Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Töökuulutuste asemel tasub teha hoopis tööreklaami
"Tööturg on jaotatud ning head inimesed on mugavustsoonis. Nende motivatsioon töökohta vahetada ning tähelepanu uutele pakkumistele on vähenenud," rääkis Kaurson Äripäeva seminaril "Kuidas leida ja hoida töötajat".
Seetõttu on inimesi raske kätte saada ning nende motivatsioon on tööpakkujale suureks probleemiks.
Töötajal võivad olla küll kõik vajalikud teadmised, kogemused ning hoiakud. Aga siiski on väga raske teda meelitada teise ettevõttesse üle, kinnitas Kaurson, kes esindab inimeste seas parima tööandja mainet hoidvat Hansapanka.
"Meelitada saab palga ja muude motivatsioonivahenditega, aga see ei taga seda panust, mida me ootame," selgitas Kaurson.
Kaursoni sõnul ei ole need inimesed, kes praegu tööturul ringi surfavad kõige ihaldusväärsemate killast - nende lojaalsus on väike ja eriti nad pingutada ei taha.
Välisest kommunikatsioonist ja brändingust räägitakse palju, aga ei mõelda oma töötajatele - kas nemad kinnitavad kõike seda, mida uutele inimestele värbamiskampaanias lubatakse. Kui oma töötajad kampaaniasse ei usu, siis lõikab see sisse nende usaldusse tööandja vastu. Nad tunnevad, et neid ei väärtustata, kuna väljas otsitakse inimest argumentidega, mida nende kogemus ei kinnita.
Selleks, et endale vajaliku kandidaadi tähelepanu võita, on vaja mõelda läbi suhtevõrgustikud, kuidas temani jõuda, milliseid infokanaleid ta kasutab, mis tema jaoks oluline on, ning kasutada talle lähenemisel loovust. Suvetelleri kampaanias kasutas Hansapank plakateid ülikoolides, flaiereid üritustel, reklaami internetis ja tegi värbamisüritusi. Kõik see läks maksma 135 000 krooni ehk oli odavam kui klassikaline meedia ja töötas väga edukalt, kinnitas Kaurson.
Uut kohta otsivad inimesed liiguvad täna väga kiiresti - kandidaadil on kaks-kolm pakkumist laual ja uus töökoht leitakse vähem kui kahe kuu jooksul.
Kui varem öeldi, et töötajad tulevad firma pärast ja lahkuvad juhi pärast, siis Kaursoni sõnul ka tullakse juba täna juhi pärast.