Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Automüüjad tegid maikuus rekordilise müüginumbri

    "Jah, sellise kasvuga võib tõdeda, et pere teine auto saabub varem, kui algselt prognoositud," ütles Hansa Liisingu juhatuse esimees Mart Mägi, kellele mai rekordnumbrid ei tulnud üllatusena. "Sarnaselt selle aasta esimeste kuudega ootasime ka maikuus rekordit. Erakordseks võib pidada ainult seda, et uute autode müük on kasvanud oluliselt kiiremini kui kasutatud autode oma."
    Selle aasta esimese viie kuuga on ostetud 37 protsenti rohkem autosid kui möödunud aasta samal perioodil. See tähendab, et aasta esimese viie kuuga on omaniku leidnud 13 757 autot, mis on rohkem kui 3700 võrra suurem 2006. aasta näitajast.
    Selle aasta ühe menukama automargi Honda esindajafirma Honda Motor Europe'i Balti regiooni juhataja Tõnu Vahteli sõnul on suured müüginumbrid seotud Eesti vana autopargiga. "Meie autopark on võrdlemisi vana ja see vajab väljavahetamist," ütles Vahtel, kes usub, et kasvuks on veel ruumi küllalt. "Kui vaadata Eesti turgu, siis praegu jääb see Euroopa keskmisele kõvasti alla, nii et müük peaks kasvama veel mitu aastat."
    Uusi rekordeid Vahtel enne sügiskuid aga ei oota.
    Catweesi Honda keskuse juhataja Vahur Randveeri sõnul tuleb valmis olla ka müügi vähenemiseks. "Praegu on nii, et ostetakse uus auto, sest see on uus. Tuleb arvestada, et iga asi saab lõpuks vanaks ning ükskord langeb ka trend," rääkis Randveer.
    Sel aastal tagasihoidliku tükimüügiga Saabi automarki esindava Viking Motors ASi juhatuse esimehe Üllar Tanibergi jaoks on sõna "buum" küsitav.
    "Tegelikult pole mingisugust buumi, vaid toimub normaalne autode noorenemine. Majandus kasvab ja inimesed on aru saanud, et vana auto asemel tasub osta uus, millel on garantii," märkis Taniberg.
    Saabi vähenenud müüginumbrites sellel aastal ei näe Taniberg probleemi. "Eks alati on nii, et mõned mudelid vahepeal langevad ning teised seevastu esinevad edukamalt, ja ega Saab pole täna turul ainuke langeja," selgitas Taniberg, kelle sõnul ületatakse aastaplaan probleemideta.
    Mais tehti kõikide aegade müügirekord, mil omaniku leidis ligi 3200 autot. Sellel aastal on jätkuvalt turuliider Toyota ligi 1900 müüdud autoga. Talle järgnevad Honda ja Volkswagen.
    Selle aasta esimese viie kuuga kasvas Lätis uute autode müük võrreldes eelmise aastaga 56 protsenti.
    Lätis on tänavu viie kuuga müüdud 14 065 uut autot, mis tähendab 56protsendist kasvu võrreldes eelmise aasta sama perioodiga, vahendas BBN.
    Kõige rohkem uusi autosid müüsid Jaapani autotootja Toyota esindajad, kokku 1796 uut masinat. See on 74 protsenti rohkem kui eelmisel aastal samal ajal. Teisele kohale jäi Tšehhi autotootja Škoda (kasv 82%, müüdi 1151 autot) ja napilt kolmandale kohale jäi Volkswagen (kasv 29%, müüdi 1150 autot).
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.