Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Hea auto jääb kindlustuse taha

    Maailmas on palju häid autosid, mida tahaks omada, kuid mida endale lubada ei saa. Asi pole mitte ainult auto maksumuses, vaid ka selle omamiskuludes.
    Eelmise aasta lõpus kirjutas kasutatud autode turu spetsialist Rein Reinpõld Äripäevas, et eestlane seisab tihti valiku ees, kas osta uus või mõne aasta vanune pruugitud auto. Uueks autoks oleks tavaliselt meil populaarseim väike-kesklass - Toyota Corolla, Volkswagen Golf või Opel Astra.
    Kui aga võtta mõned aastad vana auto, saab midagi Saksa kuldsest kolmikust - BMW, Mercedes, Audi. Siinkohal ei räägi ma nende markide pesamunadest, vaid ikka suure keskklassi autodest või lausa luksusmudelitest. Hinnad on samad või lausa madalamad kui nimetatud uutel autodel.
    Asi pole siiski nii lihtne, kui paistab - peale tühipalja liisingumakse kaasnevad autoga ka muud kulud. Üks liik on kindlasti remondiarved, mis kasutatud autode puhul tuleb endal kinni maksta, kuid paljud firmad pakuvad kasutatud masinaid ka garantiiga, mis esialgu välistab probleemid.
    Teine koht on kindlustus. Tavaline kohustuslik liikluskindlustus ei kõigu, vähemalt mitte nii, et selle pärast peaks eriti muretsema. Asja teine tahk, mis suunab inimese koju pead kratsima ja eelarvet üle vaatama, on liisinguga kaasnev kaskokindlustus.
    Kui võtame näiteks lähiajal populaarseimaks autoks muutuva 1,6-liitrise bensiinimootoriga Toyota Aurise, mis maksab 277 000 kr, siis selle aastane kaskomakse on ca 8000 kr. Seega alla tuhande krooni kuus.
    Sama hinna või lausa vähema eest saaks aga tõelise luksusauto. Näiteks maksab 239 000 kr diiselmootoriga BMW 730 koos lisadega. Väljalaskeaasta on ka piisavalt hea, et autot mõistliku aja peale liisingusse saada. Ahvatlus kaob, kui vaadata kaskokindlustust, mille aastamaks on 22 000 kr. Ja kui tahta maksta mitmes jaos, kerkib hind üle 24 000 kr, mis tähendab juba rohkem kui 2000kroonist kuumakset.
    Lisamärkusena tuleb öelda, et Aurise puhul pole vahet, mis graafikuga kaskot maksta, hind on ikka üks. Samas tähendab näiteks toodud BMW puhul igasugune maksete liigutamine kohe tuhandeid kroone lisakulu.
    Ostjal võib ju olla rahakott piisavalt paks, et lubada endale meeldivat ja luksuslikku sõidukit, kuid ta peab ikka leppima väike-keskklassi sõidukiga. See on küll uus, kuid ei suudaks pakkuda neid mugavusi, mida mõne aasta vanune luksussõiduk.
    Miks on neil vanadel sõidukitel nii röögatu kaskomakse? Ikka sellepärast, et keegi on oma kõlvatu tegevusega liikluses suutnud kaskomaksed üles ajada. Aasta algusest oleme muudkui lugenud ja kuulnud, kuidas BMW põhjustas selle ja teise liiklusõnnetuse. Sealt see riskigrupp tulebki, et inimesed ei suuda end hea auto roolis vaos hoida ja korralikud liiklejad peavad nende tekitatud jamad kindlustusmaksetena kinni maksma.
    Häda pole ainult BMWdes, on ju ka Subarud, Mitsubishi Evo mudelid, Mercedesed, võimsad Audid. Kõik head ja huvitavad autod, mida liisingu poolest saaks endale lubada, jäävad tavaostjale just sellesama kaskomakse tõttu kaugeks.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.