Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tehnoloogia vallutab logistika

    Tänapäeval osutavad kõik suuremad transpordioperaatorid ja ekspedeerijad saadetiste jälgimisteenust, kuid suurem osa neist ei näita hetkeolukorda, vaid viimast terminali külastamise aega ja kohta.
    Need süsteemid töötavad registreerumise põhimõttel. Igal saadetisel on oma number või triipkood ning kui see sisestatakse olemasolevasse tarkvarasse, näeb klient seda toimingut. Samuti on näha eelmisi operatsioone ja mõnel juhul ka planeeritavaid.
    See informatsioon ei kajasta näiteks kaubaga täidetud konteineri tegelikku asukohta, sisu ega selle seisundit. Väga palju operaatoreid ja globaalseid ekspedeerijaid arendavad ning integreerivad järgmise põlvkonna jälgimissüsteeme. Efektiivsus ja terrorismioht on nende tehnoloogiate stimulaatorid.
    Varsti hakkab suur osa konteineritest registreeruma ukse avanemisest ning juba tootmisetapil varustatakse need RFID-kiipidega, mis annab rohkem võimalusi informatsiooni registreerimiseks, salvestamiseks ja edastamiseks.
    Informatsiooni saamiseks ja edastamiseks on vaja jälgijaid. On olemas lokaalsed tehnoloogiad, nagu RFID (Radio Frequency Identification) ja OCR (Optical Character Recognition), triipkood ning globaalsed positsioneerijad nagu GPS (Global Positioning System) ja Glonass (Global Navigation Satellite System).
    Samuti on võimalik määrata asukoht ja edastada andmeid erinevate raadiolainetel töötavate sidetehnoloogiatega. See valdkond on uus ja sai alguse laevade, lennukite, rongide jälgimisest.
    Tänapäeval antud tehnoloogia areneb ja odavneb ning jälgitakse ka kaupa ning taarat: konteinereid, vaguneid ja aluseid. Varsti hakkab suur osa tootjatest varustama oma tooteid RFID-kiibiga, mis asendab triipkoodi.
    Tulevikus on RFIDi põhieelis ülemaailmne võrk, mida tänapäeval ehitatakse.
    Kui erinevad ettevõtjad ja initsiaatorid saavutavad kokkuleppe, siis saame standardiseeritud süsteemi, kus kõigil on võimalus jälgida oma saadetisi, taarat, transpordiühikuid jne.
    Tuleviku infrastruktuuri võime võrrelda internetivõrguga, kus reaalseid objekte näidatakse infona. Muidugi tekitab see ka eetilise probleemi, kuna sellises võrgus saab jälgida ka inimesi, näiteks on RFID-kiibid meie panga- ja ID-kaartides.
    Reaalajas positsioneerimise tugevaim ja kättesaadavaim tehnoloogia on aga Global Positioning System (GPS), mis võimaldab teada saada objekti asukoha peaaegu kõikjal üle maakera, 24 tundi ööpäevas ilmastikutingimustest sõltumata.
    Transpordis on see tehnoloogia laialt kasutatav just navigatsioonivõimaluste pärast, mis aitavad paremini marsruute planeerida ja ohutult liigelda.
    Selleks, et määrata objekti asukohta, on vaja spetsiaalset riistvara, mis saadab signaali ühele satelliidile ja vastu saab vähemalt neljalt satelliidilt neli signaali.
    Positsioneerimiseks on vaja ainult vastuvõtjat jälgitaval objektil. Informatsiooni asukohast või marsruudist näeb ainult vastuvõtja hoidja, näiteks autojuht.
    GPS on positsioneerimistehnoloogia, mis aga ei edasta informatsiooni kolmandatele pooltele. Kui me tahame teenust, kus kõik osapooled näeks auto asukohta, siis selleks kasutatakse andmevahetussüsteemi (GPS-vastuvõtja ja ettevõtte serveri vahel), mis töötab traadita sidetehnoloogia abil. Kohtades, kus mobiiltelefoni ja interneti leviala on piiratud, kasutatakse satelliitsüsteeme, nagu Orbcomm, Iridium ja Globalstar.
    RFID-kiip saadab informatsiooni lühikesele distantsile ja seda signaali saavad vastu võtta määratud sagedusega vastuvõtjad. Selline tehnoloogia ei võimalda määrata asukohta paraku reaalajas.
    Kui vastuvõtja asukoht on teada, võime selle alusel näha, kus meie saadetis viimati asus.
    Globaalselt ja reaalajas saab asukohta jälgida ainult GPSiga. Seepärast annab RFID- ja GPS-tehnoloogiate sidumine jälgimiseks rohkem võimalusi. Tehnoloogiate kasutamine on üks võtmetest, mis aitab säästlikult ja efektiivselt arendada transpordi- ning logistikasektorit.
    Autor: Anton Ovsjankin
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.