Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Deripaska liigub nagu tank

    Oleg Deripaska on 39aastane, seega kaks aastat noorem kui Roman Abramovitš, kes tõusis president Putiniga koostööd tehes Venemaa rikaste edetabeli juhiks pärast Mihhail Hodorkovski vangilangemist. Viimasel ajal on seni põhiliselt alumiiniumiärimehena tuntud Deripaska vara kasvanud palju jõudsamalt kui Abramovitšil, kellelt ta 2003. aastal RusAli ära ostis. Ja kuigi USA mainekas ajakiri Forbes paigutas eelmisel kuul Abramovitši endiselt Vene rikaste tippu, oli veidi varem ilmunud Vene ajakiri Finans tõstnud Deripaska temast mööda.
    "Deripaska liigub edasi nagu tank, arendades järjest uusi projekte ehituses, autotööstuses ja mujal," kommenteeris Forbesi peatoimetaja asetäitja Kirill Vishnepolsky.
    Nädal tagasi käis äge rebimine maineka USA autofirma Chrysleri pärast, millest Saksa Daimler tahtis lahti saada. Üks põhilisi ostjakandidaate oli Kanada autoosade tootja Magna International. Vahetult enne Chrysleri konkursi selgumist, millega Chrysler läks riskikapitalifirmale Cerberus Capital Management, oli Deripaska valdusfirma Basic Element (BasEl) omandanud 1,54 miljardi dollari eest 15protsendise osaluse Magnas.
    Võib oletada, et tegelikult tundis ta huvi hoopis Chrysleri vastu. Ent võib olla, et hoopis tema osalus Magnas jättis tolle Chryslerist ilma. Sest autotootmise kõrval teeb Chrysler allhankeid USA kaitseministeeriumile. USA-le on ilmselt vastukarva, kui selline firma on Vene oligarhi kontrolli all.
    Pealegi tühistas USA eelmisel aastal Deripaska USA viisa, tuues ettekäändeks oligarhi võimalikud sidemed allmaailmaga. Deripaska nimetab seda laimuks ning väidab, et selle taga on tema konkurendid USAs ja Suurbritannias.
    Kuid BasElil võib Magna omandamisega olla teine ja veelgi suurem eesmärk. BasElile kuulub Venemaa suuruselt teine autootja GAZ, Magna aga vajab pääsu Vene autoosade turule. Deripaska on ostmas ka AvtoVAZi, nii et käimas võib olla suurem Vene autotööstuse konsolideerimine.
    Kui Oleg Deripaska sai teada, et president Putinile on pakutud pärast ameti maha panemist uueks suveresidentsiks sanatooriumi Sotši, ostis Deripaška ära selle kõrvale jäänud pansionaadi.
    Deripaska ehitas pansionaadi Rodina kõige luksuslikumaks Musta mere äärseks spaahotelliks, kus luksusnumber maksab 70 000 rubla ööpäev. Lisaks kerkib samale territooriumile kaks 1500ruutmeetrist maja, üks vastuvõttudeks ja teine oligarhi vajadusteks.
    Kui Sotši kujuneb edaspidi üheks riigi poliitilise elu keskuseks, siis on seal tark kohal olla, arutleb oligarh.
    Sotšiga on Deripaškal seotud teisedki suured ehitusplaanid. Ta on teatanud kavatsusest kulutada 1,5 miljardit dollarit Sotši rahvusvahelise lennujaama ja olümpiaküla ehitamisele, et Venemaa saaks taotleda sinna seitsme aasta pärast taliolümpiamänge.
    Sel otstarbel kasvatas Deripaskale kuuluv alumiiniumitootja BasEl sel nädalal osaluse firmas Rasperia 10 protsendini. Eelmisel kuul ostis BasAl aga 1,64 miljardi dollari eest 30protsendilise aktsiapaki Austria suurimas ehitusfirmas Strabag, kellel on ehitustegevust üle maailma.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.