Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Maavanemad ratastel

    Suure osa sellest ajast istus maavanem roolis.
    Kui arvestada auto keskmiseks sõidukiiruseks 70 km/h, mida tegelikult on ilmselgelt liiga palju, veetis maavanem mullu autos keskmiselt 73 kaheksatunnist tööpäeva. See teeb kolme ja poole kuu tööpäevad. Või 2,54 tundi iga kaheksatunnise tööpäeva kohta.
    Enim, tervelt 70 000 kilomeetrit läbis oma ametiautoga eelmisel aastal Põlva maavanem, praeguseks Riigikokku valitud Urmas Klaas. Aega võttis see tal 1000 tundi (70 km/h) ehk 125 kaheksatunnist tööpäeva ehk 4,4 tundi iga jumala tööpäev.
    "Nagu teate, on Põlva siiski Tallinnast päris kaugel, mõni nädal tuli kaks-kolm korda Tallinnas käia, käisime palju ka Venemaal," põhjendas Klaas suurt uhamist. "Põlva maakond on ju päris suur, ulatub Saatseni, Koidula piiripunktini välja, sealt Tartumaa piirile on oma 70-80 kilomeetrit."
    Klaas rääkis veel, et liikus palju ka maakonnas ringi, et võimalikult palju n-ö kohapeal olla ja näha.
    Kuigi Klaas juhtis üsna palju autot ise, tegi ta pikad otsad siiski autojuhiga: "Tallinna on ju ometi kolm ja rohkemgi tundi sõitu, pluss parkimismured."
    Klaas oli ka üks neist kuuest maavanemast, kellel ametiautoks Volkswagen Passat. "On ruumi, pole toretsev, pean turvaliseks," põhjendas Klaas auto valikut.
    Kuigi valitsuse määrus sätestab ametiauto aastaseks ülalpidamiskulude piirnormiks maavanemate puhul 88 800 krooni, kipuvad maavanemad sellest mööda vaatama.
    Klaasi sõnul on auto hinna ja igakuiste kulutuste piirnorm oma aja ära elanud. "Läbisõidud on suured, nõrgem auto väsib kiiremini ja summa summarum tuleb kulu suurem," selgitas ta.
    Suurim kütuseõgard oli mullu aga siiski Harju maavanem Värner Lootsmann, õigemini tema käsutuses olev Nissan Maxima, tarbides keskmiselt 12,2 liitrit kütust iga läbitud 100 kilomeetri kohta.
    Puhkava Lootsmanni asemel rääkis maasekretär Leevi Laever, et kütusekulu on küll suurem kui teistel, kuid selle kompenseerib see, et auto ise ei ole väga kallis, see osteti kasutatult ning igakuised kulud on seega väiksemad.
    "Me ei pidanud õigeks osta mingisugust Audi A4 või A6, mingit 400 000kroonist autot kasutusrendile võtta," ütles Laever.
    Tartu maavanem Esta Tamm läbis 3aastase Honda Accordiga mullu 25 000 km, kulutades selleks igast tööpäevast 1,6 tundi.
    "Minu autokasutus ongi suhteliselt väike," ütles Esta Tamm reedel, viibides parasjagu bussis. "Näiteks Tallinnas armastan ma rongiga käia. See on ju mugavam, turvalisem, ei pea parkima, sõidab kesklinna." Maavanema auto kütuse ja liisingu peale kulus tartumaalastel eelmisel aastal veidi üle 4000 krooni kuus.
    Veelgi odavamalt, vaid ligikaudu 3000krooniste igakuiste kütusearvetega ajasid läbi pärnumaalased, kelle maavanem Toomas Kivimägi sõidab aastast 2000 pärit Volvoga, mis võtab isegi ahnelt kütust - 11 liitrit 100 km kohta.
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Saunumi käive kasvas, kahjum kahanes
Saunum Group lõpetas mulluse majandusaasta suurema käibe ja väiksema kahjumiga kui varem.
Saunum Group lõpetas mulluse majandusaasta suurema käibe ja väiksema kahjumiga kui varem.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinna lennujaamas enam vedelikke ja arvutit kotist välja võtma ei pea
Tallinna lennujaamas julgestuskontrolli uute masinate seadistamine ja testimine sai valmis ja enam ei pea reisijad enam vedelikke ja arvuteid käsipagasist välja võtma, teatas lennujaam.
Tallinna lennujaamas julgestuskontrolli uute masinate seadistamine ja testimine sai valmis ja enam ei pea reisijad enam vedelikke ja arvuteid käsipagasist välja võtma, teatas lennujaam.