Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Soome Eurovisioon tahab senised üle lüüa
Soome loodab selle enam kui sada miljonit vaatajat koguva üritusega veelgi parandada oma mainet tipptehnoloogiamaana.
Juba tänase Eurovisiooni poolfinaali eelsetes viimastes proovides sujus kõik üsna ladusalt. Sellele vaatamata kurtis tehnilise poole eest vastutav Kaj Flood, et midagi nii rasket pole ta oma elus veel kogenud. Mullused kergejõustiku maailmameistrivõistlused olevat sellega võrreldes olnud lapsemäng.
Hartwall Areenal, kus lauluvõistlus toimub, on ainuüksi valguskaableid kokku 86 kilomeetrit. 1500 prožektorit ja läbipaistev Mitrixi ekraan, mis koosneb LED valguskaablitest, neelavad energiat kuni kaks megavatti. Kogu selle tehnikamajanduse eest kannab hoolt 550 inimest. Aga vaev on igati ära tasunud. Üldmuljet ning Mikki Kuntu kavandatud valgus-show'd kiidavad nii osalised kui ka vaatajad.
Kokku läheb ürituse korraldamine Yleisradiole maksma 195 miljonit krooni. Finaal oli välja müüdud varakult, kuid eelvõistlustele jagus vabu kohti. Finaali piletid maksid 195-250 eurot (3050-3900 krooni), VIP-paketid üle 2000 euro (31 300 krooni).
Mõistagi ei puudu nii suurel üritusel sponsorid. Kolm rahvusvahelist peasponsorit on Soome-Rootsi telekomifirma TeliaSonera, hambaravifirma Nobel Biocare ja ELis võrdõiguslikkuse eest võitlev organisatsioon Equal Opportunities for All.
Ühe peasponsorina on TeliaSoneral kõik lauluvõistlusega seotud turundus- ja meediaõigused. TeliaSonera turundusjuht Minna Pajala ei paljastanud sõlmitud lepingu maksumust, kuid ta möönis, et see on TeliaSonera sugusele firmale üsna suur summa ja ületab näiteks olümpiamängudega seotud panust.
"See on nii harukordne sündmus, et tahtsime kindlasti osaleda. Meie eesmärk on parandada veelgi Soome imagot tipptehnoloogiamaana ja luua sellest võistlusest uus, digitaalajastu Eurovisioon," ütles ta Kauppalehtile.
Peasponsorid saavad pileteid kõigile üritustele ning võivad paigutada oma logo Hartwall Areenale ja kasutada Eurovisiooni logo. Firmade logo on üleval ka Helsingi südalinna paigutatud Eurovision Village'is, kuhu on kavandatud osavõtjatele rohkeid kohtumisi. Kokku toimub Helsingis Eurovisiooniga seotud 350 üritust.
Soome saab Eurovisioonil enda tutvustamiseks 36 minutit tasuta reklaamiaega. Seal kasutatakse ilmselt elemente uuest Soome brändist, mida helged pead praegu välja töötavad ja mis peab valmima tuleval aastal.