Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ühisjooned sillutavad koostööd

    27. aprillil toimus Tallinnas Hongkongi logistikaseminar. Küsimustele vastab Hongkongi erihaldusregiooni majandus- ja tööhõiveminister Stephen Ip.
    Mis on külaskäigu eesmärk?
    Eesti külastamine on osa Kesk-Euroopa turneest, kus me külastame lisaks Eestile ka veel ka Slovakkiat ning Ungarit. Peamine eesmärk on tutvustada meie Eesti sõpradele Hongkongi kui ühe olulise logistikakeskuse võimalusi Aasias ning seda, mida me suudame pakkuda, olles ise investeeringute värav mandri Hiinasse.
    Samuti oleme huvitatud siinsetest arengutest, et tulevikus võiks Eesti ja Hongkongi vahel toimuda logistikasektoris töötavate ärimeeste vahel tihedamad kontaktid.
    Millisena kujutate ideaalset partnerlust Eesti ja Hongkongi vahel?
    Kahe riigi partnerluses näeme me suurt potentsiaali. Statistika kohaselt on kahepoolsed kaubandussuhted pidevalt paranenud. Kahe riigi vaheline kaubandusmaht on alates 2002. aastast kasvanud keskmiselt 33% aastas. Näiteks eelmisel aastal moodustas kaubandusmaht 117 miljonit eurot, millest 107 miljonit moodustas kaubavahetus Hongkongi kaudu mandri-Hiinaga.
    Viimasel ajal on mitmed välisriigid Eesti kui potentsiaalse logistikariigi vastu tundnud elavat huvi. Millest see teie arvates tingitud on?
    Üks põhjus on kindlasti Eesti Euroopa Liidu liikmelisus, mis tõstab oluliselt huvi teie riigi vastu. Mandri-Hiina ülivõimas majanduskasv pakub samuti Eestile meie nägemuse kohaselt võimalusi ehitamaks üles paremaid kahepoolseid kaubandussuhteid Eesti ja Hongkongi vahel. Tuleviku osas oleme väga optimistlikud. Meil on palju ühisosi, kust on hea edasi minna.
    Senimaani on Hongkongi põhilised ekspordi- ning re-ekspordiartikkel olnud riided, telekommunikatsioonivahendid, kontoritarbed ning erinevad vooluringi kaitsvad elektrilised seadmed.
    Kolm Balti riiki konkureerivad sisuliselt Hiina "eesukse õiguse" eest. Kuidas te seda kommenteerite?
    Konkurents on meie keskkonnale harjumuspärane nähtus ja sama ilmselt kehtib ka Euroopas. Konkurents on hea. Meie jaoks on konkurents edasiviiv jõud, mis aitab püsida erksana ning tõstab konkurentsivõimet. Meie eesmärk on kindlustada vastastikku kasulikud majandussuhted kõigi äripartneritega. Eesti ei peaks konkurentsi kartma.
    Teie delegatsioon ei külasta Lätit ja Leedut, miks?
    Nädalaga pole võimalik igat riiki Euroopas külastada. Valisime Eesti, kuna teil on avatud majandus, head transpordiühendused ja suurepärane asukoht Läänemere regioonis. Huvitume Eesti logistilisest arengupotentsiaalist ning Tallinna Sadamast.
    Meil jätavad heanaaberlikud suhted Venemaaga soovida. Kuidas Eesti koostöö Hongkongiga võiks mõjutada meie suhtlust idanaabriga?
    Meie külaskäigu eesmärk on tutvustada Hongkongi kui logistikakeskust arendamaks senisest veelgi paremaid suhteid Eestiga. Olen Eestis viibinud vaid mõned päevad. Ma ei ole sellises positsioonis, kus ma võiksin midagi kommenteerida või öelda Eesti riigi suhete kohta Venemaaga.
    Hongkong on suur teeninduskeskus firmadele, kes soovivad Hiinaga äri ajada. See on selgelt näha ka Hongkongi siseriiklikust koguproduktist (SKP).
    Põllumajandus moodustab 0,1% SKPst (juurviljakasvatus, loomakasvatus, kalandus).
    Hongkong on suures osas sõltuv imporditud toidust. Tööstus moodustab 9,3% SKPst, teenindus aga koguni 90,6%.
    Hea geograafilise asendi tõttu on maksimaalne lennuaeg enamikusse regiooni olulistesse ärikeskustesse neli tundi. Viie tunni lennuaja sisse mahub 80% kogu maailma rahvastikust. Hongkong omab maa-, raudtee, laeva- ja lennuühendust kõigi oluliste Hiina linnadega.
    Eesti kaubavahetus Hongkongiga on eelmisel aastal mõnevõrra kahanenud - 3,3% langust võrreldes 2005. aastaga. 2007. aasta esimesed kaks kuud näitavad langustrendi jätkumist.
    Ekspordist on enim langenud puidutoodete ning masinate ja seadmete müük.
    Impordist moodustab suurima osa masinate ja seadmete import, samas ka see on languses. Eeldatavasti on Hongkong kaotanud Eesti kaubamahtusid teistele regiooni piirkondadele, aga eelkõige Hiina Shanghaile.
  • Hetkel kuum
Statistikaamet vastab kriitikale: kuidas kujuneb elektrihinnaindeks?
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.