausaid ja valesid mõtteid või mõjuvad inimesi valesti mõtlema.
    Näide raamatust. Jurist päästab mehe hobusevarguse süüdistusest ja pärast küsib tuttav mehelt omavahel, kas ta siis ikkagi varastas või ei varastanud seda hobust. Mees vastab, et alguses arvas, et varastas, aga juristi kuulates tundub talle nüüd, et vist ikka ei varastanud.
    Üsna harva tekkis raamatut lugedes tunne, et loed ligi sada aastat vana raamatut. Aga vahepeal sai siiski aru, et aeg on edasi läinud. Poest poodi jalutamine ja kauba proovimine polnud siis veel kombeks. Ostma mindi ikka asja pärast. Selliseid proovijaid ja vaatajaid hakatigi kutsuma shopper'iteks. Täna on šoppamine loomulik ning sobiv asi ostetakse ära vast alles viiendast poest. Toona oli šoppaja müügimehele või müüjale tõeline väljakutse. Kehvemad müüjad suhtusid šoppajatesse halvustavalt ega proovinudki neile müüa. Kõvematele tegijatele oli aga šoppajate "äraväänamine" omamoodi proovikivi.
    Erinevalt tänapäevastest müügi- ja suhteturundusõpikutest, räägib Mardeni raamat üsna vähe püsikliendisuhtest ja keskendub rohkem ühekordsete tehingute kordasaatmisele. Seda aga ilma igasuguse ebaterve manipulatsioonita ja häid inimsuhteid väärtustavalt.
    Tundub, et inimesed sünnivad täna üsna sarnastena kui 100 aastat tagasi. Nende algteadmised on ühesugused, raamatute algtõed on ühesugused ainult keel, näited ning info esitamise viis on aastakümnete jooksul muutunud. Detailsemaks, mitmekülgsemaks ja kahjuks ka keerulisemaks.
    Autor: Endrik Randoja
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.