Laupäev 10. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Eristuv müügipakkumine jääb pikemalt mällu

Tauri Tallermaa 28. mai 2007, 00:00

Mulle meenuvad Anttila juhi Tauno Tuula öeldud kuldsed sõnad: "Head reklaami nähakse, väga head loetakse." Kahjuks ei panda suurt osa reklaamidest lihtsalt tähele.

Me kasutame 24 tundi ööpäevas oma mälu. Mitte ainult siis, kui on väga palju vaja korraga meelde jätta, vaid ka puhates või rääkides. Me lihtsalt ei pane mälu töötamist tähele.

Aju on keeruline ja salapärane organ, mis teeb oma tööd veel seni täpselt avastamata viisil. Kindel on aga, et mälu efektiivsemaks kasutamiseks on vaja mõelda oma peaga.

Kuid juba üle saja aasta tagasi arvas esimene autode seeriatootja Henry Ford, et "mõtlemine on üks raskemaid tegevusi maailmas ja sellepärast vist nii vähesed sellega tegelevadki".

Hoolimata vanusest jätab aju asju meelde ainult siis, kui leiab seoseid varasema infoga ja kui uut teavet mõne aja pärast korratakse.

Olete kindlasti märganud, et kui olete saanud mõne tavalise müügipakkumise või kutse tavalises ümbrikus või hoopis e-kirja teel, ei ärata see teis kuigivõrd tähelepanu, kui just ei ole tegemist mõne tuttava firma, isiku või teid huvitava teemaga.

Aga siis ei olnud teie tähelepanu võitmise põhjuseks pakkumise sisu, vaid teie enda valmisolek või huvi.

Tähelepanu tuleb sõna otseses mõttes äratada! Kui te ise olete väsinud, unine või tõbine, on väga raske suuta ka teiste tähelepanu äratada. Enamikel inimestel on ülekaalus visuaalne meel.

Neile on oluline pilt, värv või kuju. Seepärast kasutage eristuvaid toone, originaalseid pilte ja ebastandardseid vorme.

Mälu salvestab kõige paremini emotsioone ja elamusi. Avaldage muljet, mõjutades inimeste tundeid.

Ka halb reklaam on reklaam, kuid siiski soovitan suurema auditooriumi võitmiseks mõjutada rohkem positiivselt

Tuletage meelde, kas pole vahel juhtunud nii, et saate mõne esmapilgul huvitava või atraktiivsena tunduva pakkumise, kuid lähemalt vaadates avastate, et see polegi nii põnev või vajalik, ja unustate selle.

Veel hullem, kui te ei saa täpselt arugi, mida teile õieti pakkuda tahetakse. See tähendab, et kuigi suudeti teie tähelepanu võita, ei leidnud te seost oma mälus olevaga ja hülgasite pakutava.

Edastage oma sõnum selgelt ja lühidalt. Pikka juttu ei jõua ükski tegus ja toimekas inimene lugeda.

Kõige hullem variant on see, kui sõnum on ebaselge ja seosetu. Järelikult ei saagi mingeid seoseid tekkida ega ole ka midagi, mis meelde jääks. Võib-olla jääb meelde ainult ebameeldiv tunne selle pakkumise lugemisest ja siis võite kindel olla, et järgmisel korral jõuab see enne prügikasti potsatada, kui kellegi laua peale

Näited aitavad lugejal pakutavat paremini mõista ja seda oma igapäevaste tegemistega seostada.

Me ei pruugi täpselt teada, millega potentsiaalsed lugejad hetkel tegelevad, seepärast peame omalt poolt tegema neile oma reklaamist arusaamise võimalikult lihtsaks.

Kui soovite oma müügitulemusi parandada, peate oskama ennast kliendi olukorda panna.

Me suudame hästi meelde jätta infot , millest me selgelt aru saame ja mis meile millegagi seostub. Samuti on kasulik, kui meile seda õigel ajal uuesti meelde tuletatakse.

Teeme teistele sellist reklaami, nagu me tahame, et meile endile tehtaks. Mõelge selle peale.

Väidetavalt hakkab alles pärast trükireklaami neljandat korda nägemist see inimese teadvusse jõudma.

Suured rahvusvahelised kodukeemia- ja karastusjoogitootjad jõuavad meie teadvusse ainult tänu massilisele reklaamile peamiselt teleekraanidel.

Kui te olete enda arust teinud kõik selleks, et äratada oma müügipakkumisega potentsiaalse lugeja tähelepanu, ning olete teinud oma sõnumi arusaadavaks, siis peate arvestama, et isegi kõige parema tahtmise korral võib see inimesel meelest ära minna, kui te ei tuleta talle seda mingi aja tagant uuesti meelde.

Notre Dame'i ülikooli uurimuses saadi teada, et tervelt 46% müügiinimestest proovis teha müügipakkumist ühele kliendile ainult ühe korra; kaks korda tegid sama pakkumist 24%, kolm korda 14% ja neli korda 12% müügiinimestest. Kuid 60% kogu müügist tehti pärast viiendat korda kliendile sama tehingu pakkumist. Mõelge selle peale!

Ärge ajage kordamist segamini pealetükkivusega. Pealesurutud müügitehingust üldjuhul pikaajaliselt head tulemust ei sünni.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 10:32
Otsi:

Ava täpsem otsing