Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kuulumine kontserni aitab Eesti tootja tarneahelasse

    Olenevalt tööstusharust ja toodangu spetsiifikast on Eesti tootjate koht tarneahelates kas stabiilne, tagatud mitme aasta perspektiivis sõlmitud lepingutega või tuleb firmal läbi ajada üksikute allhankepartiide teostamisega.
    USA General Dynamics Corporationi kuuluva ASi Vertex Estonia juhataja Aleks Rulkovi sõnul saadakse tellimused Ameerika kaitsetööstuse turundusgrupilt.
    "See üksus räägib läbi, kooskõlastab tähtajad, kvaliteediküsimused ja muu," räägib Rulkov, lisades, et kogu info, millist toodangut soovitakse osta, käib firma Ameerika peakorteri kaudu ja jõuab ka Eestisse sealt.
    Satelliitsideantenne valmistava Vertex Estonia toodang suundub Euroopa ja Põhja-Ameerika riikide kõrval ka Brasiiliasse, Tšiilisse, Indiasse, Austraaliasse ja mujale.
    "Meie toodangu teatud detailid valmistatakse alumiiniumist, seda on erinevaid liike, aga meie jaoks sobib vaid üks," selgitab Rulkov. "Keeruline on hankida ka hammasrattaid läbimõõduga kaks meetrit. Mõned firmad valmistavad neid, aga meie usaldame vaid üht Saksa firmat." Seal on aga järjekorrad äärmiselt pikad ja võivad ulatuda poolteise aastani. Sellepärast on oluline materjalide ja tooraine tellimusi pika aja peale ette planeerida, et firma tootmine tõrgeteta sujuks.
    ASi Volta tegevdirektori Aivar Reiviku sõnul on tuulegeneraatorite tellijad Volta omal käel üles leidnud.
    "Kuigi tuulegeneraatorid pole meie põhitoodang, oleme neid tootnud juba kümmekond aastat," märgib Reivik. "Enamjaolt on tegemist Soome ja Rootsi klientidega. Aga turg tundub kasvavat ning ka tellimusi tuleb üha juurde."
    Rootsi Autoliv AB-le kuuluv AS Norma saab tellimused valdavalt emafirma kaudu. Ettevõtte tootmisdirektori Ivar Aasa sõnul sõltub tootearendus otseselt uute automarkide väljatöötamisest - kõik turvavöö vajalikud parameetrid tuleb paika panna uue auto sünni juures. Lõviosa Norma toodangust läheb Rootsi ja Venemaale.
    Sageli arvatakse, et allhange on midagi negatiivset, mis tuleks ära kaotada, aga tegelikult on see ettevõtluse normaalne osa. Näiteks Nokial on 400-500 allhanketarnijat, ent keegi ei pea neid vaesteks ega viletsateks.
    Eesti tootjatel ei ole probleeme pingeliste tarneaegade täitmisega. Üks meie firmade eelis on selles, et info liikumine ja kommunikatsioon on viidud rahvusvahelisele tasemele. Masinatööstuses võib ette tulla üksikuid tarneprobleeme pigem transpordiga seoses, mitte tootmise tõttu.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Raadiohommikus: Sorose tarkus, kuumad investeerimisideed ja tulemustesadu
Kolmapäevases raadiohommikus võtame pulkadeks lahti Eesti suuruselt teise panga SEB ning kodumaise töötuskontserni Harju Elektri värsked tulemused.
Kolmapäevases raadiohommikus võtame pulkadeks lahti Eesti suuruselt teise panga SEB ning kodumaise töötuskontserni Harju Elektri värsked tulemused.