Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ülikiire maksutõus lööb tootmisettevõtted jalust

    Väidetavalt on aktsiisihüpet vaja inflatsiooni pidurdamiseks ja euro kiireks kasutuselevõtuks. Pole aga analüüsitud, millist mõju maksumuudatused tootmisele ja ekspordile avaldavad.
    Rahandusminister Ivari Padar rahustas: "Elektriaktsiis tuleb, seda oleme me Euroopa Liidule lubanud. Aktsiis asendab senise süsinikdioksiidi saastetasu, seetõttu valitsuse otsus tarbijatele hinnatõusu kaasa ei too."
    "Meil on energiahinnad fikseeritud, ja aktsiis lisandub neile," ütles Estonian Celli juhatuse liige Riia Ratnik. Rahandusministri väidet nimetas ta demagoogiaks.
    Tselluloositehas kaotab üldise viiesendise elektriaktsiisiga 12 miljonit krooni aastas, rääkis Ratnik.
    Austrias on ka energiamaks, kuid seal saavad energiamahukad tööstusharud maksusoodustust. "Valitsuse huvi eksportiva tööstuse vastu peaks olema suurem," lisas Ratnik.
    Põlevkiviõli tootva VKG juht Janek Parkman ütles eile samuti, et neil lisandub elektriaktsiis juba kehtivale hinnale. "Ma ei ole viimaste arengutega kursis ega taha spekuleerida," sõnas ta rahandusministri väite kohta, et saastetasu kadumise tõttu hind sugugi ei muutu.
    "Loomulikult mõjutab see meid negatiivselt," kommenteeris aktsiisitõusu Estiko-Plastari juht Triin Kaasik. "Tõenäoliselt suurendab see veelgi survet juba niigi suurele palkade tõusule."
    Standardile toob kütuse ja gaasi kallinemine rohkem kui 1 miljoni kroonise lisakulu aastas, rääkis ettevõtet juht Enn Veskimägi.
    "Mis puudutab viimaseid valitsusi, siis eelnõusid tulistatakse ilma kellegagi kooskõlastamata," ütles Veskimägi nördinult. Ta lisas, et ettevõtlusorganisatsioonid ning ametiühingud on valitsuselt selgitust nõudnud, kuid poliitikud ignoreerivad neid.
    Ka kaubandus-tööstuskoja õigusosakonna juhataja Reet Teder oli aktsiisitõusude suhtes kriitiline. "Oleks parem, kui selliseid sotsiaalmajanduslikke eksperimente ei tehtaks, iseäranis, et selleks pole karjuvat vajadust," kommenteeris Teder eile.
    Tederi sõnul eirab valitsus aktsiisiseadust läbi surudes enda kehtestatud norme ja demokraatia põhimõtteid. "Debatti ei saa ju alustadagi, kui seda kogu jõust välditakse," lisas Teder.
    Praeguste kavade järgi peavad vanade maksumärkidega sigaretid poeletilt kaduma tuleva aasta augusti lõpuks, varud tuleb müüa kolme kuuga.
    "Ma tervitan riigi initsiatiivi laovarude piiramiseks," kommenteeris Scandinavian Tobacco Eesti ASi juht Juhan Matt. "Ettevaatlikuks muudab aga üleminekuperioodiks mõeldud kolm kuud. Praegu pole teada, millal maksumärgid tulevad, ning ajaloos on olnud olukordi, kus trükikojad pole suutnud maksumärke trükkida."
    Mati sõnul võivad probleeme tekitada ka kaupluste varud. "Eriti puudutab see väiksemaid poode," ütles Matt.
  • Hetkel kuum
Statistikaamet vastab kriitikale: kuidas kujuneb elektrihinnaindeks?
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Politseijuht: nõrkustele keskendumine teeb keskpäraseks
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Maag Grupp ja Skeleton Technologies said suure tunnustuse
Leedus toimunud Balti M&A ja erakapitali foorumil anti üle Baltimaade suurtehingute auhinnad, mille pälvisid Maag Grupi tehing HKScani Balti üksuste omandamiseks ja Skeleton Technologies rahakaasamise eest tippinvestoritelt.
Leedus toimunud Balti M&A ja erakapitali foorumil anti üle Baltimaade suurtehingute auhinnad, mille pälvisid Maag Grupi tehing HKScani Balti üksuste omandamiseks ja Skeleton Technologies rahakaasamise eest tippinvestoritelt.
Pinged Lähis-Idas: Iraan sattus rünnaku alla
Reede varahommikul andis oli Iraanis kuulda plahvatusi ja õhutõrjet töötamas, vahendab välismeedia.
Reede varahommikul andis oli Iraanis kuulda plahvatusi ja õhutõrjet töötamas, vahendab välismeedia.