Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Lihtsalt kehv töökoht ei pane töötajat liikuma
Nähes inimest, kes töötab endale sobimatul töökohal, tekib küsimus, miks ta seal on ja kaua ta vastu peab. Esimene põhjus on see, et töötajal on vajaka eneseteadvust ja ta ei tea, miks ta seal on - ta valis töökoha juhuslikult. Samas ei kiirusta selline töötaja ka töökohta vahetama, kuna ta pole kindel, kuidas ta suudab konkureerida, rääkis Celestis Koolituse psühholoog-koolitaja Anneli Salk seminaril "Kuidas leida ja hoida töötajaid".
Inimesed lahkuvad millegi eest siis, kui töökoht on piisavalt kehv. Kui ta on lihtsalt kehv, siis inimene veel ei liigu. Piisavalt kehv on koht siis, kui see tekitab inimesel südame rütmihäireid, ta hakkab vältima töökohta, otsima kodus töötamise võimalust.
Teine põhjus töökoha vahetuseks on visioon, töötaja ettekujutus oma karjäärist. Töökoht on ammendunud, inimene vaatab ringi ja leiab endale uue töökoha. "Inimene, kes tunneb, et ta on hinnatud tööjõud, võib palju kiiremini lahkuda kui need, kes kardavad, et ei suuda konkureerida," ütles Salk.
Sageli inimene ei jõua mõelda, mis see uus töökoht on, sest ta tegeleb mentaalsete traumade põdemisega, mis eelmine töökoht on talle jätnud. Neid traumasid nad aga välja ei näita - inimesed oskavad väga hästi seda varjata, kinnitas Salk.
Kõige suurem probleem, mis olla saab, on aga see, kui töö laad ei vasta töötaja isiksuseomadustele, rääkis Salk. Klienditeenindajal, kellel puudub empaatiavõime, jääb alati midagi puudu.
"Sellisest tööst, milleks puuduvad isiksuseomadused, ei tasu kinni hoida," märkis Salk.