Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Case CX-seeria sai pisiasjadeni läbi mõeldud

    Põhiline, millele ekskavaatorite konstruktorid tänapäeval uusi mudeleid välja töötades keskenduvad, on töö sujuvamaks ja kiiremaks muutmine, säilitades samal ajal masina ökonoomsuse. Või isegi suurendades seda näiteks senisest vähem kütust kulutavaid mootoreid konstrueerides.
    Case CX210B on CX-seeria universaalseim ja Eestis ka kõige rohkem müüdud mudel. Põhjus võib olla selles, et masina kaal - 21 tonni - on maksimaalne, mida tohib eriloata teedel treileriga vedada. Üldse on CX-seeria valikus ekskavaatoreid kaaluvahemikus 16-29 tonni.
    Eestis Case ehitusmasinaid müüva ASi Intrac Eesti müügispetsialist Andrei Kolomenski kinnitab, et jutuks olev roomikekskavaator kuulub Jaapanis toodetud Case'i kaevemasinate uude põlvkonda, millel seniste mudelitega võrreldes suurimaks uuenduseks täiesti uus Euroopa Liidu heitgaasinõuetele vastav Tier III mootor, mis on sõltuvalt töörežiimist 15-23% senisest säästlikum.
    "Kui paljud mootoritootjad kohendasid euronõuete karmistudes vanu jõuallikaid neile vastavaks, otsustas Case täiesti uue mootori kasuks," selgitab Kolomenski. "Kui varem oli kasutusel kuuesilindriline mootor, siis nüüd on silindreid neli. Töömaht jäi endiseks, aga heitgaaside järelpõletussüsteem võimaldab mootori senisest ökonoomsemalt tööle rakendada." Mis tähendab seda, et sama tööhulga teeb uus kopp ära väiksema kütusehulgaga.
    Case CX210B võimaldab töötada kolmel režiimil - manuaaljuhtimine, poolautomaatne ja täisautomaatne juhtimine. Viimasel juhul on võimalik ekskavaator sisuliselt programmeerida sääraselt, et ta sooritab teatud kindlad tööoperatsioonid ise, juhi hooleks on vaid jälgida, et mingeid ettenägematuid tõrkeid ei tuleks.
    Tegelikult on ekskavaatori juures mootoril üsna kõrvaline tähtsus ja tähendus, sest põhiline tööorgan on sellise masina juures ikkagi hüdropump. Hüdraulika käitab kõiki ekskavaatori kaevetööks vajalikke sõlmi, mistõttu tegelikult määrab ekskavaatori headuse just hüdropumba tõrgeteta töö.
    Kopajuhid on juba aastaid kurtnud, et kaevamis- ja laadimistööde igipõline probleem on tugev vibratsioon ja pidevad tõuked, mis töö käigus tekivad. Noole töö pehmemaks muutmiseks on Case CX210B noole liidesed varustatud eriliste kombineeritud kärgpuksidega, mis on lisaks kõigele ka sedavõrd tihedad, et vajavad määrimist alles iga 1000 töötunni järel. Tõsi - koppa noolega ühendavaid pukse tuleb määrida siiski iga 450 töötunni tagant, aga see on ka mõistetav, sest kopale langeb ekskavaatori töö käigus kõige suurem koormus.
    Kolomenski räägib, et kuna ka varasem ekskavaator oli juba oma tööomadustelt väga hea, siis keskendusid konstruktorid uue mudeli väljatöötamise juures ka sellistele pisiasjadele, mis varem olid ekskavaatori tööparameetrite parandamise varju jäänud.
    Nii on mugavaks tehtud masina igapäevane hooldamine - kütuse- ja õlifiltrid asuvad käeulatuses, tasub vaid katet kergitada. Ka jahutusradiaatorite juurde pääseb kenasti ligi, sama kehtib õhufiltri kohta.
    Kui eriti peentest täiustustest rääkida, siis näiteks kabiinipõrandat katab porimatt, mis on paigutatud nõnda, et kui näiteks põrand voolikust veega üle lasta, ei satu vesi porimati alla. Näib tähtsusetuna, ent on kindlasti nutikas lahendus kaitsmaks kabiinipõhja läbiroostetamise eest.
    Üldiselt kasutatakse Lääne-Euroopas roomikekskavaatoreid põhiliselt karjäärimasinatena, kuid Eestis ei põlata seda ka treileritega ühelt ehitusobjektilt teisele vedada.
    Andrei Kolomenski hinnangul on selle põhjus ühest küljest meie firmade soov raha säästa, et vajadusel oleks olemas mõlema töö jaoks sobiv masin. Teisalt on roomikekskavaator üldjuhul siiski töökindlam ja vastupidavam oma ratastel veerevate vendadega võrreldes.
    "Uutele klientidele on teinekord raske selgeks teha, miks Case on Hyundaist või Komatsust tüki maad kallim," möönab Kolomenski. "Samas firmad, kes juba Case'i kasutanud, teavad, et see masin on oma hinda väärt."
    Ta lisab, et erilisi arvutiprogramme pole Eestis müüdud ekskavaatoritele tellitud. "Meil maksab inimese töö veel vähem kui arvutiprogrammid," nendib Kolomenski.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.