Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Talv, kevad, suvi, sügis ja Eesti!

    Lisaks Eestis toodetud kauba boikottimisele kavatseb Venemaa paigaldada Narva jõe sillale veoautode massipiirangu liiklusmärgi - kuni 3,5 t. On selge, et juba iga keskmise suurusega veok ületaks seda massipiirangut. Tegu oleks järjekordse mitteametliku kaubandustõkkega kahe riigi vahel.
    Venemaa püüab survestada Eestit siinsete ärimeeste kaudu, et ärimehed näitaks üles meelepaha Eesti valitsuse vastu, ja - võimalik, et teiste erakondade toetamise abiga - püüab upitada võimule venemeelsema valitsuse. Kutsume ärimehi üles mitte seda konksu alla neelama.
    Venemaa ei saa kasutada ametlikke kaubandussanktsioone Eesti vastu. Eesti on ELi liige ja ametlikud sanktsioonid tähendaks rünnet terve ELi vastu. Aga kas Venemaa sooviks isegi kogemata painutada juuksekarva näiteks Saksamaa peas?
    ELi liikmesriigid saavad tõkestada Venemaa vastuvõtmist maailma kaubandusorganisatsiooni WTO liikmeks - seda stsenaariumi Venemaa ei soovi.
    Sestap jäävad üle mitteametlikud piirangud, mis seisnevad järjekindlas kiusu ajamises. Kauplused kõrvaldavad lettidelt Eestis toodetud kauba, või spetsiaalselt sildistavad Eesti kauba, seavad sisse uue naeruväärse veterinaarkontrolli (eelmine hiljuti just lõppes!), asuvad tingimata nüüd remontima Eesti poole suunduvat raudteelõiku või teatavad Tallinna ja Peterburi vahelise rongiliikluse katkestamisest (alles läks Tiit Pruulil korda see taastada).
    Õnneks ei ole ärimehed peale Tiit Vähi ennast Venemaa kiusust häirida lasknud. Nad on pigem pisendanud kui suurendanud Venemaa osatähtsust oma äris. Hea näide on kommitööstur Oliver Kruuda, kes enda sõnul "laiskuse tõttu" ei ehitanud üles turustusvõrku Venemaal. Tegelikult andis valusama hoobi hoopis 1998. aasta Vene majandus- ja rahanduskriis, mis sundis meie ärimehi pille kotti panema ja orienteeruma stabiilsemale, ehkki väiksema kasumimarginaaliga lääne turule.
    Peaminister Andrus Ansipi hinnangul võib Eesti majanduskasv aeglustuda kahe protsendipunkti võrra, kui Vene blokaad täies mahus rakendub. Arvame, et see siiski ei rakendu, sest kahju kannaks ka Vene pool, näiteks kannataks Peterburi regiooni turismitööstus, samuti Eestis või Eesti suunal tegutsevad vene ärimehed.
    Raudteeblokaadi tõttu on Vene puiduärimehed hakanud puitu vedama meritsi Kunda sadamasse, mis on tööga lausa üle koormatud. Seega elu seisma ei jää.
    Venemaaga äri ajamist on alati saatnud poliitiline risk, see ei tohiks olla uudis. Umbes kümneaastase vahega on kaks tagasilööki tulnud, võtkem seda kui paratamatust.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.