Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kliimaseade vajab hoolt läbi aasta

    Kliimaseadmete remondi ja täitmisega tegeleva VTA Tehnika ASi juhataja Heigo Baueri kogemust mööda võib seadme lekkel olla mitu põhjust. Näiteks torud lihtsalt hõõrduvad millegi vastu ja kuluvad. Samuti võib viga olla roostes. Baueri teada juhtub tihtipeale sedagi, et kompressori tihend kipub ära kuivama. Viimasel juhul on põhjus selles, et kliimaseadet talve jooksul ei käivitata. Soovitavalt peaks seda siiski korra kuus tegema, iga kord umbes kümneks minutiks.
    United Motors ASi tehniline juhataja Bruno Kubja nendib samuti, et parim variant rikkevõimalusi vähendada on ka talvekuudel kord kuus kliimaseade käivitada. Mehe jutu järgi esineb näiteks enne 2002. aastat toodetud BMW mudelite kliimasüsteemidel põhiliselt kahte tüüpi vigu.
    Esiteks kliimaseadme ventilaatori rike, mille tõttu süsteemis tõuseb töörõhk liiga kõrgeks ning aine võib tihendite vahelt lekkida. Teine tüüpviga on kliimasüsteemi torude liigne korrodeerumine, mille tulemusena need purunevad ning aine väljub süsteemist. Kubja hinnangul põhjustab seda eelkõige talvel teedele puistatav sool.
    Kuidas aga hinnata, kas auto kliimaseade töötab korrapäraselt? Kubja soovitab murelikel autoomanikel jälgida salongi jahutustootlikkust. Kui on väikegi kahtlus, et seade ei tööta korrapäraselt, tuleks kohe pöörduda lähimasse kliimaseadmetega tegelevasse töökotta.
    Heigo Baueri arvates saab katkiseid torusid parandada küll, kuid see eeldab väga head meistrit, sest alumiiniumi igaüks korralikult keevitada ei oska. Bauerile selliseid marke ja mudeleid kohe ei meenu, mis oleks töökojas eriti sagedased külalised. Küll tõdeb ta, et probleeme kipub olema KIA bussidega.
    Arvestada tuleb ka sellega, et vanadel autodel on kliimasüsteemi täitmine kulukam kui uutel. Nimelt oli enne 1992. aastat toodetud autode seadmeis gaas R12, mis on praegu keelatud. Asendusgaas on aga märksa kallim kui levinumad gaasid.
    Hinnad on igal pool üsna sarnased. United Motorsis maksab kliimaseadme kontroll ja täitmine 793 krooni, millele lisandub külmaaine ise. Viimane maksab sõltuvalt seadmest 250 kuni 750 krooni. VTA Tehnika AS küsib kontrolli ja täitmise eest vähemalt kaheksasada krooni. Bauer tunnistab siiski, et vanematel autodel läheb see protseduur kallimaks seoses asendusgaasi kõrge hinnaga.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Balti turgudel oli taas punane päev
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Raadiohommikus: seentest elektriautode suuromanikuni Jäta oma küsimus hommikuprogrammi külalistele
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Pangad ootavad allkirja: BaltCapist varastatud miljonitele koidab kokkulepe
Eesti pankade pensionifondid tahavad lähinädalatel BaltCapiga varastatud kümnete miljonite hüvitamises kokkuleppele jõuda.
Eesti pankade pensionifondid tahavad lähinädalatel BaltCapiga varastatud kümnete miljonite hüvitamises kokkuleppele jõuda.