Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Soome S-Grupi juht: peame uue hotellikoha otsima
Intervjuu S-Grupi juhi Kari Neilimoga.
Olete praegu Viru Pojaga kohtus. Kuidas asi on edenenud?
Ma ei ole ekspert sel alal, kuid tean, et see on olnud pikk ja raske protsess. Reaalsus on see, et meil on väga väiksed võimalused seda kohta saada ning minu arvamuse kohaselt on see projekt lõppenud. S-Grupi põhimõte on, et kui meil on võimudega keeruline leida lahendust, siis peame paremaks otsida endale uus koht.
Kas uus koht on juba valmis vaadatud?
Eks oleme hoidnud nii mõnelgi asjal silma peal, kuid siiski on tegu ainult mõtetega. Kindlasti ei ole siis enam tegu Viru Pojaga, vaid hoopis uue hotelliga. Välistatud ei ole ka mõne hotelli ostmine.
Räägitakse, et Tallinna hotelliturg on juba täis. Kas tasub veel ühte hotelli juurde teha?
S-Grupile on hotelli- ja restoraniäri kõige kasumlikum ning samuti on Viru hotell väga kasumlik. Tallinna hotellides oli keskmine täitumus 63 protsenti, mis on väga hea number ja näitab tugevat kasvuruumi. Usun, et tulevikus tuleb kindlasti siia rohkem turiste kui praegu.
Suured hotellid trügivad pidevalt peale, mis saab väikestest hotellidest?
Tänapäeval on ellujäämiseks vaja olla suures hotelliketis, mida mööda turistid ja ärimehed saaksid reisida. Kellel ketti pole, selleni ka ei jõuta.
Teie gruppi kuuluvad Eestis ka Prisma Peremarketid. Võrreldes teiste suurte kaubanduskettidega on need üsna vaikselt arenenud. Miks?
Üks põhjus on logistika. Kui me alustasime Prismadega, siis arvutasime, et kui Balti riikides on umbes 8-10 sellist poodi, saame nende varustamisega tegeleda individuaalselt. Rohkema puhul peaksime asutama logistilise keskuse. 3-4 aasta pärast see tõenäoliselt juhtubki ning logistikakeskus võib tulla ka Eestisse.
Kas S-Grupil on plaanis Eestisse tuua ka oma teine kett S-Marketid?
Tulemas ongi just S-Marketid, sest Eestis on palju väikseid linnasid ja külasid, kus me ei saa kasutada suurt Prisma kontseptsiooni. Sellistele paikadele on S-Market kõige parem. See on väiksem ja keskendub toidule.
S-Grupi firma AS Kommest Auto, kes esindab Peugeot'd, on samuti ettevaatlik. Kas selles sektoris on raskusi?
See on väga keeruline turg. Sel turul pakub igaüks ainult oma toodet. Seega oleneb kõik mudelite headusest. Kui on populaarsed mudelid, läheb hästi, kui mitte, siis on halvasti.