Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eksportööril võib tekkida veoprobleeme

    Kuigi Eesti piirivalveamet keeldub tihendatud piirikontrolli ajal avaldamast statistikat Eesti-Venemaa piiri ületanud veokite kohta on maksu- ja tolliameti piirijärjekordade infost näha, et Narva piiripunktis Venemaale pääsu ootavate autode arv on nädalaga vähenenud 220-lt kahele.
    Cargobusiga Venemaale pakke saatma harjunud inimesed võivad lugeda firma koduleheküljelt teadet, et ettevõte on ajutiselt katkestanud Venemaale saadetavate pakkide vastuvõtmise. Firmast kommenteeritakse, et nad ei ole kindlad, et saadetised saavad Venemaa tollis tavapärase käsitluse osaliseks. Kardetakse, et Vene tolli puistamise tagajärjel võidakse näiteks saadetisi tagasi saata, avada või rikkuda pakendit.
    "Transport Venemaale on Eesti vedajatelt praegu viinud une ja närvid," ütleb üks nime mitte avaldada sooviv Eesti transpordifirma juht. Tema sõnul saadetakse Venemaale ainult neid autosid, mille juhid julgevad minna. Juhid kardavad, kuna on kuulnud, et kellelgi olevat sisse löödud esiklaas ja kellelgi lõhutud peeglid.
    Konkreetseid näited, et Eesti vedajad satuvad Venemaal praegu rünnakute alla, siiski kellelgi ei ole. Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) peasekretär Toivo Kuldkepp räägib, et saatis nädala alguses vedajatele e-kirja, kus palus teada anda, kui kedagi Venemaal kiusatakse. Seni pole ühtegi teadet tulnud. Ka Vene tolliülematega on ERAA esindaja rääkimas käinud ja ühtegi suuremat ekstsessi Eesti kaubavedajatega tollis ei ole olnud.
    Venemaale tihedamini või harvem kaupa saatvad ettevõtted ei ole samuti seni mures kauba transpordi üle. Reeglina on tarned edasi lükatud ja viimasel nädalal Venemaale kaupa läinud ei ole. "Kuna jaekaubanduse mõned kliendid on praegu lõpetanud tarnimise, on edasimüüja viimase tellimuse tarnimist edasi lükanud, kuni olukord laheneb," annab Kati Kusmin tüüpilise Venemaale eksportija vastuse. Tema juhitav Kalev Chocolate Factory saatis seni Venemaale iga kuu kaks-kolm koormat maiustusi.
    Ka aknaid tootva ASi Fenestra Venemaa ekspordijuht Kalmer Suurkütt ütleb, et viimasel nädalal ei ole neil kaupa Venemaale läinud. Kuid temal on varuks veel üks trump, mis lubab ettevõttel end kindlalt tunda. Fenestra kasutab juba aastaid Venemaale transpordil Venemaa transpordifirmat. Praeguses olukorras lubab see tunda end kindlamalt, et nende kaubaga veok ei lange Venemaal rünnakute ohvriks ja veok ka piiril kergemini üle lastakse.
    Roman Loov, ASi SP Transit tegevdirektor
    Meil pole mingeid probleeme Venemaal tekkinud. Seega ei pea me midagi muutma oma igapäevatöös. Minu kõrvu pole ka jõudnud, et kasvanud oleks meie poole pöörduvate klientide hulk, kes mujalt transporti ei leia.
    Ei usu ka, et piirijärjekordade vähenemine on seotud sellega, et Venemaale sõita ei julgeta. Meie Venemaale suunduvad mahud on väiksed, kuid Lääne-Euroopa vedude põhjal tean, et ka seal oli see nädal vaikne - eksport mõõnas. Nädal varem oli aga liiklus väga tormiline. See aasta ongi kaubamahud väga veidralt üles-alla hüpanud.
    Ei usu ka, et Venemaa lisateelubade saamine praeguste sündmustega seoses keerulisemaks muutub. Nende lubade saamine on vahetu läbirääkimine isikute tasemel. Nende eest tuleb eraldi maksta ja ei usu, et nende saamine või mitte saamine praeguste sündmustega kuidagi seotud on.
    Teet Tammiste, ASi Estma tegevjuht
    Praegune situatsioon on selline, et autotranspordis olid lühiajalised seisakud, kuna Venemaa noored blokeerisid tee. Meie andmetel need blokeerimised lahendati. Autovedajad kardavad, et ei anta uusi veolubasid ja tekkida võivaid probleeme piiridel. Seetõttu püüavad nad tõsta hindu, et teenida praegustest vedudest maksimumi. Osad eestlastest juhtidega vedajad lihtsalt kardavad Venemaale sõita.
    Raudteetranspordis on kuulda, et Venemaa raudtee ei kirjuta alla telegramme eksportkaubale läbi Eesti, tuues ettekäändeks vagunite puudumise ning raudtee läbilaskevõime ja remondivajaduse. Seega hakkab sattuma Eestisse vähem vaguneid ja see omakorda tähendab, et üsna varsti ei jätku vaguneid ka kauba Venemaale saatmiseks. Otsest keeldu Venemaale kauba saatmiseks ei ole.
    Kliendid helistavad ja muretsevad, kas tuleks kaup Tallinna asemel teistesse sadamatesse pöörata. Sisuliselt nõuavad nad meilt garantiisid, mida me anda ei saa.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.