Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Raudteel hakkab tavapärane liiklus taastuma
Eesti Raudtee esindajad andsid reedel Muuga veduridepood külastanud majandusminister Juhan Partsile ülevaate raudteevedudest.
Vahepeal Lätti, Leetu ja Venemaa Oktoobri Raudteele ümber suunatud kaubaveod on nüüdseks taastumas. Põhilised kaks gruppi, mida Eesti Raudtee veab, on õliproduktid ja süsi, mis paari nädala jooksul üldse Eesti kaudu ei liikunud.
Kuna naaberriikide läbilaske- ja laadimisvõimalused on ammendunud, oli Venemaa sunnitud veod Eesti kaudu taastama. "Meie geograafiline asend, tee pikkus ja sadamate käitlemisvõime on lihtsalt nii head ning majanduslikud vajadused ei ole vaatamata kahe riigi suhete halvenemisele kuhugi kadunud," rääkis Eesti Raudtee avalike suhete juht Urmas Glase ja lisas, et Venemaa ei saa eirata vajadust kaupu lõpptarbijani toimetada.
Eesti Raudtee turundusjuhi Ülo Hundi sõnul ei ole transiidiäris võimalik logistikat nii kiiresti ümber mängida. "See on olnud meie usk, lootus ja teadmine, et see protsess ei saa kesta lõpmatuseni," sõnas ta.
Kui enne pronkssõduri sündmusi liikus Eesti kaudu 2000-2600 vagunit päevas, siis eelmise nädala lõpus keskmiselt 1580 vagunit, kõige kriitilisematel päevadel oli vagunite arv vaid 500. Viimaste päevade jooksul on tõus seega olnud kolmekordne.
Eelmise kesknädala madalseisu ajal võttis Eesti Raudtee vastu keskmiselt 16 rongi ööpäevas, järgmise nädala perspektiiv on juhatuse liikme Indrek Orava sõnul 28 rongi. Halvim päev oli 9. mai, kui ronge oli vaid 15. "Endine kaubavoog on taastumas 80 protsendi ulatuses, välja arvatud süsi, mis on praegu endiselt nulli peal," ütles Orav.
Vedude maht on viimaste päevade jooksul küll tunduvalt kasvanud, kuid Glase sõnul on mahtude täielikust taastumisest veel vara rääkida. Tõusutrend on olemas, aga kas see ka püsima jääb, näitab aeg. "Elame päev korraga," ütles Glase.
Orav nentis, et kahanenud aastalõpu prognoosi tõttu ei ole varem välja öeldud investeeringute mahtu võimalik täita. Eelisjärjekorras tehakse ära need investeeringud, mis puudutavad ohutust raudteel.
"Paar nädalat jälgime veel tendentse ja siis on juba näha, milliseks aasta lõpu käive kujuneb," rääkis Orav. Ta märkis, et varasem käibeprognoos 48 miljonit krooni siiski täis ei tule.