Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Autoturisti päästab hädast navigatsiooniseade

    Tehnotrend testis firmas TomTom toodetud GO-seeria seadet. See on väike, kuid nutikas ning oskab iseseisvalt marsruute koostada, eesti keeles juhendeid jagada ja mobiiliga Bluetoothi kaudu suhelda. Tõsi, Tallinna piirest väljudes muutub pilt oluliselt kurvemaks, kuna kaardil on vaid Eesti suuremad teed ja linnad. Toode on orienteeritud suuremalt jaolt Euroopa turule.
    Proovi käigus üllatas seade oma laialdaste võimalustega, näiteks saab selle sisseehitatud kõlarit kasutada auto vabakäeseadmena. GO-seeria navigatsiooniseadme korpusel asub üksainus nupp - ON/OFF, kogu edasine suhtlus käib neljatollise puutetundliku ekraani kaudu. Ekraan ise on meeldivalt suur, selge ja kirgas ning menüüsüsteem reageerib käsklustele üsna nobedalt.
    Tallinna kaardi koostajate ees tuleb müts maha võtta - tänavavõrk on detailne ja põhjalik, ka hotellide, parklate, vaatamisväärsuste külluslik loetelu ei anna põhjust nurisemiseks.
    Satelliitidega ühenduse saamiseks kulub iminapaga esiklaasi külge kinnitataval seadmel ligikaudu minut ning siis võib sõit alata. GO-seeria navigatsiooniseadme akut saab sigaretisüütaja kaudu laadida ka autos.
    Üleilmse asukohamääramise süsteemi GPS kasutajad teavad võimalust koostada teekond punktist A punkti B, mille alusel GPS arvutab lühima teekonna. Siinkohal näide TomTom GO 510 nutikusest: kui sattuda kolmemõõtmelisel kaardil mööda määratud marsruuti liikudes ajutiselt suletud teelõigule, tunneb seade ära auto tagurdusmomendi ning pärast paarisekundilist arvutust koostab ümbersõidu juba teiste, avatud teede kaudu.
    Sünkroniseerimise käigus tundis testitud GO 510 ära nii Sony Ericssoni kui ka Nokia mobiili ning töötas mõlemaga ideaalselt. Võrreldes TomTomi Nokia ligi 4000 krooni maksvate Bluetoothiga varustatud vabakäeseadmekomplektidega, mis pealegi ühilduvad vaid osa Nokia telefonidega, on GO helikvaliteet tunduvalt parem. Kõnele vastamine ja helistamine toimub ühe näpuvajutusega.
    Reisijale ebameeldivate üllatuste vältimiseks suudab GO-seeria TomTom GPRS-ühendust kasutades reisi lõpp-punkti kohta ka ilmainfot hankida.
    Eraldi ostetavasse lisavarustusse kuulub näiteks RDS-TMC-vastuvõtja, millega saab neis riikides, kus see teenus toimib, TomTom GO710 abil infot ummikute ja teesulgude kohta. TomTomi navigatsiooniseade võib siis juhi valitud sõidumarsruudi mõne sekundiga ümber arvutada.
    Eestiski müüdava GO 510 põhikomplektis on Kesk-Euroopa kaart, lisatasu eest saab teiste regioonide kaarte TomTomi veebilehelt SD-mälukaardile salvestatult juurde tellida.
    TomTom GO 510 kompenseerib ligi 7000kroonise hinna hulga lisavidinate, kerge käsitsusviisi, kolmemõõtmelise kaardi ja paindlikkusega eri tootjate mobiiltelefonidega ühildumisel.
    Autor: Andres Kruusimäe
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.