Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kliente ja müügitulemusi hoiab kontrolli all analüüsitarkvara
Müügijuhil peab olema korraga selge pilt nii laoseisudest kui ka müügimeeste potentsiaalist. Kui tooteid ja kliente on juba rohkem kui paarsada, võib mälu ekslikuks osutuda ja mõnigi oluline nüanss tähelepanuta jääda.
Analüüsitarkvarasse on võimalik kogu vajalik info kokku tuua ning vastavalt vajadusele esitada. Ühe aruande peal on võimalik kogu analüüs ära teha - vahetada mõõdikuid nii, et firma üldnumber on alati sama.
Seega on kerge firmast üldpilti saada ning ka andmetesse n-ö sisse puurida ja üksikuid detaile näha. Saab näha firma kuu tulemust ning seda, milline osa oli selles kindlal kliendil või tootel ja kui palju mingi müügimees panustas. Saab välja võtta esikliente, esitooteid, paremaid müügimehi vabalt valitud mõõdiku alusel.
Analüüsitarkvara abil on kiiresti võimalik näha hälbeid, võrrelda eri perioodide tulemusi ning tegelikke ja plaanilisi näitajaid. Analüüsitarkvarasse saab sisse ehitada ka nn häirekellasid.
Kui mingi tulemus ei vasta ootustele, saadetakse kellelegi vastav e-kiri või sõnum mobiilile.
Samas võib analüüsitarkvarast välja saata ka nn tegevusjuhiseid. Näiteks saab müügimees igal hommikul enda postkasti tabeli, kus on kirjas kõik kliendid, keda ta päeva jooksul külastama peab, milliseid tooteid ja kui suures koguses on klient tavaliselt ostnud ning milliseid tooteid võiks veel sellele kliendile pakkuda (teised sarnase profiiliga kliendid ostavad ka neid tooteid).
Analüüsitarkvara võimaldab mitmesuguste graafiliste esitluste ja värvikombinatsioonidega kiiresti olulist infot haarata. Näiteks on joonisel võimalik kohe näha, milliste klientide jääktulu meid ei rahulda.
Sama aruande peal on võimalik sorteerida andmed jääktulu alusel, valida probleemsed kliendid välja ning siis edasi analüüsida: kas kliendile on eelmiste müügitulemuste alusel liialt suur allahindlus lubatud või on seekord kliendi tooteportfell olnud tavapärasest erinev vms
Analüüsitarkvara abil on kergem ka tulevikku prognoosida. Näiteks kui me teame eelmise aasta sama perioodi müüki ja teame kasvutrendi, saame ennustada kui suur tuleb jooksva perioodi tulemus. Kui lisame siia veel detaile - näiteks kampaaniad jooksval ja eelmisel perioodil -, saame juba elulisema tulemuse.
Analüüsitarkvaraga on võimalik teha ka nn mis-juhtub-kui-analüüsi (what-if). Kui ma mingit näitajat muudan, kuidas muutub siis jääktulu ja müügisumma tervikuna või mingi toote või kliendi kohta.
Näiteks kui omahinna mingi komponent muutub (näiteks transpordikulu), kui palju pean müügihinda muutma, et jääktulu jääks sama.
Kui majandustarkvara müügiaruandest näed ainult tooteid, mida jooksval perioodil müüdi, või kliente, kes sel perioodil ostsid, siis analüüsitarkvara abil saab vaadata ka tooteid, mida ei ole ostetud või kliente, kes jooksval perioodil ei ole ostnud.
Autor: Erle Kildjer